Broadcom zmienia regu?y gry: tylko 500 najwi?kszych klientów VMware dostanie VIP-owsk? obs?ug?

Klaudia Ciesielska
2 Min
?ród?o: Broadcom

Po roku od przej?cia VMware przez Broadcom, firma og?osi?a istotn? zmian? w strategii obs?ugi swoich klientów. Pocz?tkowo Broadcom zapowiedzia?, ?e b?dzie osobi?cie obs?ugiwa? 2000 najwi?kszych klientów VMware. Teraz jednak ogranicza t? liczb? do 500, koncentruj?c si? na najbardziej dochodowych firmach.

Decyzja ta zosta?a og?oszona w ciszy podczas wydarzenia VMware Explore i potwierdzona przez The Register. Broadcom wyja?nia, ?e zmiana ma na celu utrzymanie kluczowych, du?ych klientów oraz zach?cenie ich do zakupu pe?nego pakietu rozwi?za? VMware. Mniejsze firmy b?d? musia?y korzysta? z us?ug partnerów, a dla nich przestawienie portfela oznacza wy?sze koszty licencjonowania i obowi?zkowe pakiety.

Zmiana ta jest odzwierciedleniem kursu, jaki obra? VMware pod nowym zarz?dem Broadcom. Firma skupi?a si? na maksymalizacji zysków z najwi?kszych graczy na rynku, licz?c na to, ?e przyci?gnie ich pe?n? ofert?. Cho? przychody VMware nieznacznie spad?y, inwestorzy doceniaj? obni?enie kosztów operacyjnych, co z kolei mo?e sprzyja? dalszemu wzrostowi finansowemu.

Zmiana polityki mo?e prowadzi? do trudnych decyzji dla wielu firm, których licencje VMware wygasaj?. Broadcom nie daje wiele czasu na rozwa?enie alternatyw, co stawia przed klientami dylemat: zosta? z VMware, czy przej?? do konkurencji, takiej jak Dell czy Nutanix. Na razie jednak nie wida? masowego odp?ywu u?ytkowników, cho? temat ten wci?? budzi emocje.

Udostępnij
Redaktor Brandsit