Asseco pomaga szpitalom obs?ugiwa? pacjentów z COVID-19

Newsroom BrandsIT
3 Min

„Razem przeciw COVID” to pakiet narz?dzi IT bezp?atnie udost?pnianych placówkom medycznym przez Asseco Poland S.A. Przygotowane rozwi?zania informatyczne usprawniaj? post?powanie w przypadku zdiagnozowania lub podejrzenia koronawirusa oraz u?atwiaj? zdalny kontakt z pacjentem. Us?ugi zosta?y przygotowane z wykorzystaniem infrastruktury Chmury Krajowej.

Asseco Poland ju? od kwietnia umo?liwia placówkom medycznym bezp?atne wdra?anie narz?dzi IT usprawniaj?cych komunikacj? z pacjentami. Z uwagi na du?e zainteresowanie pakietem „Pacjencie #zostanwdomu”, powsta?y kolejne narz?dzia, wspieraj?ce szpitale w walce z koronawirusem.

„W czasie pandemii dla placówek medycznych kluczowe jest z jednej strony zachowanie ci?g?o?ci ?wiadczenia opieki lekarskiej, a z drugiej – wdro?enie i sprawne stosowanie odpowiednich procedur bezpiecze?stwa w zwi?zku z pandemi? koronawirusa. Z pomoc? przychodz? rozwi?zania informatyczne” – powiedzia? Jan Butkiewicz, Zast?pca Dyrektora Pionu d/s Sprzeda?y w Pionie Opieki Zdrowotnej Asseco Poland.

Z my?l? o dzia?aniach, jakie placówka medyczna musi podj?? w przypadku podejrzenia lub zdiagnozowania u pacjenta wirusa COVID-19, Asseco przygotowa?o dwie unikalne us?ugi, które zosta?y dodane do pakietu us?ug teleinformatycznych.

Specjalny modu? BioHazard pozwoli szpitalowi odpowiednio oznacza? oraz wyszukiwa? w swojej bazie danych pacjentów z podejrzeniem COVID-19, lub inn? gro?n? chorob? wirusow? lub bakteryjn?.

Ad imageAd image

Drugie narz?dzie to Rejestr pacjentów z COVID, który umo?liwi integracj? z Krajowym Rejestrem Pacjentów z COVID. Wyeliminuje to ewentualne dublowanie wprowadzanych informacji i natychmiast potwierdzi przypadek wcze?niejszego zdiagnozowania koronawirusa. Szpitale zyskaj? równie? dost?p do formularza dokumentacji medycznej ‘PreTRIAGE’, w którym gromadzone s? informacje z wywiadu wst?pnego.

Pozosta?e rozwi?zania udost?pniane w ramach pakietu „Razem przeciw COVID” wspieraj? zdaln? komunikacj? z pacjentem. Teleporady, wykorzystuj?c technologi? komunikacji audiowizualnej, pozwalaj? lekarzom udziela? porad w sposób zdalny, zapewniaj?c dost?p do cyfrowej dokumentacji medycznej pacjenta. E-Powiadomienia usprawniaj? komunikacj? z pacjentem pozwalaj?c na wdro?enie automatycznej wysy?ki SMS-ów lub e-maili. Ich wa?n? funkcjonalno?ci? jest równie? mo?liwo?? wys?ania kodu PIN do realizacji e-Recepty. E-potwierdzenia umo?liwiaj? natomiast pacjentowi ?atwe potwierdzenie lub anulowanie wizyty e-mailem lub smsem, roz?adowuj?c przeci??one linie telefoniczne placówek medycznych i redukuj?c liczb? nieodwo?anych wizyt.

Uruchomienie dodatkowych us?ug IT nie wymaga od placówki medycznej skomplikowanego wdro?enia i dodatkowych nak?adów na infrastruktur?. Równie? ze strony pacjenta nie jest konieczne instalowanie ?adnego oprogramowania, wystarczy dost?p do przegl?darki internetowej na telefonie lub komputerze.

Z pakietu „Razem przeciw COVID” mog? korzysta? u?ytkownicy systemu AMMS. Us?uga jest udost?pniona bezp?atnie do 31 lipca 2020 r.

Udostępnij