61% osób uwa?a, ?e boty osi?gn? sukces tam, gdzie ludzie zawiedli w kwestii zrównowa?onego rozwoju

Newsroom BrandsIT
8 Min

Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez Oracle i Pamel? Rucker, instruktora Harvard Professional Development, ludzie na ca?ym ?wiecie domagaj? si? wi?kszych post?pów w zakresie zrównowa?onego rozwoju i dzia?a? spo?ecznych oraz oczekuj? od firm podj?cia odpowiednich dzia?a?. Badanie o nazwie No Planet B obj??o ponad 11 tys. konsumentów i liderów biznesu w 15 krajach i wykaza?o, ?e ludzie maj? do?? braku post?pu, jaki spo?ecze?stwo czyni w zakresie zrównowa?onego rozwoju i inicjatyw spo?ecznych, chc?, aby firmy zamieni?y s?owa w czyny i wierz?, ?e technologia mo?e pomóc firmom odnie?? sukces tam, gdzie ludzie ponie?li pora?k?.

Ludzie chc?, by firmy zwi?kszy?y wysi?ki na rzecz zrównowa?onego rozwoju i dzia?a? spo?ecznych

Wydarzenia ostatnich dwóch lat skierowa?y uwag? spo?ecze?stw na zrównowa?ony rozwój i dzia?ania na rzecz ekologii. Ludzie na ca?ym ?wiecie maj? do?? braku post?pu w tych kwestiach i wzywaj? firmy do podj?cia dzia?a?.

·       93% ludzi uwa?a, ?e zrównowa?ony rozwój i czynniki spo?eczne s? teraz wa?niejsze ni? kiedykolwiek wcze?niej, a 80% twierdzi, ?e wydarzenia ostatnich dwóch lat sk?oni?y ich do zmiany post?powania.

·       94% uwa?a, ?e spo?ecze?stwo nie poczyni?o wystarczaj?cych post?pów. 42% przypisuje brak post?pu temu, ?e ludzie s? zbyt zaj?ci innymi priorytetami, 39% uwa?a, ?e jest to wynik koncentracji na krótkoterminowych zyskach zamiast na d?ugoterminowych korzy?ciach, a 37% jest zdania, ?e ludzie s? zbyt leniwi lub egoistyczni, by pomóc w ratowaniu planety.

·       45% respondentów uwa?a, ?e przedsi?biorstwa s? w stanie dokona? bardziej znacz?cych zmian w zakresie zrównowa?onego rozwoju i czynników spo?ecznych ni? same jednostki czy rz?dy.

·       78% jest sfrustrowanych i ma do?? dotychczasowego braku post?pu w tym zakresie, a 89% uwa?a, ?e nie wystarczy, aby firmy tylko mówi?y, i? nadaj? priorytetowe znaczenie kwestiom ?rodowiskowym, spo?ecznym i zarz?dzania (ESG) – powinny pokaza? swoje dzia?ania i dowody.

·       84% uwa?a, ?e firmy poczyni?yby wi?ksze post?py w realizacji celów zrównowa?onego rozwoju i celów spo?ecznych przy pomocy sztucznej inteligencji (SI), a 61% jest zdania, ?e boty odnios? sukces tam, gdzie ludzie zawiedli.

Ludzkie uprzedzenia i wyzwania operacyjne powstrzymuj? firmy przed dzia?aniem

Liderzy biznesowi s? ?wiadomi, ?e dzia?ania na rzecz zrównowa?onego rozwoju maj? kluczowe znaczenie dla sukcesu firmy i ufaj?, ?e boty, a nie tylko ludzie, b?d? kierowa? dzia?aniami na rzecz zrównowa?onego rozwoju i spo?ecze?stwa:

·       92% uwa?a, ?e programy zrównowa?onego rozwoju i ESG maj? kluczowe znaczenie dla sukcesu ich organizacji. Liderzy biznesowi wymieniaj? tu trzy najwa?niejsze korzy?ci: wzmocnienie marki (40%), zwi?kszenie wydajno?ci (39%) i pozyskanie nowych klientów (38%).

·       Prawie wszyscy mened?erowie (91%) napotykaj? na powa?ne przeszkody podczas wdra?ania inicjatyw z zakresu zrównowa?onego rozwoju i ESG. Do najwi?kszych wyzwa? nale??: pozyskiwanie wska?ników ESG od partnerów i stron trzecich (35%), brak danych (33%) oraz czasoch?onne, r?czne procesy raportowania (32%).

·       96% liderów biznesowych przyznaje, ?e ludzkie uprzedzenia i emocje cz?sto odwracaj? uwag? od celu ko?cowego. 89% uwa?a, ?e organizacje, które wykorzystuj? technologi? do wspierania zrównowa?onych praktyk biznesowych, odnios? sukces w d?u?szej perspektywie.

·       93% liderów biznesowych zaufa?oby botom, a nie ludziom w podejmowaniu decyzji dotycz?cych zrównowa?onego rozwoju i kwestii spo?ecznych. Uwa?aj? oni, ?e boty lepiej radz? sobie z bezb??dnym zbieraniem ró?nego rodzaju danych (43%), podejmowaniem racjonalnych, bezstronnych decyzji (42%) oraz przewidywaniem przysz?ych wyników na podstawie wyników z przesz?o?ci (41%).

