Banki w potrzebie. Poszukuj? kadr IT

Izabela Myszkowska
3 Min
biznes, ludzie, technologia, ICT

Najwi?kszym wyzwaniem dla polskich instytucji finansowych jest obecnie zapewnienie odpowiednio wykwalifikowanych kadr z bran?y IT i cyberbezpiecze?stwa – zgodzili si? uczestnicy dyskusji pod has?em „Technologiczny okr?g?y stó? EKF – mapa wyzwa? dla sektora bankowego 2022-2025”, która odby?a si? podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie. To spostrze?enie potwierdzaj? równie? wyniki ankiety przeprowadzonej w?ród polskich banków.

Sektor bankowy obecnie intensywnie wykorzystuje nowe technologie – zarówno w ofercie dla klientów, jak i dla zapewnienia bezpiecze?stwa dokonywanych transakcji. W zwi?zku z tym w bankach istnieje ogromne zapotrzebowanie na wykwalifikowane kadry z obszarów IT i cyberbezpiecze?stwa. Uczestnicy debaty zastanawiali si?, jak przyci?gn?? je do instytucji finansowych i zatrzyma? na d?u?ej.

„Transformacja sektora bankowego do firm technologicznych to jest ogromna zmiana i wyzwanie. Technologia ju? jest i b?dzie jeszcze bardziej potrzebna w bankach, dlatego specjali?ci IT b?d? niezb?dnie potrzebni, a obecnie nie jeste?cie dla nich pracodawc? pierwszego wyboru” – powiedzia? Rados?aw Fra?czak, partner, CESA Consulting SAP Leader, EY Consulting, zwracaj?c si? do panelistów reprezentuj?cych banki.

Jednak wi?kszo?? ekspertów bior?cych udzia? w debacie by?o zdania, ?e banki, cho? nie s? ju? tak oblegane jak kilka lat temu przez m?ode talenty z bran?y cyfrowej, to nadal pozostaj? atrakcyjnym pracodawc?. „Problem polega na tym, ?e obecnie jeste?my jednym z wielu graczy i funkcjonujemy na rynku konkurencyjnym, ale nadal jeste?my interesuj?cy” – podkre?la? Piotr Alicki, prezes zarz?du Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.

Ad imageAd image

„Jest jedna rzecz, któr? przede wszystkim my oferujemy. Banki mog? zapewni? ci?g?o?? –mówi?a Katarzyna Majewska, cz?onek zarz?du, Bank Handlowy w Warszawie S.A.
Jednak wskaza?a, ?e aby przyci?gn?? wi?ksz? liczb? m?odych specjalistów, nale?y popracowa? nad wizerunkiem sektora bankowego, które obecnie jest negatywny.

„To pokolenie, które wchodzi na rynek, po prostu brzydzi si? pracy w banku. Ja to widz? w problemie ze znalezieniem ludzi – zauwa?y? Pawe? Bartusch, CIO, Santander Bank Polska S.A. – Wa?ne jest, ?eby taki cz?owiek zrozumia?, ?e w banku b?dzie mia? skal?, której nie znajdzie gdzie indziej, i mo?liwo?ci rozwoju”.

Za taki „wabik” dla m?odych specjalistów IT eksperci uznali mo?liwo?? kontaktu z nowymi technologiami, jak np. praca w chmurze oraz szanse na zdobywanie kompetencji cenionych na rynku.

„Zach?t? mo?e by? praca nad ciekawymi zagadnieniami, nowymi technologiami, proponowanie tym ludziom czego?, co umo?liwi zrealizowanie ich aspiracji i potrzeb” – stwierdzi? B?a?ej Szczecki, wiceprezes zarz?du Banku Pekao S.A., nadzoruj?cy Pion Technologii i Operacji.

„Jest w ko?cu du?y potencja? talentów równie? w?ród ludzi w dojrza?ym wieku. W tej chwili w BNP Paribas prowadzimy program adresowany do pracowników 50 plus, którym oferujemy szkolenia bazowe z IT, bo s? tam obszary, gdzie próg wej?cia jest niski” – zwróci?a uwag? Magdalena Nowicka, wiceprezes zarz?du BNP Paribas Bank Polska S.A., Obszar Nowych Technologii i Cyberbezpiecze?stwa.

W rekrutacji kadry cyfrowej konieczno?ci? jest te? obecnie zapewnienie mo?liwo?ci pracy stacjonarnej lub hybrydowej oraz zarobki konkurencyjne wobec tych oferowanych przez firmy technologiczne.

Udostępnij