“Nasz? wielk? si?? jest otwarto?? oferowanego rozwi?zania tzn. my nie narzucamy jaki projekt mo?na sobie uruchomi? na oferowanym przez nas rozwi?zaniu, ale stale skupiamy si? jak mo?na wpisa? si? z naszym rozwi?zaniem w istniej?ce procesy klienta, istniej?ce u niego ju? wdro?one rozwi?zania” – mówi Daniel Rycaj, Wiceprezes Zarz?du NetTel Sp. z o.o. z Krakowa
Przemys?aw Kucharzewski, BrandsIT: Czym zajmuje si? Pana Firma?
Daniel Rycaj, Wiceprezes Zarz?du, NetTel Sp. z o.o.: NetTEL dzia?a na 3 obszarach: pierwszy z nich to wdro?enia systemów rozwi?za? call/contact center w oparciu o system Vicidial, drugi to ?wiadczenie us?ug telekomunikacyjnych w zakresie obs?ugi g?osu (jeste?my operatorem telekomunikacyjnym) oraz SMS. Trzeci obszar to integracja rozwi?za? zwi?zanych z szeroko rozumianym opensource. Wszystkie powy?sze obszary doskonale si? uzupe?niaj?, co pozwala nam na ?wiadczenie kompleksowej obs?ugi teleinformatycznej. Nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do firm, które albo rozpoczynaj? dzia?alno?? w obszarze call/contact center albo ju? posiadaj? jakie? w?asne rozwi?zania lecz d??? do usprawnienia procesów, obni?enia kosztów. Potrafimy zaprojektowa? od podstaw call center pocz?wszy od pe?nego wsparcia ju? na etapie wyboru i adaptacji lokalu pod dzia?alno??, przez przygotowanie sieci komputerowej i stanowisk (dostarczamy ??cza internetowe, wdra?amy niezb?dne w tej bran?y mechanizmy bezpiecze?stwa), a na wdro?eniu profesjonalnego systemu call center i wybudowaniu na nim mechanizmów zwi?zanych z konkretnym projektem ko?cz?c. Po wdro?eniu oczywi?cie z przyjemno?ci? opiekujemy si? ca?? infrastruktur? i jeste?my gotowi do prowadzenia dalszych prac rozwojowych.
BrandsIT: Czym ró?ni? si? rozwi?zania NetTEL Sp. z o.o. od innych dostawców call center czy wirtualnych central telefonicznych?
Daniel Rycaj: My?l?, ?e na tle innych dostawców wyró?nia nas gigantyczne do?wiadczenie: przez ponad 10 lat dzia?alno?ci z sukcesem wdro?yli?my i obs?ugiwali?my praktycznie wszystkie rodzaje projektów z jakimi mo?na spotka? si? w tej bran?y. Nasi bardzo doceniaj?, ?e w naszym s?owniku nie znajduje si? okre?lenie „nie da si?”. Ponadto ka?dy klient traktowany jest tak samo bez wzgl?du na to czy mamy do wdro?enia projekt na jedno czy 200 stanowisk.
BrandsIT: Dlaczego klienci decyduj? si? na korzystanie z Waszych rozwi?za??
Daniel Rycaj: Uwa?am, ?e nasz? wielk? si?? jest otwarto?? oferowanego rozwi?zania tzn. my nie narzucamy jaki projekt mo?na sobie uruchomi? na oferowanym przez nas rozwi?zaniu, ale stale skupiamy si? jak mo?na wpisa? si? z naszym rozwi?zaniem w istniej?ce procesy klienta, istniej?ce u niego ju? wdro?one rozwi?zania itd. Wdro?enie systemu call center mo?na porówna? do zainstalowania przys?owiowego Worda na komputerze. Sama czynno?? jest prosta. Ale od tego co zostanie w tym Wordzie napisane zale?y czy powstanie co? warto?ciowego czy tylko lista zakupów. Podobnie w przypadku systemu call center. Có? z tego, ?e zakupimy fantastyczny dialer ale nie b?dzie on poprawnie skonfigurowany, a my si? o tym nawet nigdy nie dowiemy ? Có? z tego , ?e pod??czymy go do bardzo taniego operatora telekomunikacyjnego gdy jednocze?nie nie dodzwonimy si? do wielu kontaktów…
BrandsIT: Dlaczego klienci odchodz? od rozwi?za? sprz?towych w zakresie Waszej dzia?alno?ci?
