20 proc. klientów robi zakupy pod wp?ywem digital signage

Klaudia Ciesielska
5 Min

Ju? 70 proc. konsumentów zwraca uwag? na reklamy emitowane na no?nikach cyfrowych, a 20 proc. dokonuje pod ich wp?ywem spontanicznego zakupu. Je?eli prognozy ekspertów sprawdz? si?, 2019 rok w bran?y retail stanie pod znakiem multimedialnych form prezentowania tre?ci reklamowych i informacyjnych.

2013 rok. W Londynie przy Piccadilly Circus zobaczy? mo?na reklam? British Airways z ma?ym ch?opcem. Ku zaskoczeniu, gdy na niebie pojawia si? samolot, obraz o?ywa – ch?opiec wstaje z r?czk? zwrócon? ku górze, a na ekranie wy?wietla si? informacja o numerze lotu oraz jego destynacji.

2017 rok, ta sama lokalizacja, kolejny cyfrowy billboard. To, czy wy?wietli reklam? Coca-Coli, Hyundaia, Samsunga czy L’Oréala zale?y do tego, jak? mark?, modelem i kolorem samochodu porusza si? odbiorca.

To digital signage, technologia, o której na zachodzie wiadomo od dawna. Teraz powoli, cho? sukcesywnie, wkracza do polskiego ?wiata marketingu cyfrowego. I naprawd? ma spor? szans? wywróci? go do góry nogami.

Statystyki nie k?ami?

Zgodnie z badaniem Toshiby, 70 proc. klientów zwraca uwag? na reklamy multimedialne, a 20 proc. dokonuje pod ich wp?ywem spontanicznego zakupu. Nic dziwnego, bo digital signage to innowacyjny sposób na reklam?, która zaskakuje. Z jednej strony niesztampow? tre?ci?, z drugiej – niestandardow? form? wy?wietlania na ekranach wyposa?onych w matryce o wysokiej jasno?ci i kontra?cie, które pozwalaj? uzyska? idealn? czytelno?? bez wzgl?du na warunki o?wietleniowe.

Dynamiczne obrazy sprzedaj? 32 proc. wi?cej

Zgodnie z badaniem Digital Place-Based Media ROI Analysis, tre?ci multimedialne s? 5-krotnie skuteczniejsze w przyci?ganiu uwagi klientów oraz 10-krotnie lepiej zapami?tywane ni? reklama statyczna prezentowana np. na klasycznych roll-upach czy papierowych plakatach. Poza tym elektroniczne reklamy umieszczane w sklepach podnosz? sprzeda? promowanych na nich produktów ?rednio o 32 proc.

Do tej pory w centrach handlowych, sklepach, salonach i wszystkich innych miejscach, w których wykorzystuje si? sprz?t do wy?wietlania dynamicznych przekazów, dominowa?y telewizory LED, OLED i LCD. Nowo?ci? s? ekrany o niestandardowym formacie, które odchodz? od klasycznej formy i daj? mo?liwo?? zdalnego zarz?dzania i kontroli. To pierwszy krok, aby znacz?co wyró?ni? si? na tle tradycyjnych rozwi?za? do odtwarzania tre?ci reklamowych czy informacyjnych.

Ekrany UTV-P to gotowe wy?wietlacze LED o wysokiej jasno?ci i kontra?cie, które pozwalaj? emitowa? bardzo ?ywy i dynamiczny obraz bez ramek. Daj? o wiele bogatszy efekt wizualny ni? tradycyjne monitory, wi?ksze k?ty widzenia bez refleksów, 14-bitow? g??bi? kolorów, a przy tym cechuje je 100 tys. godzin ?ywotno?ci przy pracy 24/7. Pojawiaj? si? w nowoczesnym digital signage dla galerii handlowych, sklepów, salonów us?ugowych i innych lokalizacji, w których reklama nie powinna ogranicza? si? jedynie do wy?wietlania zdj?? na standardowym TV – t?umaczy Adam Kaczmarek, menad?er projektów biznesowych ViDiS SA, wy??cznego dystrybutora ekranów Unilumin UTV-P w Polsce.

Personalizacja daje 44 proc. lojalnych klientów

Badania udowadniaj?, ?e statyczny przekaz w zestawieniu z digital signage ma niewielk? szans? na przej?cie uwagi u?ytkownika oraz zwi?kszenie jego zaanga?owania. Jednak sam no?nik cyfrowy do odtwarzania reklamy czy informacji to dopiero po?owa sukcesu. Liczy si? bowiem to, co i jak zakomunikujemy.

Zgodnie z badaniem Kinetic Panels, 44 proc. klientów deklaruje wi?ksz? lojalno?? wobec detalisty, który w swoich punktach sprzeda?y wykorzystuje spersonalizowane systemy digital signage. Dlatego, oprócz wy?wietlania typowych spotów reklamowych, warto wykorzysta? mo?liwo?ci jakie daj? te narz?dzia, odpowiednio planuj?c cho?by czas, kolejno?? czy liczb? powtórze? reklamy na multimedialnym ekranie.

Rynek warty 32,84 miliardy dolarów

Digital signage to technologia, na któr? mog? sobie pozwoli? nie tylko du?e koncerny. Obecnie z tej formy komunikacji wizualnej korzystaj? zarówno galerie handlowe i punkty sprzeda?y detalicznej, jak i inne sektory szukaj?ce nowoczesnych metod efektywnego oraz dynamicznego przekazu. Multimedialne ekrany znale?? mo?na np. na dworcach i lotniskach, w hotelach i nieruchomo?ciach komercyjnych czy zak?adach us?ugowych. Staj? si? elementem ekspozycji produktów i us?ug w czasie eventów czy targów. To systemy, które z mocnym przytupem wchodz? do ?wiata marketingu cyfrowego, pozwalaj?c wyró?ni? si? na tle konkurencji i wp?yn?? na podejmowane decyzje zakupowe. Nie bez powodu, zgodnie z badaniami MarketsandMarkets, globalna warto?? rynku digital signage ro?nie w tempie 7,4 proc. rocznie, a na koniec 2023 roku ma osi?gn?? warto?? 32,84 miliardów dolarów.

Udostępnij
Redaktor Brandsit