Akcje 11 bit studios spadaj? o 38% po rozczarowuj?cym debiucie “Frostpunk 2”

Klaudia Ciesielska
3 Min
?ród?o: 11 bit studios

W poniedzia?ek akcje 11 bit studios, polskiego producenta gier wideo, zanotowa?y gwa?towny spadek o 38%, co uplasowa?o spó?k? na samym dole indeksu mWIG40. Gwa?towny spadek warto?ci akcji zwi?zany jest z rozczarowuj?cym odbiorem najnowszego tytu?u studia — “Frostpunk 2”, który nie spe?ni? oczekiwa? rynku tu? po premierze.

“Frostpunk 2”, wyczekiwana kontynuacja wysoko ocenianego “Frostpunka”, zadebiutowa?a w pi?tek wieczorem. W pierwszym dniu po premierze gra przyci?gn??a najwi?ksz? liczb? jednoczesnych graczy na platformie Steam — 35 533 osób. Jednak wynik ten okaza? si? zdecydowanie ni?szy od oczekiwa? analityków, którzy prognozowali, ?e liczba graczy na szczycie wyniesie od 80 000 do 100 000.

“Spodziewali?my si? znacznie wy?szego szczytu graczy, wi?c wynik 35,5 tys. jest dla nas negatywnym zaskoczeniem” — skomentowa? Piotr Bogusz, analityk Erste Group. Doda? równie?, ?e stosunkowo niskie oceny gry mog? mie? wp?yw na decyzje zakupowe graczy, którzy maj? tytu? na swojej li?cie ?ycze?.

?rednia ocena “Frostpunk 2” na platformie Steam w poniedzia?ek wynosi?a 71%, z czego 4 986 recenzji u?ytkowników uznawa?o gr? za “g?ównie pozytywn?”. Gracze chwalili m.in. opraw? graficzn? i strategiczn? g??bi?, jednak krytykowali problemy zwi?zane z optymalizacj? oraz ni?szy poziom zanurzenia w ?wiecie gry w porównaniu z poprzedni? cz??ci?.

Dariusz Wolak, mened?er ds. relacji inwestorskich 11 bit studios, wyja?ni?, ?e cz??? rozczarowania graczy mo?e wynika? z nieporozumienia co do charakteru kontynuacji. “Mo?e liczyli?my na nieco wy?sze wyniki, ale ten negatywny sentyment lub rozczarowanie w?ród graczy wynika z faktu, ?e nie jest to po prostu kontynuacja Frostpunka 1, ale Frostpunk 2… mo?e nie wyartyku?owali?my wystarczaj?co, ?e to nie jest klon, ?e to nie jest zwyk?a kontynuacja, ale inna gra” — powiedzia? w rozmowie z Reutersem.

Pomimo mieszanych ocen i ni?szego ni? oczekiwano zainteresowania gr? w pierwszych dniach po premierze, 11 bit studios poinformowa?o, ?e sprzeda? “Frostpunk 2” przekroczy?a 350 000 kopii, a ca?kowite przychody z gry przekroczy?y koszty produkcji i marketingu. 

Na rynku wida? jednak, ?e inwestorzy s? bardziej pesymistyczni. Spadek kursu akcji o 38% odzwierciedla ich obawy zwi?zane z ni?szymi ni? prognozowano wynikami sprzeda?y oraz mieszanym odbiorem tytu?u. D?ugoterminowy sukces “Frostpunk 2” b?dzie zale?e? od tego, czy studio zdo?a poprawi? oceny gry i przyci?gn?? wi?cej graczy w nadchodz?cych tygodniach.

Z punktu widzenia bran?y, spadek kursu akcji 11 bit studios mo?e by? te? sygna?em o rosn?cych oczekiwaniach rynku wobec premier gier z segmentu mid-cap. Gracze coraz cz??ciej oceniaj? gry na podstawie jako?ci do?wiadczenia u?ytkownika i warto?ci dodanej, co wywiera dodatkow? presj? na producentów gier wideo.

TEMATY:
Udostępnij
Redaktor Brandsit