Wed?ug nowego raportu z bada? przeprowadzonych przez ekspertów Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) wraz z Gretchen Rubin, autork? podcastów i artyku?ów dla New York Timesa, ludzie chc?, aby marki wywo?ywa?y u nich u?miech, jednak liderzy biznesowi obawiaj? si? stosowania humoru w interakcjach z klientami. Nowy „Happiness Report” zawiera spostrze?enia pochodz?ce od ponad 12 tys. konsumentów i liderów biznesowych z 14 krajów i pokazuje, ?e ludzie szukaj? nowych do?wiadcze?, które wywo?aj? u nich rado??; marki, które wykorzystuj? humor konsumenci b?d? nagradza? lojalno?ci? i powtarzalnymi zakupami, a odchodzi? b?d? od tych, które tego nie robi?.
Ludzie szukaj? szcz??cia na nowe sposoby i s? gotowi zap?aci? za to wysok? cen?
Min??y ponad dwa lata, odk?d wiele osób po raz ostatni odczuwa?o prawdziwe szcz??cie, dlatego ludzie szukaj? sposobów, by znów by? szcz??liwymi, bez wzgl?du na koszty.
- 45% ludzi nie odczuwa prawdziwego szcz??cia od ponad dwóch lat, a 25% nie wie lub zapomnia?o, co to znaczy czu? si? naprawd? szcz??liwym.
-
88% szuka nowych do?wiadcze?, które wywo?aj? rado?? i u?miech. Ludzie stawiaj? na pierwszym miejscu zdrowie (80%), kontakty osobiste (79%) i do?wiadczenia ?yciowe (53%), aby osi?gn?? szcz??cie.
-
Ponad po?owa (53%) chcia?aby, aby szcz??cie mo?na by?o kupi? za pieni?dze, a 78% jest gotowa zap?aci? wy?sz? cen? za mo?liwo?? jego odczuwania.
-
89% próbowa?o odnale?? szcz??cie w zakupach online podczas pandemii.
Reklama, marketing, sprzeda? i obs?uga klienta musz? si? zmieni?
Ludzie chc?, aby marki wywo?ywa?y u?miech, ale liderzy biznesu przyznaj?, ?e ich marki rzadko wykorzystuj? humor w kontaktach z klientami.
- 78% osób uwa?a, ?e marki mog? zrobi? wi?cej, aby sprawi? rado?? swoim klientom, a 91% stwierdzi?o, ?e woli, aby marki by?y zabawne; liczba ta jest wy?sza u przedstawicieli generacji Z (94%) oraz w?ród Millenialsów (94%).
-
90% osób jest bardziej sk?onnych zapami?ta? reklamy, które s? zabawne, jednak liderzy biznesu stwierdzili, ?e tylko 20% reklam offline (telewizja, billboardy) i 18% reklam online ich marek aktywnie wykorzystuje humor.
-
77% osób jest bardziej sk?onnych kupi? co? od sprzedawcy, który jest zabawny, ale tylko 16% liderów biznesowych stwierdzi?o, ?e ich marki wykorzystuj? humor w sprzeda?y.
-
75% osób ?ledzi mark?, je?li jest ona zabawna na swoich kana?ach w mediach spo?eczno?ciowych, ale tylko 15% liderów biznesowych twierdzi, ?e ich marka jest dowcipna w tych mediach.
-
69% osób otworzy?oby wiadomo?? e-mail od marki, gdyby jej temat by? zabawniejszy, jednak tylko 24% liderów biznesowych przyzna?o, ?e aktywnie wykorzystuje humor w marketingowych kampaniach.
-
68% osób wola?oby nawi?za? kontakt z cyfrowym asystentem, który jest zabawny, ale tylko 27% liderów biznesowych przyzna?o, ?e ich marki aktywnie wykorzystuj? humor w komunikacji z botami.
U?miech i ?miech procentuj?, ale liderzy biznesowi boj? si? ?artowa?
Ludzie b?d? nagradza? marki wykorzystuj?ce humor lojalno?ci?, poparciem i powtarzalnymi zakupami, a odejd? od tych, które tego nie robi?.
- 48% ludzi nie odczuwa wi?zi z mark?, je?li nie wywo?uje ona u nich u?miechu, a 41% odesz?oby od marki, je?li nie wywo?ywa?aby ona u nich odczucia rado?ci.
-
Je?li marka wykorzystuje humor, ludzie s? bardziej sk?onni kupi? od niej ponownie (80%), poleci? j? rodzinie i przyjacio?om (80%), wybra? j? zamiast konkurencji (72%) i wyda? wi?cej na mark? (63%).
-
89% liderów biznesowych dostrzega mo?liwo?? wykorzystania humoru do poprawy do?wiadcze? klientów i uwa?a, ?e ich marka mo?e zrobi? wi?cej, aby wywo?a? u?miech na twarzach klientów.
-
95% liderów biznesowych obawia si? stosowania humoru w interakcjach z klientami.
-
85% liderów biznesowych twierdzi, ?e nie dysponuje odpowiednimi danymi lub narz?dziami, które pozwoli?yby im z powodzeniem stosowa? humor.
Wypowiedzi towarzysz?ce
“Wszyscy prze?yli?my ci??kie lata, a na ca?ym ?wiecie brakuje nam szcz??cia. Jeste?my g?odni do?wiadcze?, które sprawiaj?, ?e si? u?miechamy i ?miejemy, a marki mog? nam w tym pomóc” – powiedzia?a Gretchen Rubin, pi?ciokrotna autorka bestsellerów New York Timesa i aktywna podcasterka. “Dla marek, które chc? przyczyni? si? do szcz??cia swoich docelowych odbiorców, proces ten zaczyna si? od danych i poznania swoich klientów. Dopiero wtedy mo?na wprowadzi? do kampanii odpowiedni? mieszank? humoru, osobowo?ci i do?wiadczenia, które przyczyni? si? do wzrostu lojalno?ci i poparcia dla marki.”
“Do?wiadczenie klienta wci?? ewoluuje, ale na koniec dnia wszystko sprowadza si? do jednej rzeczy: uszcz??liwienia klienta” – powiedzia? Rob Tarkoff, wiceprezes Oracle i dyrektor generalny dzia?u Oracle Fusion Cloud CX. “Na zadowolenie klienta sk?ada si? wiele ró?nych czynników, a w tym badaniu postanowili?my przeanalizowa? humor, poniewa? jest on jednym z najbardziej subtelnych. Jak pokazuj? wyniki, wi?kszo?? liderów biznesowych chce, aby konsumenci wi?cej si? ?miali i rozumie, ?e jest to kluczowy element budowania prawdziwej relacji. Aby odnie?? sukces, marki musz? umie?ci? dane w centrum swojej strategii customer experience.”
Dowiedz si? wi?cej o raporcie „Happiness Report” tutaj.