Podczas czwartkowej konferencji wynikowej Grupy Action, du?? uwag? po?wi?cono uk?adowi firmy z wierzycielami. Zarz?d podkre?li?, ?e Grupa wci?? b?dzie dzia?a? i rozwija? si? na wielu obszarach, jednak najwa?niejsze czynno?ci zwi?zane z dzia?alno?ci? Action b?dzie mo?na podj?? dopiero wówczas, gdy zostan? wydane postanowienia dotycz?ce uk?adu.
W 2017 roku Grupa Kapita?owa Action wypracowa?a przychody ze sprzeda?y w wysoko?ci 1 700 mln z? wobec 3 165 mln z? rok wcze?niej, co stanowi spadek o oko?o 46 proc. Grupa w minionym roku osi?gn??a strat? netto w wysoko?ci 59 mln z? wobec 164 mln rok wcze?niej. Takie pomniejszenie straty, bior?c pod uwag? znacznie ni?szy poziom przychodów ?wiadczy m.in. o graniczeniu kosztów firmy. Szczegó?owe informacje przedstawia tabela.
Sanacja
Podczas konferencji Zarz?d przedstawi? najwa?niejsze wydarzenia zwi?zane z restrukturyzacj?.
Prezes Piotr Bieli?ski podkre?li?, ?e restrukturyzacja przed?u?a si? wbrew za?o?eniom i oczekiwaniom firmy, a uzale?nienie dzia?a? od decyzji s?du wyd?u?a proces sanacyjny, który spó?ka mo?liwymi dost?pnymi sposobami stara si? skróci?.
Istotn? dla dalszego dzia?ania firma jest kwestia uk?adu z wierzycielami. Zarz?d zaznaczy?, ?e rozmowy mi?dzy stronami trwaj?.
Model biznesowy
Prezes Bieli?ski zaznaczy?, ?e poza kwestiami formalnymi istotne jest równie? dalsze prowadzenie dzia?alno?ci i obs?uga ponad 5 tys. klientów. W ramach Grupy, najwa?niejsze b?dzie rozwijanie Action Business Centre w ramach realizacji dystrybucji z warto?ci? dodan?, rozwój e-commerce poprzez modyfikacj? dzia?ania Sferis i przekszta?cenie ze sklepu typowo elektronicznego w sklep multibrandowy, a tak?e rozwijanie marek w?asnych, w szczególno?ci Actina, ActiveJet i Actis.
Na konferencji poruszono równie? temat Action Europe. Zarz?d potwierdzi?, ?e s? ch?tni inwestorzy do przej?cia cz??ci udzia?ów w firmie, nie podano wi?cej informacji na ten temat. Cz?onkowie Zarz?du podsumowali równie? dzia?alno?? spó?ek Actionmed oraz Active&Food. W przypadku tej pierwszej odnotowano wzrost przychodów o 20 proc., zrealizowano kilka znacz?cych przetargów na wdro?enia i dostawy sprz?tu. W ramach Active&Food rozpocz?to dostawy do chi?skich sieci marketów oraz uruchomiono w?asny magazyn na terenie Chin.
Jak wida?, krok po kroku rozbudowujmy nasze kompetencje biznesowe w nowych, przysz?o?ciowych obszarach rynku. Cho? s? one wci?? przez wiele osób odbierane jako fanaberia, nie zniech?ca nas to. A wr?cz mobilizuje, bo dzi? w biznesie liczy si? nie tylko to, ile si? zarobi?o w przesz?o?ci, ale przede wszystkim to, ile zysku wygeneruje si? w przysz?o?ci, a zarówno spó?ka medyczna, jak i nasz biznes w Chinach maj? du?e mo?liwo?ci rozwoju – Piotr Bieli?ski, Prezes Zarz?du Action S.A.