Booksy przenios?o si? do Google Cloud

Newsroom BrandsIT
6 Min

Booksy, jeden z najbardziej znanych polskich startupów, rozpocz?? wspó?prac? z Google i przenosi swoj? aplikacj? do Google Cloud. Za sprawn? migracj? odpowiada Chmura Krajowa. Decyzja ma pomóc przede wszystkim w dynamicznej ekspansji na rynkach zagranicznych: ameryka?skim, brytyjskim i brazylijskim. Pozwoli te? spó?ce lepiej radzi? sobie ze wzmo?onym ruchem u?ytkowników i zracjonalizowa? koszty IT.

Booksy to istniej?ca od 2014 roku aplikacja do zarz?dzania rezerwacjami online i umawiania wizyt u ró?nych specjalistów, np. w salonach fryzjerskich i kosmetycznych. Z jej us?ug korzysta ponad 7 mln u?ytkowników w 25 krajach. Startup, typowany na pierwszego polskiego „jednoro?ca”, zmaga? si? w kwietniu i maju z du?ymi trudno?ciami w zwi?zku z zamkni?ciem punktów us?ugowych podczas lockdownu. Jednak po zniesieniu obostrze? sytuacja diametralnie si? zmieni?a – u?ytkownicy masowo rezerwowali wizyty, co sprawi?o, ?e pocz?tkowo pojawi?y si? problemy z wydajno?ci? aplikacji i obci??eniem serwerów.

Booksy to kluczowy element biznesu dla naszych klientów, który zawiera wszystkie najwa?niejsze dla nich informacje. Nie mo?emy sobie pozwoli? na ryzyko wyst?pienia przerw w dost?pno?ci naszych us?ug, dlatego wybrali?my partnera, który nam to gwarantuje. Co wa?ne, platforma Google Cloud automatycznie dostosowuje si? do naszych potrzeb, a my p?acimy jedynie za realnie wykorzystywane zasoby IT. Za migracj? odpowiadali specjali?ci z Chmury Krajowej, którzy dobrali odpowiednie narz?dzia i bezpiecznie przeprowadzili nas przez ca?y proces w sposób niezauwa?alny dla klientówmówi Stefan Batory, wspó?twórca i CEO Booksy.

Po lockdownie Booksy obserwuje nawet dwukrotnie wi?kszy wzrost zainteresowania swoj? us?ug? ni? wcze?niej. Dlatego spó?ka postanowi?a dostosowa? swoje zasoby IT, aby zapewni? stabilno?? i ci?g?o?? dzia?ania. Rozwi?zania wykorzystuj?ce chmur? obliczeniow? pozwalaj? firmie na wi?ksz? elastyczno?? i ?atwiejsze reagowanie na gwa?towne zmiany i dostosowywanie pracy infrastruktury do otoczenia biznesowego.

Wa?nym aspektem projektu by?a elastyczno?? i skalowalno?? IT. Booksy jest projektem o bardzo du?ym potencjale wzrostu. Potrzebuje technologii, która b?dzie skutecznie wspiera? dalszy rozwój aplikacji. Dlatego wybór pad? na Google Cloud, która zapewnia stabilne dzia?anie serwisu teraz i mo?liwo?? kontynuacji dynamicznej ekspansji, zgodnej z globaln? strategi? Booksy. Cieszymy si?, ?e do?wiadczenie i wiedza naszych in?ynierów s? wykorzystywane w tak ambitnym projekcie o globalnym zasi?gumówi Micha? Potoczek, CEO Chmury Krajowej.

Booksy postawi?o przede wszystkim na Kubernetes

Tak jak klienci Booksy porzucili papierowe kalendarze i d?ugopisy, tak Booksy w wi?kszo?ci porzuci?o ju? rozwi?zania typu „on premise”, czyli korzystanie z w?asnych lub dzier?awionych serwerów. Migracja aplikacji takiej wielko?ci to skomplikowany i czasoch?onny proces, poniewa? spó?ka operuje na wielu rynkach, co oznacza du?e ilo?ci przetwarzanych danych. Firma, dzi?ki wsparciu zespo?u Chmury Krajowej, przenios?a do chmury Google wszystkie us?ugi systemowe i back-end swojego serwisu, bez przerw w dost?pno?ci aplikacji dla u?ytkowników. Startup korzysta teraz przede wszystkim z Kubernetes Engine – otwartego oprogramowania s?u??cego do automatyzacji procesów uruchamiania, skalowania i zarz?dzania aplikacj?. Dzi?ki temu dzia? IT firmy mo?e skoncentrowa? si? w pierwszej kolejno?ci na rozwoju swojej aplikacji oraz szybszemu wprowadzaniu aktualizacji i udogodnie? dla u?ytkowników.