·       Liderzy biznesowi uwa?aj?, ?e ludzie s? nadal niezb?dni dla powodzenia inicjatyw na rzecz zrównowa?onego rozwoju i inicjatyw spo?ecznych i s?dz?, ?e ludzie s? lepsi we wprowadzaniu zmian w oparciu o informacje zwrotne od interesariuszy (48%), uczeniu innych w zakresie informacji potrzebnych do podejmowania decyzji (46%) oraz podejmowaniu strategicznych decyzji w oparciu o kontekst (42%).

Ludzie b?d? zrywa? wi?zi z firmami, które nie podejmuj? dzia?a? na rzecz zrównowa?onego rozwoju i inicjatyw spo?ecznych

Przedsi?biorstwa musz? traktowa? zrównowa?ony rozwój i kwestie spo?eczne priorytetowo oraz przemy?le? sposób, w jaki wykorzystuj? technologi? dla realizacji tych celów – w przeciwnym razie ryzykuj? powa?nymi konsekwencjami.

·       94% ludzi oczekuje post?pów w zakresie zrównowa?onego rozwoju i czynników spo?ecznych, aby wprowadzi? zdrowsze sposoby ?ycia (50%), ocali? planet? dla przysz?ych pokole? (49%) i pomóc w dzia?aniach na rzecz wi?kszej równo?ci (46%).

·       70% osób by?oby sk?onnych zako?czy? wspó?prac? z mark?, która nie traktuje powa?nie kwestii zrównowa?onego rozwoju i inicjatyw spo?ecznych, a 69% opu?ci?oby nawet swoj? obecn? firm?, aby pracowa? dla marki, która k?adzie wi?kszy nacisk na te dzia?ania.

·       Je?li organizacje b?d? w stanie jasno przedstawi? post?py, jakie czyni? w zakresie kwestii ?rodowiskowych i spo?ecznych, ludzie b?d? bardziej sk?onni p?aci? wi?cej za ich produkty i us?ugi (87%), inwestowa? w nie (83%) i pracowa? dla nich (83%).

·       Liderzy biznesowi rozumiej? znaczenie i pilno?? tej kwestii. 94% uwa?a, ?e wska?niki zrównowa?onego rozwoju i wska?niki spo?eczne powinny by? wykorzystywane w tradycyjnych wska?nikach biznesowych, a 91% chce zwi?kszy? swoje inwestycje w zrównowa?ony rozwój.

„Wydarzenia ostatnich dwóch lat sprawi?y, ?e zrównowa?ony rozwój i inicjatywy spo?eczne znalaz?y si? pod lup? opinii publicznej, a ludzie domagaj? si? istotnych zmian. Mimo ?e rozwi?zanie tych problemów wi??e si? z pewnymi wyzwaniami, przedsi?biorstwa maj? ogromn? szans? zmieni? ?wiat na lepsze”powiedzia?a Pamela Rucker, instruktor Harvard Professional Development. „Wyniki badania pokazuj?, ?e ludzie ch?tniej wspó?pracuj? z organizacjami, które dzia?aj? w sposób odpowiedzialny wobec spo?ecze?stwa i ?rodowiska, a tak?e ch?tniej dla nich pracuj?. Jest to dla firm odpowiedni moment na zmiany. Podczas gdy my?lenie ewoluowa?o, technologia tak?e si? zmienia?a, i mo?e ona odegra? kluczow? rol? w pokonaniu wielu przeszkód, które do tej pory hamowa?y post?p”.

„Inwestowanie w zrównowa?ony rozwój i inicjatywy ESG jeszcze nigdy nie by?o tak istotne dla firm, poniewa? ludzie nie chc? tylko o tym s?ysze? – oczekuj? zdecydowanych dzia?a? i domagaj? si? wi?kszej przejrzysto?ci oraz namacalnych wyników”powiedzia? Juergen Lindner, wiceprezes Oracle, szef dzia?u Global Marketing SaaS. „Liderzy biznesowi rozumiej? znaczenie tego zagadnienia, ale cz?sto wychodz? z b??dnego za?o?enia, ?e na pierwszym miejscu musz? stawia? albo zyski, albo zrównowa?ony rozwój. Prawda jest taka, ?e nie jest to gra o sumie zerowej. Technologia, która mo?e wyeliminowa? przeszkody w dzia?aniach ESG, jest ju? dost?pna, a organizacje, które zdecyduj? si? na odpowiednie dzia?ania, mog? nie tylko wspiera? swoje spo?eczno?ci i ?rodowisko, ale tak?e osi?gn?? znaczny wzrost przychodów, oszcz?dno?ci kosztów i wiele innych korzy?ci”.


Metodologia

Wyniki badania opieraj? si? na ankiecie przeprowadzonej przez Savanta, Inc. w dniach 25.02 – 14.03 2022 r. z udzia?em 11 005 globalnych respondentów z 15 krajów (USA, Wielka Brytania, Niemcy, Holandia, Francja, Chiny, Indie, Australia, Japonia, Singapur, RPA, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Brazylia i Meksyk). Badanie dotyczy?o postaw i zachowa? konsumentów i liderów biznesu wobec dzia?a? na rzecz zrównowa?onego rozwoju i dzia?a? spo?ecznych, a tak?e roli sztucznej inteligencji w dzia?aniach na rzecz ?rodowiska, spo?ecze?stwa i zarz?dzania (ESG).

TEMATY:
Udostępnij