Aplikacja Asseco zwi?kszy bezpiecze?stwo pasa?erów komunikacji miejskiej

Newsroom BrandsIT
2 Min

Stworzona przez Asseco Data Systems aplikacja mobilna dla pasa?erów u?atwi korzystanie z transportu miejskiego na ?l?sku. Rozwi?zanie udost?pnione przez Górno?l?sko-Zag??biowsk? Metropoli?  umo?liwia zakodowanie biletu na karcie za pomoc? w?asnego smartfona. Mobilny ?KUP pomo?e  ograniczy? konieczno?? bezpo?redniej obs?ugi klienta i przeciwdzia?a? rozprzestrzenianiu si? wirusa COVID-19.

Z nowego rozwi?zania korzysta? mog? mieszka?cy 21 gmin aglomeracji katowickiej, w których obowi?zuje system ?l?skiej Karty Us?ug Publicznych (?KUP).   Aplikacja Pasa?era pozwala na dost?p do konta Karty ?KUP w trybie on-line, a nast?pnie samodzielne odczytywanie danych z karty SKUP wraz z prezentacj? zapisanych na niej ulg, biletów (wraz z kodem QR), pieni?dza elektronicznego jak i kodowanie na niej zakupionych biletów oraz zasile? e-portmonetki. Dotychczas w tym celu konieczne by?o udanie si? do stacjonarnego Punktu Obs?ugi Klienta ?KUP, Automatu Biletowego lub kiosku wyposa?onego w terminal ?KUP.  Jest to mo?liwe dzi?ki wykorzystaniu technologii NFC – radiowego standardu komunikacji na krótk? odleg?o??. Dzi?ki takiemu rozwi?zaniu smartfon z modu?em NFC mo?e pe?ni? funkcj? terminalu ?KUP, umo?liwiaj?cego ?ci?gni?cie danych z systemu centralnego i zapisaniu ich na karcie.

Aplikacja umo?liwia równie? sprawdzenie rozk?adu jazdy, zg?oszenie zaobserwowanej awarii, z?o?enie wniosku o faktur? VAT, z?o?enie reklamacji. Rozwi?zanie umo?liwia równie? przes?anie zdj?cia informuj?cego o zbyt du?ej liczbie pasa?erów w danym poje?dzie. Zarz?d Transportu Metropolitarnego mo?e w takiej sytuacji szybko wdro?y? dzia?ania dostosowuj?ce warunki korzystania ze ?rodków komunikacji w obowi?zuj?cym stanem epidemicznym.

Pe?na funkcjonalno?? aplikacji Mobilny ?KUP zosta?a udost?pniona dla systemów Android, wkrótce b?d? mogli z niej korzysta? równie? u?ytkownicy iOS.

Udostępnij