Asseco z chmurowym rozwi?zaniem dla telekomunikacji

Newsroom BrandsIT
3 Min

Asseco Poland przy wsparciu partnerów technologicznych – IBM, Google Cloud i Red Hat stworzy?o nowy model platformy Asseco Convergent Services Environment (Asseco CSE). Po raz pierwszy na polskim rynku system klasy BSS (Business Support Systems) zosta? udost?pniony w chmurze, pozwalaj?c firmom telekomunikacyjnym na istotne ograniczenie kosztów IT.

Platforma Asseco Convergent Services Environment jest autorskim rozwi?zaniem Asseco klasy Business Support Systems (BSS) powsta?ym dla wsparcia biznesu operatorów telekomunikacyjnych, dostawców internetu i telewizji w sprzeda?y, obs?udze i rozlicze? us?ug. Stanowi dla nich wielokana?owy pakiet systemów wsparcia codziennych procesów. Umo?liwia tak?e ??czenie wielu ró?nych produktów w jedn? spójn? ofert?, rozliczan? w ramach jednej faktury. Mo?e obs?ugiwa? procesy sprzeda?y, obs?ugi i rozlicze? us?ug konwergentnych. Udost?pnienie systemu Asseco CSE w chmurze, jako us?ugi jest innowacj? na polskim rynku. Dla zamawiaj?cych oznacza to optymalizacj? kosztów zwi?zanych z wdro?eniem oprogramowania, a tak?e op?at operacyjnych i utrzymaniowych proporcjonalnie do wielko?ci prowadzonego biznesu.

Nasze rozwi?zanie dla operatorów telekomunikacyjnych powsta?o w oparciu o najnowsze technologie. Stworzyli?my innowacyjne narz?dzie dla bran?y telekomunikacyjnej, a dodatkowo udost?pniamy je w bardzo op?acalnym kosztowo i wygodnym w korzystaniu modelu. Wspólnie z naszymi partnerami zako?czyli?my instalacj? platformy na potrzeby projektu u jednego z czo?owych polskich operatorów telefonii komórkowejpowiedzia? Rados?aw Semk?o, Dyrektor Pionu Telekomunikacji i Mediów w Asseco Poland.

Platforma Asseco CSE zainstalowana w chmurach publicznych najwi?kszych dostawców rynku chmurowego jest ofert? skierowan? do ma?ych oraz ?rednich operatorów oraz przedsi?biorstw telekomunikacyjnych, a tak?e firm mediowych. Model biznesowy zak?ada zamiast tradycyjnego, udost?pnienie BSS (CRM, Katalog Produktów, Billing) jako us?ugi w modelu Software as a Service (SaaS) bezpo?rednio z chmury publicznej. Z punktu widzenia zamawiaj?cego to du?a zmiana, przede wszystkim obni?enie pocz?tkowych kosztów inwestycyjnych na infrastruktur? informatyczn? oraz jej utrzymanie. Modelem  proponowanym wi?kszym operatorom jest udost?pnienie systemu Asseco CSE w chmurze prywatnej.

Wspó?praca zespo?ów IBM i Asseco zaowocowa?a stworzeniem platformy Asseco CSE opartej o chmur? hybrydow? przy wykorzystaniu IBM Cloud Pak for Application, rozwi?zania które umo?liwia organizacjom modernizacj? istniej?cych aplikacji i opracowywanie nowych, które mog? dzia?a? lokalnie lub w dowolnej prywatnej lub publicznej chmurze opartej na Red Hat OpenShift. Przyk?adem takiej nowej aplikacji jest w?a?nie Asseco CSE. Co wa?ne, zastosowane rozwi?zania zapewniaj? bezpiecze?stwo platformy, co jest kluczowe z punktu widzenia klienta przy wdra?aniu narz?dzi chmurowych powiedzia? Sebastian Pietrzak, Dyrektor odpowiedzialny za rozwój biznesu IBM & Red Hat w IBM Polska.

Udostępnij