Bran?a cyfrowa wesprze cyfryzacj? telewizji i radia

Newsroom BrandsIT
3 Min
?ród?o: Freepik

Eksperci Zwi?zku Cyfrowa Polska pracuj? nad przy?pieszeniem cyfryzacji mediów w Polsce. W ramach powo?anego przez organizacj? Komitetu Audio Video, tocz? si? prace nad dzia?aniami, które wespr? cyfryzacj? radia w kraju oraz zwi?ksz? dost?pno?ci us?ug audiowizualnych. Wszystko po to, aby jak najpe?niej wykorzysta? zdobycze technologii w zakresie nowoczesnych mediów.

Jak wyja?nia prezes Cyfrowej Polski Micha? Kanownik komitet Audio Video, który dzia?a w strukturach  organizacji bran?owej, powsta? po to, aby opiniowa? aktualne dzia?ania w sprawie cyfryzacji radia i telewizji w Polsce, a tak?e rekomendowa? niezb?dne dzia?ania, które warto w tym podj??. – Podobnie jak wszystkie inne obszary zwi?zane z technologi?, tak i sektor audiowizualny dynamicznie rozwija si? w ostatnich latachpodkre?la Micha? Kanownik, prezes Zwi?zku Cyfrowa Polska.Warto poda? przyk?ad transmisji Mistrzostw ?wiata w Pi?ce No?nej 2022. Polski nadawca zaoferowa? wówczas kibicom mo?liwo?? wyboru komentarza w j?zyku polskim, angielskim, lub z audiodeskrypcj? dostosowan? do potrzeb osób niedowidz?cych.

Ju? wkrótce mo?e si? to sta? standardem. – Dzi? polskie stacje telewizyjne wi??? dalsze plany rozwoju w?a?nie z coraz szerszym wprowadzaniem opcji Personalized Audio. A to wcale nie jedyna innowacja, jaka czeka polski rynek medialny. Niektóre z nich dostrzeg? widzowie i s?uchacze, inne natomiast pozostan? w sferze czysto technicznej. My, jako bran?a cyfrowa, musimy natomiast trzyma? r?k? na pulsie i dlatego nasi eksperci w ramach Komitetu Audio Video podejmuj? prace na rzecz wsparcia i przy?pieszenia cyfryzacji tego obszaru w naszym kraju. dodaje prezes Cyfrowej Polski.

W dzia?ania Komitetu w??czeni s? najwi?ksi producenci technologii audiowizualnych, m.in. LG, Panasonic, Philips, Sony i Samsung.

– Komitet Audio Video skupia si? na nowych funkcjonalno?ciach i wymaganiach w obszarach technicznym, biznesowym i prawnym dla produktów audiowizualnych. Ale niezwykle istotna jest tak?e ?wiadomo?? u?ytkownikówmówi Jakub Skwarski, ekspert firmy Samsung, kieruj?cy dzia?aniami komitetu. Dlatego chcemy informowa? oraz edukowa? opini? publiczn? w zakresie nowych mo?liwo?ci elektroniki u?ytkowej, tak by nie pozosta?y one ukryte tylko dla garstki wtajemniczonych specjalistów. Planujemy tak?e w najbli?szym okresie budowa? relacj? z partnerami w ca?ym ?a?cuchu dostarczenia tre?ci audiowizualnych: od produkcji, przez dystrybucj?, po odbiór na osobistych urz?dzeniach ko?cowych. Nie mo?emy tak?e zapomnie? o nowych regulacjach audiowizualnych, maj?cych swoje ?ród?o w unijnych aktach prawnych buduj?cych ujednolicony rynek. Dostosowanie si? do tych wymaga? to kolejny punkt stoj?cy przed komitetem, powo?anym w ramach dzia?alno?ci Zwi?zku Cyfrowa Polska – zaznacza ekspert.

Udostępnij