Firma Bayer og?osi?a zawi?zanie partnerstwa strategicznego z Microsoft w celu stworzenia opartego na chmurze obliczeniowej zestawu narz?dzi i rozwi?za? z dziedziny danetyki (ang. data science) do zastosowa? w rolnictwie i bran?ach oko?orolniczych. Wniesie to nowe mo?liwo?ci podstawowe i w zakresie infrastruktury – by przyspieszy? innowacje, radykalnie zwi?kszy? sprawno?? wszystkich ?a?cuchów dostaw i wspomaga? ich ca?o?ciowe zrównowa?enie.
Wspó?cze?nie rolnictwo i sektor agrobiznesu wykorzystuj? szeroki zakres narz?dzi cyfrowych i wiedzy p?yn?cej z danych za po?rednictwem platform takich jak Climate FieldView™ firmy Bayer – wykorzystywanych wspó?cze?nie na ponad 70 milionach hektarów gruntów uprawnych w ponad 20 krajach. Niemniej wci?? pozostaje du?o do zrobienia w zakresie optymalizacji ca?ego ?a?cucha warto?ci wytwarzania ?ywno?ci, pasz, paliw i b?onnika i zu?ywania przeze? cennych zasobów naturalnych niezb?dnych do zasilania naszej planety, jednocze?nie zapewniaj?c zwi?kszanie wysi?ków na rzecz zwalczania zmian klimatu. Zgodnie z umow? Bayer b?dzie pracowa? z Microsoft nad wspólnym opracowaniem rozwi?za? do obs?ugi maj?cych krytyczne znaczenie scenariuszy bran?owych, takich jak poprawa dzia?alno?ci rolniczej, zrównowa?enia zapatrzenia, produkcji i ?a?cucha dostaw, a tak?e monitorowanie i mierzenie ESG (czynników ?rodowiskowych, odpowiedzialno?ci spo?ecznej i ?adu korporacyjnego).
W tym celu firmy opracuj? rozwojow? architektur? pod cyfrowe rozwi?zania dla rolnictwa z wykorzystaniem mo?liwo?ci stwarzanych przez danetyk?. Te nowe rozwi?zania i mo?liwo?ci b?d? udost?pniane firmom – poczynaj?c od startupów do globalnych korporacji – dzia?aj?cym w rolnictwie i bran?ach oko?orolniczych do wykorzystywania w ich w?asnych ofertach. Firma Bayer zmigruje te? swoje podstawowe cyfrowe rozwi?zania rolnicze na now? infrastruktur? udost?pniaj?c? jej rozwi?zania jej klientom. Partnerstwo jest kontynuacj? wieloletnich zwi?zków pomi?dzy firmami Bayer i Microsoft – obydwie wspólnie zobowi?zuj? si? dba? o poufno?? danych, cyberbezpiecze?stwo i zaufanie klientów.
– To partnerstwo narodzi?o si? wyj?tkowym momencie, gdy wzrost innowacji jest ogromnie potrzebny w ?a?cuchu warto?ci sektora produkcji ?ywno?ci i b?onnika – stwierdzi? Liam Condon, cz?onek zarz?du Bayer AG i prezes Bayer Crop Science. – Podczas gdy walczymy z ogólno?wiatow? pandemi?, kruchymi ?a?cuchami dostaw i post?puj?c? katastrof? klimatyczn?, utrzymanie stanu obecnego nie wystarczy. Potrzebujemy wspó?pracy, wspólnej wizji i dzia?a?. Z tych powodów firmy Bayer i Microsoft rozpoczynaj? dzia?ania maj?ce zaowocowa? pozytywnymi skutkami, zarówno poprzez wspó?prac? mi?dzy nami, jak i dzi?ki oferowaniu przez nas gotowej infrastruktury i mo?liwo?ci cyfrowych innym firmom, by mog?y zajmowa? si? ogromnymi wyzwaniami, przed którymi stoi spo?ecze?stwo.
– W pracach prowadzonych przez sektor rolny i przedsi?biorców oraz organizacje technologiczne nad rozwojem bezpiecze?stwa i zrównowa?enia ?a?cucha warto?ci, na którym opiera si? dzia?alno?? rolników, potrzebna jest wspó?praca – powiedzia? Jeremy Williams, szef The Climate Corporation i Bayer Digital Farming Solutions. – Bayer jest pionierem innowacji cyfrowych w rolnictwie. Microsoft wytycza standardy zaufanych ogólno?wiatowych rozwi?za? chmurowych. Dzia?aj?c jako jeden zespó? mo?emy wprowadza? innowacje i wdra?a? to, co jest potrzebne do zapewniania ?ywno?ci, pasz, b?onnika i paliw zasilaj?cych nasz? planet?.
– Jak ka?da bran?a, sektor rolno–spo?ywczy przechodzi gwa?town? transformacj? cyfrow?, poczynaj?c od autonomicznych traktorów do cyfrowego doradztwa z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i skalowalnego rolnictwa precyzyjnego – stwierdzi? Ravi Krishnaswamy, wiceprezes korporacyjny ds. Azure Global Industry w Microsoft. – Cieszy nas wspó?praca z firm? Bayer nad przyspieszaniem transformacji i uwalnianiem jeszcze wi?kszych innowacji w rolnictwie, poprzez ??czenie opartych na danych analiz z eksperck? wiedz? firmy Bayer na temat rolnictwa i mo?liwo?ciami platformy Microsoft Azure.
Ta partnerska wspó?praca jest znacz?cym strategicznym krokiem ku osi?ganiu ambitnego celu firmy Bayer, jakim jest oparcie do 2030 roku w 100 procentach na rozwi?zaniach cyfrowych sprzeda?y realizowanej przez dzia? Crop Science i skrócenie czasu, w jakim b?dzie opracowywa? dla klientów cyfrowe rozwi?zania zorientowane na wyniki. Bayer d??y do wytyczenia nowej normy dla bran?y w zakresie cyfrowych innowacji nap?dzanych danymi.