Broadcom znów tnie partnerów VMware. Mniejsi dostawcy wypadn? z gry 31 pa?dziernik

Izabela Myszkowska
2 Min
?ród?o: Broadcom

Broadcom nie zwalnia tempa w porz?dkowaniu przej?tego VMware – nawet je?li oznacza to kolejny cios dla setek mniejszych partnerów i ich klientów. Firma og?osi?a w?a?nie drug? rund? eliminacji z programu partnerskiego, która zako?czy si? 31 pa?dziernika. To kolejny krok w kierunku uczynienia VMware produktem wy??cznie dla najwi?kszych klientów i dostawców.

Po przej?ciu VMware za 69 mld dol., Broadcom b?yskawicznie przyst?pi? do restrukturyzacji kana?u. Liczba partnerów, wcze?niej szacowana na ok. 4 tys., zosta?a ju? drastycznie ograniczona w pierwszym kwartale 2024 r. Nowa strategia zak?ada wspó?prac? wy??cznie z podmiotami maj?cymi realny dost?p do du?ych firm i wysokich bud?etów IT. Mniejsi integratorzy, resellerzy czy dostawcy us?ug chmurowych – nawet je?li dzia?ali od lat – wypadaj? z uk?adu.

Tym razem zmianie towarzyszy równie? wycofanie programu “white label”, który mia? umo?liwia? mniejszym graczom dalsze ?wiadczenie us?ug opartych na VMware pod w?asn? mark?. Broadcom rezygnuje z tej furtki i sugeruje, by wyeliminowani partnerzy przekierowali klientów do „uznanych” dostawców.

W efekcie klienci zostaj? postawieni pod ?cian?. Ci, którzy korzystali z us?ug mniejszych partnerów VMware, musz? w krótkim czasie przeorganizowa? swoje ?rodowiska IT, przenie?? licencje, cz?sto zmieni? warunki wsparcia technicznego – i liczy? si? z dodatkowymi kosztami. Dla firm, które polegaj? na stabilno?ci infrastruktury wirtualizacyjnej, to nie tylko kosztowe, ale te? operacyjne ryzyko.

Z punktu widzenia Broadcomu zmiany maj? zwi?kszy? rentowno?? i upro?ci? model biznesowy VMware. Firma skupia si? na klientach klasy enterprise oraz tych partnerach, którzy mog? wygenerowa? najwy?sze przychody i wsparcie sprzeda?y. Jednak to, co jest efektywne finansowo z perspektywy korporacyjnej, coraz mocniej alienuje mniejszych klientów i wywo?uje napi?cia w ca?ym ekosystemie.

Zostaje wi?c pytanie, jak d?ugo Broadcom b?dzie w stanie utrzyma? lojalno?? tych najwi?kszych, skoro w tle trwa systematyczne odcinanie reszty rynku.

Udostępnij