3 wskazówki, jak stworzy? skuteczny formularz zapisu do newslettera

Bartosz Martyka
3 Min

Zapewne nie musimy Ci? przekonywa?, ?e baza maili potencjalnych klientów jest niezwykle wa?na podczas prowadzenia jakichkolwiek dzia?a? marketingowych w Internecie. Aby j? stworzy?, potrzebny jest skuteczny formularz zapisu do newslettera. O czym pami?ta?, chc?c skusi? odwiedzaj?cych Twoj? stron? do podzielenia si? swoim adresem mailowym? Sprawd? poni?sze porady!

#1. Zadbaj o widoczno??

Jednym z kluczowych aspektów skutecznego formularza zapisu do newslettera jest miejsce, w którym go umie?cisz. Aby odwiedzaj?cy Twoj? stron? klient móg? si? do niego zapisa?, musi go przecie? zauwa?y?! Które miejsce na Twojej stronie b?dzie najlepsze?

  • Pomimo wielu (cz?sto trafionych!) argumentów przeciwko okienkom typu pop-up, nale?y podkre?li?, ?e w dalszym ci?gu jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania adresów e-mail. Wa?ne jest jednak, aby newsletterowy pop-up nie wyskakiwa? od razu po otwarciu strony, a nieco pó?niej, gdy odwiedzaj?ca stron? osoba zd??y si? z ni? ju? troch? zapozna?.
  • Je?eli nie jeste? zwolennikiem nachalnych pop-up’ów, wybierz miejsce na górze strony, np. tworz?c belk? nad g?ównym menu. Dzi?ki temu formularz zapisu znajdzie si? w tzw. schemacie F, czyli w strefie, w której najcz??ciej zatrzymuje si? wzrok u?ytkownika.

Szukasz innych skutecznych lokalizacji dla formularza zapisu? Wypróbuj tak?e:

  • stopk? strony,
  • miejsce pod ka?dym wpisem na blogu,
  • po prawej stronie, obok listy wpisów na stronie.

Read This

#2. Mów j?zykiem korzy?ci

?wiadomi klienci (a jest ich coraz wi?cej) zdaj? sobie spraw?, ?e ich adres e-mail jest dla sprzedawcy cennym nabytkiem, dlatego nie b?d? chcieli poda? go bez powodu. Aby zach?ci? swoich czytelników do zapisu na newsletter, daj im ku temu powód! Zaoferuj kod rabatowy na kolejne zakupy albo profesjonalny e-book lub darmowy kurs, dzi?ki którym dowiedz? si? czego? warto?ciowego.

#3. Nie wymagaj zbyt wielu danych

Je?eli korzystasz z jednego z narz?dzi do e-mail marketingu, umo?liwiaj?cego Ci personalizacj? tre?ci newslettera, mo?esz ulec pokusie, aby prosi? klientów o zbyt du?? ilo?? danych, co mia?oby Ci pomóc w dopasowywaniu tre?ci newslettera do ich osobistych preferencji. Nie rób tego w formularzu zapisu – zbyt wiele okienek do wype?nienia skutecznie odstraszy Twoich czytelników. Imi? i adres e-mail na tym etapie powinny w zupe?no?ci wystarczy?.

Mailuj i wp?ywaj na konwersj?!

Pami?taj, ?e lista mailingowa Twoich potencjalnych klientów to pot??ne narz?dzie marketingowe, dlatego warto po?wi?ci? troch? czasu na zbudowanie skutecznego formularza zapisu. Dzi?ki takiej bazie danych mo?esz budowa? pozytywny wizerunek swojej firmy, odpowiada? na potrzeby klienta i tworzy? je, a tak?e kusi? go rabatami, dobr? ofert? i ciekawym przekazem. Aby to zadanie sta?o si? ?atwiejsze, a proces wysy?ania maili by? w pe?ni zautomatyzowany, warto wybra? odpowiednie narz?dzie CRM, który usprawni Twoj? komunikacj? z potencjalnymi klientami.

Artyku? powsta? przy wspó?pracy z: Edrone

 

Udostępnij
Posiada wieloletnie do?wiadczenie w PR, przedsi?biorca, by?y reseller i programista. Specjalizuje si? w zarz?dzaniu strategicznym.