BizTech Konsulting – debiut zgodnie z planem

Rafa? Garszczy?ski
4 Min

W poniedzia?ek, 21 sierpnia na gie?dzie zadebiutowa?a spó?ka BizTech Konsulting S.A. To dobra informacja dla samej spó?ki, jej pracowników, gie?dy i inwestorów. Krótka, standardowa uroczysto??, która odby?a si? w tzw. Sali Notowa? w budynku GPW w Warszawie mia?a raczej standardowy przebieg, krótkie przemówienia wyg?osili Jacek Fotek, wiceprezes GPW i S?awomir Chabros, prezes debiutanta i jednocze?nie jego najwi?kszy akcjonariusz. Pó?niej nast?pi?a krótka prezentacja spó?ki i jej oferty. Uroczysto?? standardowa, jakich jeszcze kilka lat temu odbywa?o si? du?o wi?cej, a zaj?to?? Sali Notowa? powodowa?a, ?e debiuty spó?ek na rynku New Connect odbywa?y si? w specjalnie do tego przygotowanym miejscu, przez niektórych nazywanym sal? w piwnicy.

Dzi? debiut nowej spó?ki na rynku New Connect to wielka uroczysto??, od pocz?tku roku takich debiutów by?o zaledwie 8. Pami?tam czasy, kiedy 8, to by?a liczba debiutów w miesi?cu, ale te czasy pewnie szybko nie wróc?.

Debiut BizTech Konsulting jest dobrym sygna?em dla ca?ego rynku. Oto bowiem mamy do czynienia z czym? niecz?sto spotykanym – modelowym rozwojem przedsi?biorstwa. BizTech Konsulting powsta? bowiem w 2004 roku, od tego czasu doskonale si? rozwija i jest spó?k? z dobr? histori?. New Connect widzia? wiele pocz?tkuj?cych spó?ek, oferuj?cych jedynie obietnice ?wietlanej przysz?o?ci i doskonale wykonane slajdy pokazuj?ce, jak zmieni si? ?wiat, kiedy powierzy si? osobom zarz?dzaj?cym odrobin? pieni?dzy. W wielu przypadkach okazywa?o si?, ?e ?wiat owszem, zmienia? si?, ale jedynie w okolicach zarz?dów spó?ek, które pozyska?y kapita?. New Connect jest rynkiem podwy?szonego ryzyka, czasem mia?em jednak wra?enie, ?e to ryzyko by?o zbyt du?e.

W przypadku BizTech Konsulting za spó?k? stoi d?uga historia i wiele sprawdzonych na rynku w?asnych, stale rozwijanych produktów oraz d?ugoterminowych kontraktów i relacji z klientami, które pozwalaj? liczy? na kolejne umowy i zamówienia w przysz?o?ci.

Rynek konsultingu technologicznego, bezpiecze?stwa IT, produkcji oprogramowania na zamówienie i us?ug szkoleniowych oraz certyfikacyjnych rozwija si? bowiem dynamicznie, a to w?a?nie g?ówne obszary dzia?ania BizTech Konsulting.

Spó?ka przesz?a wszystkie modelowe fazy rozwoju, które doprowadzi?y j? do debiutu gie?dowego, którego celem jest z pewno?ci? zwi?kszenie p?ynno?ci akcji dla dobra obecnych mniejszo?ciowych akcjonariuszy, których spó?ka pozyskiwa?a wcze?niej w drodze emisji prywatnych. Dodatkowo z pewno?ci? transparentno?? wynikaj?ca z gie?dowego re?imu obowi?zków informacyjnych oraz presti? wynikaj?cy ze statusu spó?ki notowanej na gie?dzie pomo?e w relacjach z du?ymi klientami. W ten sposób otwiera si? równie? drog? do mo?liwo?ci pozyskania kapita?u poprzez emisj? nowych akcji.

Co z tego wynika dla innych przedsi?biorców dzia?aj?cych w bran?y IT – to dobry przyk?ad tego, ?e mo?na si? rozwija?, ?e sukces nie przychodzi ?atwo, ale maj?c wizj? i pomys? na to jak wyró?ni? si? na rynku, mo?na po kilkunastu latach znale?? si? w miejscu, gdzie dzi? jest debiutuj?ca na gie?dzie spó?ka BizTech Konsulting.

Mnie dodatkowo ciesz? wielokrotne, bardzo wiarygodne i szczere podzi?kowania dla pracowników spó?ki za wszystkie dobrze zrealizowane projekty, p?yn?ce z ust Zarz?du. To oznacza zrozumienie, ?e przedsi?biorstwo tworz? przede wszystkim ludzie. Dla mnie by? to istotny sygna?, ?e Zarz?d debiutanta rozumie, gdzie jest miejsce na budowanie rynkowej przewagi.

Bie??ce notowania akcji spó?ki nie s? dzi? istotne, mimo otwarcia znacz?co powy?ej ceny prywatnej emisji przeprowadzonej krótko przed wprowadzeniem akcji do obrotu, adekwatno?? ceny wyj?ciowej b?dzie mo?na zweryfikowa? po raz pierwszy tak naprawd? po opublikowaniu przez spó?k? raportu rocznego za 2017 rok, kiedy rzeczywisto?? zweryfikuje obietnice dwucyfrowych wzrostów.

Debiut BizTech Konsulting to kolejny dobry sygna? tego, ?e na polskim rynku IT, tak zreszt? jak w ka?dym innym kraju, rzetelno??, d?ugofalowa konsekwentnie realizowana strategia rozwoju oraz umiej?tno?? dopasowywania oferty do potrzeb klientów zawsze musi przynie?? dobre efekty.

Udostępnij