Aruba i Lenovo partnerami Ducati Motors w tworzeniu infrastruktury IT

Newsroom BrandsIT
3 Min
ducati

Ducati Motor Holding od pocz?tku ubieg?ego roku wdra?a projekt modernizacji swojej architektury iinformatycznej, który ma na celu popraw? jej wydajno?ci jak i podniesienia bezpiecze?stwa i zagwarantowania ci?g?o?ci dzia?ania. Projekt zak?ada? stowrzenie infrastruktury w modelu hybrydowym, czyli wykorzystuj?cym jednocze?nie potencja? chmury obliczeniowej i rozwi?za? lokalnych. W tym celu wykorzystano do?wiadczenie liderów innowacji w swoich sektorach: Aruba Enterprise i Lenovo.

Aruba Enterprise zaproponowa?a projekt, który kompltenie zmienia? konfiguracj? infrastruktury wykorzystywanej przez Ducati. Zadaniem Aruby by?o zbudowanie centurm danych praktycznie od podstaw, tak by ?wiadczy?o ono us?ugi w formule Private Cloud. Pozwoli?o to na stworzenie chmury dopasowanej indywidualnie do potrzeb Ducati, gwarantuj?c najwy?szy poziom bezpiecze?stwa. Jednocze?nie dzi?ki wsparciu Global Cloud Data Center mieszcz?cego si? w Borgo Panigale, firma zyska?a mo?liwo?? odzyskiwania danych po awarii w ramach formu?y Disaster Recovery as a Service (DRaaS).

Równocze?nie we wspó?pracy z Lenovo zaprojektowano nowy klaster HPC, oparty na serwerach Lenovo ThinkSystem SD530, SR630 i SR650. Zosta? on wyposa?ony w najnowszej generacji skalowalne procesory Intel® Xeon® i procesory graficzne NVIDIA Tesla M10, V100 oraz pod??czony do prze??cznika niskich opó?nie? ThinkSystem NE1032 RackSwitch firmy Lenovo. Równolegle do projektu HPC, Ducati wykorzysta?o tak?e technologi? Lenovo konfiguruj?c dwa nowe centra danych, w których zainstalowano ??cznie 20 serwerów ThinkSystem SR630 i 4 serwery ThinkSystem SR55. Zosta?y one skonfigurowane jako klastry Active/Active, z jednoczesn? mo?liwo?ci? obs?ugi zada? z zakresu zarówno produkcji jak i testowania. Taka konfiguracja pozwala Ducati na zastosowanie procedury failover w przypadku awarii przy minimalnym czasie przestoju. Ca?o?? zosta?a stowrzona z my?l? o zgodno?ci z regulacjami RODO i ochronie aplikacji o znaczeniu krytycznym.

Takie rozwi?zanie udowodni?o swoj? skuteczno?? w sytuacji zwi?zanej z epidemi? Covid-19. Projekt infrastruktury umo?liwi? Ducati szybkie przekszta?cenie trybu pracy ze stacjonarnego na mobilny w ci?gu kilku dni, przy jednoczesnym utrzymaniu sta?ej wydajno?ci. Jedn? z g?ównych zalet nowej infrastruktury jest jej dostosowanie do potrzeb klienta, w tym do jej rozbdudowy. Ducati ma teraz pe?n? swobod? w zarz?dzaniu zasobami, na przyk?ad wykorzystywania serwerów DRaaS w procesach produkcji i testowania, tak jakby by?y one cz??ci? podstawowej infrastruktury. W ten sposób firma ma dost?p do wi?kszej mocy obliczeniowej, skracaj?c w ten sposób czas potrzebny do wprowadzenia nowych produktów na rynek.

Ad imageAd image

Dzi?ki takiemu podej?ciu cz??? tzw. “zimnych danych”, które zajmowa?y miejsce  w klastrze znajduj?cym si? w centralnej siedzibie, mog?o zosta? przeniesione do peryferyjnych centrów danych. Pozwoli?o to Ducati zoptymalizowa? zarz?dzanie pami?ci?, przyspieszy? czas oblicze? i równomiernie roz?o?y? obci??enie infrastruktury.

Od czasu rozpocz?cia projektu w 2018 roku, w Aruba Global Cloud Data Center dodano cztery nowe w?z?y 2D VDI do zarz?dzania aplikacjami przeznaczonymi do automatyzacji pracy. Dzi?ki temu mo?liwe jest teraz p?ynne przenoszenie obci??e? pomi?dzy lokalizacjami, przy jednoczesnym zagwarantowaniu dost?pu do us?ug nawet w trybie pracy zdalnej.

Udostępnij