Obawy konsumentów przed zbyt wysokimi kosztami dostawy wi??? si? bezpo?rednio z wyzwaniami ostatniej mili kurierskiej. To w?a?nie na ko?cowym odcinku ?a?cucha dostaw najbardziej koncentruj? si? podmioty zwi?zane z bran?? logistyczn?. Optymalizacja czasu oraz kosztów przesy?ek daje mo?liwo?? dywersyfikacji ofert kurierskich dla rynku B2B oraz B2C, o czym mówi ?ukasz ?ukasiewicz, Operations Manager w SwipBox Polska.
Orientacja na potrzeby konsumentów pozwala proponowa? optymalne rozwi?zania. Klient ko?cowy poszukuje mo?liwie najbardziej wygodnych ze swojej perspektywy opcji, które nie b?d? go w niczym ogranicza? i przyczyni? si? do zachowania pe?nej swobody w zakresie podejmowanych decyzji. Gwarancj? komfortu s? przesy?ki, dost?pne w automatach zlokalizowanych w sklepach w pobli?u miejsca zamieszkania. Odbiorca zyskuje czas, poniewa? nie musi specjalnie czeka? na kuriera w domu, a przy okazji mo?e wybra? si? do centrum handlowego na przyk?ad na zakupy. Sektor e-commerce nie lubi jednak pró?ni. Inwestycje w urz?dzenia odbiorcze i ich implementacja w miejscach do tej pory niedost?pnych s? wy??cznie kwesti? czasu. Sam rynek ro?nie wraz z potrzebami konsumentów, które równie? ewoluuj? w aspekcie nie tylko transportu czy logistyki, ale tak?e mobilno?ci, nowych technologii czy przyspieszania wszelkich procesów, realizowanych do tej pory w modelu tradycyjnym.
Otwarta sie? agnostyczna
Zwi?kszenie konkurencyjno?ci kurierów, operatorów oraz sieci handlowych staje si? dodatkowym obszarem do zagospodarowania na ch?onnym, ale wci?? nie przesyconym rynku. ?róde? intensywnego rozwoju nale?y tak?e szuka? w agnostycznej sieci, która jest otwarta dla ka?dego operatora logistycznego, co w konsekwencji prowadzi do stworzenia platformy dla wszystkich podmiotów zainteresowanych technologicznym post?pem, tym bardziej ?e w perspektywie jest budowa stosownej infrastruktury w parkingach podziemnych oraz apartamentowcach. Wolnostoj?ce automaty o zró?nicowanych gabarytach, nie wymagaj?ce dodatkowego zaplecza, s? ju? testowane za granic?, a kwesti? czasu jest ich obecno?? tak?e w Polsce.
Optymalizacja funkcjonowania ostatniej mili jest zwi?zana nie tylko z przesy?kami krajowymi, ale równie? mi?dzynarodowymi, tym bardziej ?e w?ród konsumentów stale ro?nie zapotrzebowanie na tego typu us?ugi, a wraz z nimi oczekiwania w stosunku do ceny, jako?ci czy komfortu. Dotyczy to w g?ównej mierze segmentu e-commerce. Oczekiwania wi??? si? równie? z elastyczno?ci? us?ug kurierskich oraz dostosowania si? do rynkowych wyzwa?. Szereg dodatkowych rozwi?za? w obszarze korzystania z automatów stanowi kolejne udogodnienie dla wymagaj?cych odbiorców. Urz?dzenia mog? stanowi? docelowe miejsce dostarczenia lub punkt przekierowania paczek podczas nieobecno?ci klienta pod wskazanym adresem. Ponadto, przesy?ka mi?dzynarodowa mo?e zosta? skierowana do automatów w trybie bie??cym. To szczególnie wa?ny element minimalizuj?cy ryzyko i koszty ostatniej mili kurierskiej. Us?uga sprzyja szczególnie tym konsumentom, którzy oczekuj? swobody w okre?leniu czasu na odbiór przesy?ki.
Ponadto, obiekty handlowe dla nowoczesnych konsumentów s? naturalnym miejscem us?ug dodatkowych oraz praktycznych rozwi?za?, pozwalaj?cych zaoszcz?dzi? cenny czas. Lokalizacje musz? by? mo?liwie najbardziej dogodne dla odbiorców przesy?ek, co finalnie przyspiesza, mocno ju? zaawansowany, rozwój sektora e-commerce oraz oddzia?uje na niego w korzystny sposób. Wystarczy zwróci? uwag? na skuteczn? i szybk? realizacj? dostawy zamówienia, redukcj? kosztów i negatywnego wp?ywu na ?rodowisko.