Aplikacje mobilne – rynek, który si? nie skurczy?

Newsroom BrandsIT
3 Min

Gry na smartfony ?ci?gamy na pot?g?. Jak wynika z najnowszych bada? firmy analitycznej Sensor Tower, tylko w pierwszej po?owie bie??cego roku warto?? rynku aplikacji mobilnych na ?wiecie si?gn??a blisko 35 mld dolarów. Za t? kwot? Polska mog?aby kupi? 500 samolotów F-16 lub 15 tys. sztuk najdro?szego seryjnego samochodu ?wiata – Bugatti Veyron. Z tego trendu postanowi?o skorzysta? wroc?awskie studio developerskie RinoApps. Znalaz?o si? ono w?ród najwi?kszych firm, których gry ?ci?gaj? na smartfony Polacy.

Wed?ug najnowszych danych firmy analitycznej Sensor Tower rynek aplikacji mobilnych rozwija si? w tempie dwucyfrowym. Tylko w ci?gu ostatnich 6 miesi?cy przychody ze wszystkich p?atnych programów na urz?dzenia mobilne wynios?y 34,4 mld USD. To o blisko 30 proc. wi?cej ni? w pierwszej po?owie 2017 roku, kiedy to wynik zbli?y? si? „jedynie” do 27 mld USD. Co ciekawe, a? 80 proc. to przychody z p?atnych gier (26,6 mld USD). W tym segmencie w wynikach za pierwsze pó?rocze 2018 roku zdecydowanie króluje AppStore, którego klienci pobrali  gry za ponad 16 mld USD. Dla porównania wynik Google Play, dost?pnego na wszystkie telefony z Androidem to „tylko” 10,3 mld USD.

Polacy goni? czo?ówk?

Cho? polski rynek stanowi zaledwie u?amek ?wiatowych wyników, a dominuj?c? pozycj? maj? na nim najwi?ksi globalni gracze, to polskie firmy równie? zdobywaj? miejsce dla siebie na tym rynku. Za przyk?ad mo?e pos?u?y? RinoApps – wroc?awskie studio developerskie nale??ce do Grupy Datarino, specjalizuj?cej si? w tworzeniu autorskich rozwi?za? technologicznych bazuj?cych na du?ych zbiorach danych. Studio w zestawieniu AppAnnie, organizacji dostarczaj?cej dane o rynku aplikacji mobilnych, zaj??o 7 miejsce w rankingu  na najwi?ksz? liczb? pobra? gier na platformy Android i iOS w Polsce. Wyprzedzi?y j? jedynie ?wiatowe pot?gi takie jak Ubisoft czy Electronic Arts.

Nie boj? si? powiedzie?, ?e polski rynek gier na smartfony rozwija si? w b?yskawicznym tempie. Wed?ug dost?pnych danych w 2017 roku gry mobilne stanowi?y 20 proc. ca?ego rynku gier wideo. Jednak jak szacuj? eksperci, na koniec 2019 roku udzia? tego segmentu w ca?ym “gamingowym torcie” wyniesie 29 proc. – Edward M??yk, za?o?yciel grupy Datarino i studia RinoApps

Spejson i hejt

4 letnia dzisiaj firma zajmuje si? produkcj? gier na licencji serialu animowanego Blok Ekipa. Od 2016 roku studio wypu?ci?o 9 gier opartych na przygodach Spejsona, Wojtasa i Walo – bohaterów serialu. Gry z tej serii zosta?y pobrane przez ponad milion u?ytkowników.

W 2016  roku, wykorzystuj?c popularno?? tematu hejtu w internecie firma stworzy?a aplikacj? Haterick, która umo?liwia „kontrolowany” hejt – u?ytkownicy mog? bowiem wylewa? swoje ?ale w miejscu do tego przeznaczonym.

Udostępnij