Wspó?praca z Chmur? Krajow? zagwarantowa?a nam w?a?ciwy dobór narz?dzi Google Cloud, ich konfiguracj? i optymalizacj? technologiczn? i kosztow?. Po??czenie zaawansowanych rozwi?za? Google z kompetencjami zespo?u wdro?eniowego pozwoli?o znacznie unowocze?ni? Booksy, w stosunkowo krótkim czasie, bior?c pod uwag? rozmiary tego projektu mówi Pawe? Sobkowiak, CTO Booksy.

Korzy?ci z chmury i nowego regionu Google Cloud

Dotychczas Booksy korzysta?o z dzier?awionych serwerów, co wymaga?o sta?ego przewidywania zapotrzebowania na moc obliczeniow? i generowa?o wysokie koszty. Firma musia?a stale wynajmowa? wi?ksze zasoby ni? bie??ce zapotrzebowanie, na wypadek przyrostu zainteresowania aplikacj? i konieczno?ci obs?ugi wi?kszej liczby u?ytkowników. Chmura skutecznie rozwi?zuje te problemy.

Dzi?ki rozwi?zaniom Google Cloud pracownicy Booksy mog? z ?atwo?ci? przenosi? aplikacje mi?dzy ró?nymi strefami dost?pu bez p?acenia za nieu?ywan? przestrze?. Dodatkowo nie musz? martwi? si? o nag?e wzrosty ruchu do serwerów, jak te, które mia?y miejsce po zniesieniu lockdownu. Chmura pozwala z ?atwo?ci? radzi? sobie nawet z najwi?kszymi obci??eniami w bardzo efektywnym kosztowo modelu, a ruch mo?e by? kierowany do odpowiednich centrów danych, w zale?no?ci od blisko?ci geograficznej u?ytkownikówmówi Magdalena Dziewgu?, dyrektor rozwoju biznesu Google Cloud.

Wsparcie migracji Booksy by?o mo?liwe dzi?ki wspó?pracy zespo?u Chmury Krajowej i ekspertów z warszawskiego biura Google. Booksy, podobnie jak inne polskie firmy, skorzysta równie? na uruchomieniu nowego regionu Google Cloud w naszym kraju, które zosta?o zapowiedziane na pocz?tek 2021 roku. Powstanie lokalnego o?rodka przetwarzania danych Google Cloud zapewni jeszcze lepsze warunki do rozwoju podobnych projektów poprzez u?atwienia w wykorzystywaniu tych technologii przez polskie firmy, zmniejszaniu kosztów infrastruktury IT i zwi?kszaniu szybko?ci dzia?ania aplikacji oraz przesy?u danych.

Przysz?o?? Booksy jest w chmurze

Booksy z optymizmem patrzy na potencja? rozwoju. Startup szacuje, ?e nawet 60-70% wizyt u fryzjera czy fizjoterapeuty wci?? jest umawiana i obs?ugiwana w tradycyjny sposób, a rynek ameryka?ski, kluczowy dla startupu, jest wart oko?o 150 mld USD. Celem Booksy jest zdobycie 20% rynku i popularyzacja “bookowania” us?ug w innych bran?ach, nie tylko tych zwi?zanych ze zdrowiem i urod? – w Polsce ju? teraz spó?ka nawi?za?a partnerstwa z bankami i firmami telekomunikacyjnymi.

Booksy nie tylko u?atwia proces umawiania, ale co równie wa?ne pomaga zachowa? bezpiecze?stwo. Nie tylko fryzjerzy chc? sko?czy? z kolejkami, dlatego po nasze rozwi?zanie si?gaj? wielkie instytucje finansowe jak banki BNP Paribas Polska, Alior i Credit Agricole, a ostatnio tak?e dynamicznie rozwijaj?ca si? ANG Spó?dzielniazauwa?a Stefan Batory.

Udostępnij