Dni wyprzeda?owe w du?ej mierze nios? za sob? szereg wyzwa?, przed którymi staje bran?a e-commerce. Trudno oczywi?cie przewidzie? dok?adne wyniki sprzeda?y, ale tendencja zwy?kowa jest zauwa?alna z ka?dym kolejnym zdarzeniem, jak Black Friday czy Cyber Monday.
Firmy prze?cigaj? si? na promocje, zni?ki czy bony zakupowe, oferuj?c konsumentom najlepsze produkty w mo?liwie najni?szych cenach. Sprawny ?a?cuch dostaw jest bezpo?rednio uzale?niony od szybkiej realizacji zamówie? w zakresie logistyki i transportu. Utrata p?ynno?ci w tym obszarze mo?e prze?o?y? si? na straty finansowe, dlatego planowanie pracy e-sklepu i zadbanie o w?a?ciwe wsparcie logistyczne to podstawa, szczególnie w dni wyprzeda?owe, kiedy ca?y proces jest mocno zintensyfikowany.
Wysoki wolumen, jeszcze wi?cej pracy
Rynek e-commerce na ?wiecie z roku na rok ro?nie o 20%, a wszelkie akcje sprzeda?owe o globalnym zasi?gu wywieraj? na niego ogromny wp?yw. Dla firm kurierskich, w przypadku automatów do odbioru przesy?ek, szczególnie warto?ciowa jest sie? agnostyczna, do której mog? do??czy? wszystkie zainteresowane podmioty. Wysoki wolumen zamówie? generuje jeszcze wi?cej pracy w?ród kurierów. Optymalizacj? ostatniej mili u?atwia wprowadzenie dodatkowych opcji punktów dostawy, aby produkt jak najszybciej dotar? do klienta ko?cowego, który skorzysta? z wyprzeda?y i z ut?sknieniem czeka na swoje produkty. To, co mo?na przewidzie?, to na pewno realizacja wi?kszej liczby przesy?ek ni? dotychczas. Promocje rz?dz? si? swoimi prawami, dlatego warto o tym uprzedzi? partnersk? firm? kuriersk? w celu usprawnienia ?a?cucha dostaw. Przewag? konkurencyjn? jest tak?e pe?na automatyzacja i integracja sklepów internetowych z pozosta?ymi partnerami, co w bran?y handlowej nie zawsze jest standardem.
Do obs?ugi du?ej liczby paczek niezb?dna jest wi?ksza pojemno?? w zakresie infrastrukturalnym, a tak?e odci??enie firm kurierskich szczególnie w obszarze optymalizacji ostatniej mili. Zwi?kszona intensywno?? zakupów online wymaga stworzenia u?ytkownikom mo?liwo?ci do korzystania z zewn?trznych automatów do odbioru przesy?ek 24 godziny na dob? przez siedem dni w tygodniu, najlepiej w pobli?u ich miejsca zamieszkania.
Nowa infrastruktura urz?dze? wcale nie musi by? pod??czona do pr?du czy Internetu, ale musi by? prosta w konfiguracji, tym bardziej ?e mocno zag?szczona sie? nie tylko poprawi komfort odbiorców, ale równie? wyznaczy nowe standardy w zakresie wygody w dostarczaniu przesy?ek. Zalet? takich rozwi?za? jest obs?uga bez wykorzystania ekranu oraz maksymalne odci??enie kurierów czy redukcja negatywnego wp?ywu na ?rodowisko. Celem implementacji sieci agnostycznej jest przede wszystkim otwarto?? na wszystkich uczestników rynku, niezale?nie od tego, która firma kurierska dostarczy przesy?k?.