Polski sektor produkcyjny docenia wp?yw platform cyfrowych na popraw? wspó?pracy pomi?dzy ró?nymi obszarami firmy, relacji z klientami oraz usprawnienie procesu decyzyjnego – wynika z badania przeprowadzonego przez PMR na zlecenie Dassault Systèmes. Jednocze?nie badanie ujawnia, ?e organizacje zmagaj? si? z du?? liczb? niewykwalifikowanych pracowników, maj?cych trudno?ci w obs?udze systemów wykorzystywanych w firmach.
Zmiany w gospodarce prowadz? do powstania nowych modeli biznesowych oraz nowych kategorii rozwi?za?, procesów i us?ug, w których priorytetem jest zrównowa?ona innowacyjno?? i do?wiadczenia klientów. Aby konkurowa?, firmy musz? dzia?a? szybko, zwinnie i w zintegrowany sposób. Liderzy b?d? tworzy? warto?? w ramach sieci organizacyjnych, które pozwol? dostarcza? produkty i do?wiadczenia. Wszystko to wymaga elastycznych i wykwalifikowanych pracowników, których koncepcje, stworzone w ?wiecie wirtualnym, mog? by? wykorzystane w realnym ?wiecie produkcji.
Platforma cyfrowa, która wspiera wspó?prac?, wymian? do?wiadcze? i podejmowanie decyzji jest podstaw? do wykorzystania informacji i wzmocnienia kompetencji pracowników przysz?o?ci. Badanie “Transformacja organizacyjna przedsi?biorstw przemys?owych w Polsce” pokazuje, ?e polscy producenci s? ?wiadomi korzy?ci, jakie platformy cyfrowe przynosz? firmom:
- 82% firm docenia ich wp?yw na wspó?prac? mi?dzy ró?nymi dzia?ami
- 75% respondentów twierdzi, ?e platformy cyfrowe pozwalaj? na popraw? relacji z klientami
- 77% uwa?a, ?e platformy cyfrowe usprawniaj? proces podejmowania decyzji
- 76% przyznaje, ?e platformy cyfrowe usprawniaj? komunikacj? wewn?trz firmy
Jednocze?nie badanie zwraca uwag? na wyzwanie, przed którym stoi polski sektor produkcyjny: podczas gdy ponad 60% badanych firm planuje rozszerzy? wykorzystanie platform cyfrowych w najbli?szych latach, organizacje ju? dzi? do?wiadczaj? luki w umiej?tno?ciach – 1 na 5 pracowników ma trudno?ci z nauk? systemów wykorzystywanych w firmach.
Potrzeba ci?g?ego uczenia si?
Aby odnie?? sukces w zatrudnianiu i szkoleniu, firmy musz? przewidzie?, jakich umiej?tno?ci b?d? potrzebowa? w przysz?o?ci, dostosowa? programy uczenia si? i rozwoju (L&D) do swoich obecnych potrzeb, a tak?e strategicznych kierunków na przysz?o??. Powinny tak?e wspó?pracowa? ze szko?ami w celu stworzenia programów, które przygotuj? uczniów do innowacyjno?ci i konkurowania w szybko zmieniaj?cym si? ?rodowisku.
W ramach programu 3DEXPERIENCE Edu Centers of Excellence Dassault Systèmes dostarcza zarówno studentom, jak i profesjonalistom wiedz? oraz know-how potrzebne do pracy w sektorach takich jak produkcja, opieka zdrowotna, nauki przyrodnicze, infrastruktura i miasta, gdzie technologie cyfrowe maj? wp?yw na ka?dy aspekt dzia?alno?ci – od pomys?u do produkcji. Centra prowadzone przez partnerów Dassault Systèmes, oznaczone jako 3DEXPERIENCE Edu Centers of Excellence, ??cz? mo?liwo?? wirtualizacji na platformie 3DEXPERIENCE z wykorzystaniem najnowocze?niejszych urz?dze? u?ywanych w miejscu pracy. Kursy i programy nauczania s? tworzone we wspó?pracy z lokalnymi pracodawcami i prowadzone przez certyfikowanych instruktorów.
W ramach badania zespó? PMR przeanalizowa? nast?puj?ce obszary zwi?zane z transformacj? organizacyjn?: integracja cyfrowa, skracanie ?a?cuchów dostaw, zrównowa?ony rozwój oraz pracownicy przysz?o?ci. Celem badania by?a diagnoza do?wiadcze? i znaczenia tych obszarów dla polskich firm.
Pe?na wersja badania (w j?zyku polskim) dost?pna jest pod poni?szym linkiem.