Asseco zako?czy?o wdra?anie projektu dla Orange

Klaudia Ciesielska
2 Min

Asseco zako?czy?o jeden z najwi?kszych projektów zarówno na polskim, jak i europejskim rynku telekomunikacji – migracj? klientów Orange Polska do dwóch nowych systemów bilingowych, przy jednoczesnym wy??czeniu poprzedniego. Zmiana obj??a operatorów telekomunikacyjnych z rynku hurtowego oraz klientów biznesowych.

 W trakcie migracji przeniesiono dane (w tym historyczne) kilkuset tysi?cy abonentów z sektora B2B oraz kilkudziesi?ciu operatorów z rynku hurtowego, korzystaj?cych ??cznie z 1 mln us?ug.

Nowy system bilingowy daje mo?liwo?? oferowania zaawansowanych us?ug konwergentnych. W przysz?o?ci b?dziemy mogli rozwija? funkcjonalno?ci systemu i na bie??co dostosowywa? go do naszych potrzeb. Wszystko to przek?ada si? na wy?sz? jako?? obs?ugi naszych klientów, która jest dla nas nadrz?dnym celem – powiedzia? Bruno Chomel, CIO Orange Polska.

Podstawowym za?o?eniem tego projektu by?o odtworzenie w nowym ?rodowisku rozliczeniowym, uk?adu funkcjonalno?ci oraz danych ze starego systemu. Przedsi?wzi?cie to wymaga?o od naszego zespo?u pe?nej mobilizacji, bo by?a to jedna z najwi?kszych migracji danych na polskim rynku telekomunikacyjnym oraz jedna z najwi?kszych w Europie. Tego typu projekty s? obarczone du?ym ryzykiem i ciesz? si?, ?e po raz kolejny udowodnili?my, ?e jeste?my partnerem godnym zaufania. Na szczególn? uwag? zas?uguje fakt, ?e oprócz udanej migracji klientów doprowadzili?my do wy??czenia poprzedniego systemu, co nie jest takie oczywiste w tego typu przedsi?wzi?ciach – powiedzia?  Rados?aw Semk?o, Dyrektor Pionu Telekomunikacji i Mediów,  Asseco Poland.

O ile migracja klientów biznesowych wykonywana by?a etapami, a podstawowa trudno?? wynika?a ze z?o?ono?ci us?ug i konieczno?ci odpowiedniego dopasowania oferty, to migracj? klientów z rynku hurtowego, wraz z ich histori?, musieli?my wykona? podczas jednorazowej operacji. By?o to du?e wyzwanie, gdy? ca?y proces musia? by? wykonany bez wp?ywu na bie??c? prac? operacyjn?, w bardzo krótkim, jak na taki z?o?ony proces, oknie serwisowym. Migracja zosta?a przeprowadzona przy ?cis?ej kooperacji Orange i Asseco, zgodnie z przyj?tym przez obie strony harmonogramem,  a obecnie klienci otrzymuj? ju? dokumenty rozliczeniowe z nowoczesnego systemu billingowego – doda? S?awomir Madej, Dyrektor Operacyjny Grupy, Asseco Poland.

Udostępnij
Redaktor Brandsit