3 podstawowe zasady dla przedsi?biorców od Amazon i Makr’a Cuban’a

Bartosz Martyka
3 Min

Amazon to nie tylko pot??ny marketplace. Amazon jest równie? bardzo du?? korporacj? udzielaj?c? si? równie? spo?ecznie czy charytatywnie. Nie zabrak?o równie? porad dla przedsi?biorców. W tym celu Amazon nawi?za? wspó?prac? ze znanymi osobami ze ?wiata handlu i biznesu, które pomog? nam lepiej zrozumie? nasz w?asny biznes.

Materia?y te s? zamieszczone pod adresem amazon.com/insights.

Maj? one form? krótkich, bardzo dobitnych filmów, a ca?? seri? rozpoczyna Mark Cuban. Ameryka?ski miliarder i biznesmen, w?a?ciciel zespo?u NBA „Dallas Maverick”. Poni?ej pozwoli?em sobie na swobodne i z w?asnymi wtr?tami t?umaczenie materia?u wideo. W celu wys?uchania oryginalnego wideo zapraszam na stron? Amazon.com.

Sprzeda? jest sposobem na wszystko

Nie by?o ?adnej firmy w ca?ej historii przedsi?biorczo?ci, która nie odnios?a by sukcesu bez sprzeda?y. Je?li kto? twierdzi inaczej to k?amie. A osob? najbardziej odpowiedzialn? za sprzeda? musisz by? w?a?nie Ty! Istnieje wiele czynników, o które trzeba zadba? prowadz?c biznes. Pocz?wszy od brandingu i PR ko?cz?c na dobrze skrojonych umowach, administracji i logistyce. Specjalista z ka?dej tej dziedziny b?dzie naturalnie wmawia?, ?e to w?a?nie to czym si? zajmuje jest kluczowe dla Twojej firmy. Dlatego w?a?nie nale?y zapami?ta?, ?e kluczowa jest sprzeda?. Niezale?nie czy sprzedajesz produkty czy us?ugi. Ona jest priorytetem, pozosta?e czynniki to jedynie droga do celu.

Sprzeda? nie polega na przekonywaniu, ale na pomaganiu

Wielu sprzedawców wychodzi z za?o?enia, ?e nale?y przekona? klienta do swojego produktu, w przeciwnym wypadku nie sprzeda go. Nic bardziej mylnego. Wed?ug Marka Cubana dobra sprzeda? to tak naprawd? czas sp?dzony na zrozumieniu potrzeb osoby, której chcesz sprzeda? swój produkt. Tylko w taki sposób Twój produkt mo?e stworzy? warto?? dodatni? dla klienta i na tej podstawie mo?na pokaza? czemu ten konkretny produkt jest lepszy dla niego. Bez naci?ganego, wr?cz akwizycyjnego przekonywania.

Wszyscy przedsi?biorcy oszukuj? sami siebie

Na pocz?tku cz?sto mówimy sami sobie, ?e nasz produkt (lub pomys?) jest najlepszy, na pewno wszyscy go lubi?. No i przy okazji nas. Niestety pó?niej si? okazuje, ?e sprawy nie wygl?daj? tak ró?owo. Dlatego Mark radzi. Je?li jeste? przedsi?biorc? musisz zastanowi? si? jak skopa? swój w?asny ty?ek, zanim kto? zrobi to za Ciebie. Trzeba by? absolutnie szczerym i powiedzie? sobie jasno co robimy dobrze, ale równie? co robimy ?le. Te wady b?d? naszymi wyzwaniami i b?dziemy mogli realnie zastanowi? si? jak je zniwelowa? i usprawni? nasz biznes.

Podobne, prespektywiczne podej?cie do handlu i sprzeda?y jak Amazon i Mark Cuban posiada równie? firma IAI S.A.. Dlatego te?, je?li jeste?cie zainteresowani integracj? swojego sklepu z Amazon Marketplace polecam ich integracj?: https://www.idosell.com/pl/shop/amazon/integracja-sklepow-internetowych-z-amazon-marketplace/

?ród?o zdj?cia: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mark_Cuban_TechCrunch.jpg

Udostępnij
Posiada wieloletnie do?wiadczenie w PR, przedsi?biorca, by?y reseller i programista. Specjalizuje si? w zarz?dzaniu strategicznym.