Transmisje CS:GO – co najch?tniej ogl?dali?my?

Bartosz Martyka
4 Min

Fantasy Expo przygotowa?o zestawienie polskich transmisji z najwi?kszych turniejów Counter Strike: Global Offensive. Zestawienie obejmuje pierwszych 7 miesi?cy bie??cego roku i pozwala wyci?gn?? kilka ciekawych wniosków.

Wi?ksza pula nagród = wi?cej ogl?daj?cych?

Z zestawienia wynika, ?e najwi?kszy wp?yw na ilo?? ogl?daj?cych osób mia? udzia? polskich dru?yn oraz wysoko?? nagród. Wa?ne te? jest to kto markuje dan? transmisj?. Przyk?adowo, najwi?ksz? liczb? ogl?daj?cych zgromadzi? PGL Major, który nie do??, ?e odbywa? si? w Polsce, to jeszcze sk?adaj?ca si? z Polaków dru?yna Virtus.Pro dosz?a do etapu pó?fina?owego. Rekordowy wynik 106 tysi?cy ogl?daj?cych w jednym momencie pad? w?a?nie w meczu rozegranym przez Z?ot? Pi?tk?. Kolejne polskie transmisje, które potwierdzaj? t? tez? to WESG, gdzie polski Team Kinguin zaj?? drugie miejsce, a tak?e fina?y Intel Extreme Masters rozgrywane w Katowicach, które równie? notowa?y najwi?ksze wyniki do momentu uczestnictwa polskich dru?yn.

Wi?ksza jako?? transmisji

W 2017 roku rynek transmisji uleg? znacz?cej przemianie. Za prawa do wi?kszo?ci transmisji trzeba p?aci?, co sprawia, ?e firmy stoj?ce za realizacj? szukaj? sponsorów i partnerów. Rynek esportowych praw mediowych zacz?? coraz mocniej przypomina? rynek sportów tradycyjnych. W konsekwencji transmisje staj? si? bardzo du?ymi projektami, anga?uj?cymi wiele osób, nie tylko do realizacji streamingu, ale tak?e dzia?a? dodatkowych, uzgodnionych z partnerami.

Transmisja z PGL Major Kraków by?a dla nas wyzwaniem nie tylko od strony realizacji, ale tak?e pozyskania partnerów oraz dostarczenia ?wiadcze?. Do zach?cenia partnerów wykorzystali?my przewagi jakie daje transmisja online’owa. Kilkunastoosobowy zespó? dba? nie tylko o wysok? jako?? transmisji ale tak?e o realizacj? ?wiadcze? dla partnerów. Anga?owali?my fanów nie tylko poprzez branding, spotykany w telewizji, ale te? poprzez dzia?ania specjalne w Social Media. Szczególnym zainteresowaniem ze strony marketerów cieszy?y si? dzia?ania wprost contentowe oraz sprzeda?owe – mówi Kamil Górecki, cz?onek zarz?du Fantasy Expo, Agencji odpowiedzialnej za realizacj? polskiej transmisji PGL Major Kraków 2017

Wzrost znaczenia transmisji w marketingu esportowym

Marketerzy dostrzegaj? ogromny potencja? sprzeda?owy wynikaj?cy z po??czenia ?wiatów sportowego i internetu. Edukacja rynku esportowego post?puje i w coraz wi?cej projektów anga?uj? si? partnerzy biznesowi, widz?c perspektyw? zwi?kszenia zasi?gu komunikacji, wzrostu zaanga?owania, a tak?e utrzymania uwagi. Ten ostatni wska?nik jest szczególnie wa?ny, gdy? jest bardzo wysoki w porównaniu do innych dzia?a? marketingowych, wy?szy nawet od influencer marketingu. Badania rynku oceniaj? utrzymanie uwagi w TV na kilkana?cie minut, w przypadku YouTuba wska?nik ten jest wy?szy, ale podobny, natomiast podczas transmisji esportowych cz?sto przekracza on 2 godziny. Tak d?ugi kontakt z mark? jest bardzo doceniany przez marketerów. Dlatego istotnym elementem przedstawionych danych jest ??czna ilo?? czasu, któr? fani sp?dzili na ogl?daniu streamu.

W rozmowach ze specjalistami ds. marketingu zainteresowanych esportem ?atwiej rozmawia? o partnerstwie w transmisjach rozgrywek ni? na przyk?ad o dedykowanych kampaniach influencerskich. Wynika to z bezpo?redniego porównania do transmisji z tradycyjnego sportu. Taka metafora przemawia do wyobra?ni i znacz?co u?atwia edukacj? rynku – mówi Krzysztof Stypu?kowski, cz?onek zarz?du Fantasy Expo

Polskie_Transmisje_CSGO

Udostępnij
Posiada wieloletnie do?wiadczenie w PR, przedsi?biorca, by?y reseller i programista. Specjalizuje si? w zarz?dzaniu strategicznym.