Daniel Rycaj: Szczególnie mniejsze projekty dotychczas by?y skazane pora?k? ze wzgl?du na próg kosztów startowych. ?eby uruchomi? nawet ma?? „infolini?” lub projekt windykacyjny czy sprzeda?owy na jednym stanowisku konieczne by?o posiadanie lub zakupienie: ma?ej centralki telefonicznej, telefonu, licencji na oprogramowanie itd. W dobie opensource troch? si? to poprawi?o ale nawet zakupy serwerów pod przys?owiowego „Asteriska” równie? potrafi?y by? bariera na starcie projektu. Dodatkowo jak to skalowa?, zarz?dza?, zabezpiecza? itd. Co je?li to si? zepsuje ?
Ofera call center w chmurze sta?a si? rozwi?zaniem wszystkich tych problemów. Klienci jednak chc? si? czu? bezpiecznie i niech?tnie dziel? si? zasobami, za które p?ac? z innymi klientami . Z tego powodu w naszej ofercie znajduj? si? dedykowane , niezale?ne od innych klientów rozwi?zania call center dost?pne w tzw. prywatnej chmurze. Prywatnej tzn. niedost?pnej dla ka?dego a jedynie dla zaufanych, zautoryzowanych klientów, których pod??czamy szyfrowanymi kana?ami komunikacji.
BrandsIT: Co jest istotnego we wspó?pracy z centrum przetwarzania danych?
Daniel Rycaj: Wymieni? najwa?niejsze czynniki wyboru data center dla mojej firmy. Zacznijmy od tego, ?e musi by? dobrze i stabilnie skomunikowane sieciowo zarówno z klientami z Polski jak i partnerami telekomunikacyjnymi z ca?ego ?wiata. Wa?ne dla nas s? takie parametry jak dost?pno?? rozwi?zania bez SPoF (czyli bez pojedynczego punktu awarii), porz?dny monitoring i odpowiednio szybkie reagowanie na ewentualne zdarzenia. Istotny jest brak zobowi?za? finansowych na bardzo d?ugi czas , co pozwala na elastyczne dostosowanie infrastruktury do bie??cego zapotrzebowania i mo?liwo?? szybkiego (wr?cz b?yskawicznego) rozwijania infrastruktury. Na pewno nale?y nadmieni? dobry support techniczny i co wa?ne, porz?dna ochrona przed atakami DDoS.
OVHcloud, z którego us?ug korzystamy, spe?nia w naszym odczuciu wszystkie powy?sze wymagania a jednocze?nie oferuje unikalne na rynku rozwi?zanie Private Cloud , gdzie dostajemy w?asne clustry Vmware do samodzielnego zarz?dzania. Dok?adnie czego? takiego potrzebowali?my.
BrandsIT: Dlaczego i w jakim obszarze wspó?pracujecie z OVHcloud?
Daniel Rycaj: Dzi?ki zapewnieniu wszystkich czynników przedstawionych powy?ej, OVHcloud jest dla nas strategicznym partnerem. Korzystaj?c z oferty OVHcloud uda?o nam si? znacznie obni?y? koszty utrzymania infrastruktury. Przestali?my si? martwi? czy przypadkiem nie ma ryzyka, ?e dzisiaj np. padnie dysk w jednej z macierzy, bo nawet gdyby do tego dosz?o – po prostu otrzymujemy maila, ?e zespó? OVHcloud wykry? to w swoim monitoringu i dokona? wymiany na czas. Przesta? nas te? dotyczy? problem starzenia si? sprz?tu. Nie zastanawiamy si? co zrobi? z serwerem, który kiedy? wydawa? si? bardzo szybki a teraz mo?e by? wystawiony w muzeum informatyki. Po prostu gdy nadchodzi w?a?ciwy moment zamawiamy nowy zasób do naszej infrastruktury i przestajemy korzysta? ze starego. Jest to optymalne zarówno kosztowo jak i czasowo. Sami skupiamy si? w takiej sytuacji tylko na migracji danych i zapewnieniu ci?g?o?ci dzia?ania dla naszych klientów. Wraz ze wzrostem ?wiadomo?ci klientów w zakresie bezpiecze?stwa IT, nie bez znaczenia staje si? fakt, ?e OVHcloud spe?nia wymagania PCI DSS i innych norm bezpiecze?stwa, co jest potwierdzone certyfikatami.