CD Projekt podsumowuje trzeci kwarta? 2018 roku

Klaudia Ciesielska
3 Min

CD Projekt odnotowa? 15,5 mln z? skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominuj?cej w III kwartale 2018 roku wobec 35,7 mln z? zysku rok wcze?niej. Skonsolidowane przychody ze sprzeda?y osi?gn??y poziom 67,2 mln z? wobec 84,9 mln z? rok wcze?niej.

Ni?szy poziom wygenerowanego wyniku w stosunku do analogicznego okresu roku ubieg?ego zwi?zany jest przede wszystkim z cyklem wydawniczym studia CD Projekt Red, którego aktualna faza objawia si? naturaln? redukcj? przychodów ze sprzeda?y produktów wydanych w poprzednich okresach przy jednoczesnym rosn?cym poziomie kosztów zwi?zanych z kolejnymi premierami. – skomentowano wynik w raporcie.

W okresie od I do III kwarta?u 2018 roku CD Projekt mia? 67,9 mln z? skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominuj?cej w porównaniu z 154,4 mln z? zysku rok wcze?niej. W tym okresie przychodach ze sprzeda?y wynios?y 235,6 mln z? w porównaniu z 339,6 mln z? rok wcze?niej.

Pomimo ?e trzeci kwarta? przypada na najtrudniejszy sprzeda?owo czas wakacyjny, to równie? w tym okresie mo?emy si? cieszy? z dobrej sprzeda?y Wied?mina 3: Dziki Gon wraz z dodatkami – mówi Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarz?du CD PROJEKT ds. finansowych. – W omawianym kwartale warto?? przep?ywów z dzia?alno?ci operacyjnej wynios?a ponad 29 mln z?, co pozwoli?o nam w ca?o?ci sfinansowa? nak?ady na produkcj? kolejnych gier i nowych technologii z bie??cych przep?ywów gotówkowych. Jest to szczególnie warte podkre?lenia, poniewa? ten rok jest najbardziej intensywnym pod wzgl?dem skali i wielko?ci realizowanej produkcji zarówno w CD PROJEKT RED jak i GOG.com – dodaje. 

Od lipca do wrze?nia 2018 r. wydatki na prace rozwojowe w Grupie Kapita?owej CD PROJEKT wynios?y 28 mln z? i wynika?y g?ównie z nak?adów ponoszonych na produkcj?: Cyberpunka 2077, GWINTA: Wied?mi?skiej Gry Karcianej oraz Wojny Krwi: Wied?mi?skich Opowie?ci. Skumulowane saldo nak?adów na koniec wrze?nia 2018 r. osi?gn??o poziom 228 mln z?.

Po dacie bilansowej od strony biznesowej kluczowymi zdarzeniami by?y podpisane w pa?dzierniku dwie umowy zwi?zane z dystrybucj? wersji pude?kowych gry Cyberpunk 2077. Warner Bros. Home Entertainment b?dzie odpowiedzialny za dystrybucj? na terenie Ameryki Pó?nocnej, z kolei BANDAI NAMCO b?dzie odpowiada? za 24 kraje Europy.

Ponadto w pa?dzierniku og?oszona zosta?a strategiczna wspó?praca z kanadyjskim studiem Digital Scapes. Jej celem jest dalszy rozwój produkcji Cyberpunk 2077.

23 pa?dziernika br. na platformie GOG.com oraz 9 listopada 2018 r. na platformie Steam, swoj? premier? mia?a wersja PC gry Wojna Krwi: Wied?mi?skie Opowie?cioraz najnowsza wersja GWINTA: Wied?mi?skiej Gry Karcianej, której premiera jest zwie?czeniem projektu Homecoming. Gry w wersjach na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One zadebiutuj? 4 grudnia 2018 r.

Udostępnij
Redaktor Brandsit