AI i luksus – nowe horyzonty personalizacji w ?wiecie wiod?cych marek

Klaudia Ciesielska
3 Min

Wprowadzenie sztucznej inteligencji (AI) do przemys?u dóbr luksusowych wywo?a?o rewolucj?, zmuszaj?c wiod?ce marki do intensyfikacji wysi?ków w integracji nowych technologii z ich ofert?. Tendencja ta nie jest jedynie odpowiedzi? na globalne trendy, lecz tak?e na konkretne wyzwania regulacyjne, takie jak unijna ustawa dotycz?ca sztucznej inteligencji, która wymusza adaptacj? na zmieniaj?cy si? prawny krajobraz.

Inwestycje i wzrost

GlobalData raportuje znacz?cy wzrost inwestycji w sztuczn? inteligencj? przez bran?? dóbr luksusowych. W ci?gu ostatnich trzech lat sektor ten zainwestowa? ponad 360 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 79% w porównaniu z poprzednim trzyletnim okresem. Te inwestycje koncentruj? si? szczególnie na generatywnej sztucznej inteligencji, co podkre?la dynamiczny rozwój technologiczny w tej dziedzinie.

Personalizacja jako klucz do sukcesu

Jednym z kluczowych aspektów, na który coraz wi?cej marek k?adzie nacisk, jest personalizacja. Firmy takie jak LVMH, Chanel czy Artemis Groupe, spó?ka holdingowa Kering, prowadz? intensywne prace nad innowacyjnymi rozwi?zaniami opartymi na AI, które maj? na celu zwi?kszenie osobistego do?wiadczenia klientów. Systemy rekomendacji kosmetyków i narz?dzia do pomiaru cia?a, wspierane przez sztuczn? inteligencj?, s? projektowane w celu dok?adniejszego dopasowania produktów do indywidualnych potrzeb u?ytkowników.

Studia przypadków sukcesu

Chanel zyska?o uznanie dzi?ki opracowaniu systemu rekomendacji kosmetycznej, który analizuje preferencje klientów na podstawie wybranych obrazów, a Sephora, nale??ca do LVMH, wprowadzi?a skanery skóry do analizy typu cery. Takie innowacje pozwalaj? na bardziej precyzyjne dostosowanie oferty do oczekiwa? klientów, podnosz?c standard obs?ugi w sektorze luksusowym.

Nowe horyzonty i partnerstwa

Niektóre marki id? krok dalej, anga?uj?c si? w nowoczesne technologie. Estée Lauder zainwestowa?o w Kiki World, firm? zajmuj?c? si? technologiami Web3, co umo?liwia wspó?tworzenie produktów z u?ytkownikami. Z kolei Cartier nawi?za?o wspó?prac? ze Snapem, wykorzystuj?c AI i rozszerzon? rzeczywisto?? do wirtualnych przymiarek pier?cionków, zwi?kszaj?c interaktywno?? z klientami i poprawiaj?c do?wiadczenia zakupowe.

Przysz?o?? bran?y

Konkurs pi?kno?ci AI, zorganizowany w kwietniu ubieg?ego roku, jest przyk?adem rosn?cego zainteresowania firm kosmetycznych ocen? modeli generowanych przez sztuczn? inteligencj?. To tylko jeden z sygna?ów przysz?ych kierunków rozwoju w bran?y dóbr luksusowych, która coraz bardziej akceptuje cyfrowe podej?cie do mody i technologiczne innowacje.

Sztuczna inteligencja sta?a si? kluczowym elementem przemian w sektorze dóbr luksusowych, nie tylko pod wzgl?dem technologicznym, ale równie? w kontek?cie dostosowania si? do wymogów rynkowych i prawnych. Inwestycje i innowacje prowadzone przez wiod?ce marki potwierdzaj?, ?e przysz?o?? luksusowych do?wiadcze? konsumenckich b?dzie coraz bardziej zintegrowana z zaawansowanymi technologiami, zapewniaj?c klientom jeszcze bardziej spersonalizowane i zaspokajaj?ce ich potrzeby produkty i us?ugi.

Udostępnij
Redaktor Brandsit