Technologie cyfrowe staj? si? kluczem do pozyskania i utrzymania lojalno?ci klientów. Inwestycja w infrastruktur? druku nowej generacji obs?uguj?c? chmur? i IoT powinna by? strategicznym priorytetem dla organizacji, które chc? przyspieszy? sukces cyfrowej transformacji i usprawni? do?wiadczenia swoich klientów.
W dzisiejszych czasach zabieganie o klienta opiera si? coraz bardziej na zaspokajaniu jego potrzeb emocjonalnych. Wspó?czesny konsument musi by? pewny swojego wyboru, dlatego decyduj?c si? na konkretny produkt czy us?ug?, kieruje si? g?ównie odczuciami i poziomem satysfakcji emocjonalnej, który ten produkt czy us?uga maj? za zadanie mu zapewni?. Suma wszystkich prze?y?, problemów i mo?liwo?ci, których klient do?wiadcza podczas korzystania z produktu czy us?ugi nazywa si? Customer Experience (CX).
Ostatnie 12 miesi?cy mocno wp?yn??o na do?wiadczenia klientów. W zwi?zku z konieczno?ci? pozostawania w domu, zamkni?ciem stacjonarnych punktów sprzeda?y i dynamicznym rozwojem e-commerce, rynek konsumencki uleg? znacz?cym zmianom. To sprawi?o, ?e funkcja obs?ugi klienta we wszystkich typach organizacji zosta?a poddana surowym testom.
Krytyczny okaza? si? zwi?zek pomi?dzy do?wiadczeniem pracownika (EX) a do?wiadczeniem klienta (CX) – s? to faktycznie dwie strony równania: je?eli EX jest dobre, dobry b?dzie CX. Dba?o?? o do?wiadczenia pracowników jest jedn? z najwa?niejszych kwestii dla sprawnej obs?ugi klientów.
– Us?ugi w chmurze, oferowane przez firm? Lexmark otwieraj? ca?? gam? mo?liwo?ci w zakresie optymalizacji drukowania w ka?dym ?rodowisku druku — od ma?ych firm do du?ych przedsi?biorstw. – mówi Sebastian Szpila, Enterprise Account Manager w Lexmark Polska – Pozwalaj? one odci??y? infrastruktur?, konfigurowa? i analizowa? ?rodowisko drukowania oraz zarz?dza? nim w celu zachowania spójno?ci i bezpiecze?stwa, kontroli kosztów, u?atwienia i ulepszenia do?wiadczenia u?ytkowników.
Jaki wp?yw maj? nowoczesne technologie na do?wiadczenie pracowników?
W przypadku firm zorientowanych na klienta, d??enie do pozytywnej obs?ugi klienta jest jednym z ich kluczowych powodów stoj?cych za inicjatyw? cyfrowej transformacji. Wed?ug badania IDC od 2019 roku „Digital Transformation Executive Sentiment Survey”*, ?rednio 3,7% przychodów przedsi?biorstwa wydawanych jest na dzia?ania zwi?zane z transformacj? cyfrow?, których celem jest optymalizacja operacyjna i innowacje w celu uzyskania wi?kszej elastyczno?ci i usprawnienie do?wiadczenia klienta.
Urz?dzenia hostowane w chmurze z obs?ug? IoT zapewniaj? szereg korzy?ci biznesowych. Obejmuj? one mi?dzy innymi nieprzerwany czas pracy bez przestojów – co oznacza, ?e pracownicy s? zawsze w stanie efektywnie wykonywa? swoj? prac?. W ten sposób cyfryzacja maksymalizuje sprawno?? procesów, ogranicza liczb? pope?nianych b??dów i zwi?ksza produktywno??.
Infrastruktura druku nowej generacji jako platforma us?ugowa jest doskona?ym przyk?adem technologii u?ywanej przez pracowników codziennie, która wykorzystuje technologie chmurowe i IoT, aby zapewni? optymalizacj? operacyjn?. Tym samym uzyska? lepsze wra?enia pracowników i – co za tym idzie – usprawni? do?wiadczenia klientów.
Poza tym rozwi?zania w chmurze pozwalaj? na znaczne ograniczenie ilo?ci wyjazdów serwisowych i wykonywanie cz??ci konserwacji i serwisowania w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca na ?wiecie. Dzi?ki temu specjalista, ?wiadcz?cy us?ugi serwisowe nie musi tak cz?sto udawa? si? na miejsce, co jest dzi? wa?niejsze ni? kiedykolwiek.
Kolejn? korzy?ci? jest elastyczno??, zw?aszcza je?li chodzi o pojemno?? chmury, któr? da si? skalowa? w gór? lub w dó? w zale?no?ci od wymaga? biznesowych takich jak sezonowe zmiany nawyków kupuj?cych lub nagle wygrywanie nowych projektów biznesowych, które potrwa tylko kilka miesi?cy, bez konieczno?ci dokonywania kosztownych zmian w serwerach i sieciach, które normalnie zak?óca?yby codzienn? prac? zespo?u.
Na koniec, chmura i Internet rzeczy zmniejszaj? obci??enie zespo?ów IT, dzi?ki czemu mog? one skupi? si? na dostarczaniu rozwi?za? i do?wiadcze?, które zwi?kszaj? produktywno?? i u?atwiaj? prac? pracowników, co dodatkowo usprawnia EX.
Ulepszony EX odgrywa du?? rol? w dostarczaniu lepszego CX. Przedsi?biorstwa, które dbaj? o do?wiadczenia swoich pracowników i dostarczaj? im rozwi?zania technologiczne, które wykorzystuj? zalety technologii cyfrowej, zyskuj? bardziej zadowolon? i produktywn? si?? robocz?, która jest zdolna i zmotywowana do dostarczania lepszej obs?ugi klienta.