Centrala telefoniczna voip – jakie daje korzy?ci?

Newsroom BrandsIT
3 Min

VOIP to skrót od “Voice Over Internet Protocol”. Oznacza to, ?e centrala telefoniczna voip umo?liwia wykonywanie po??cze? g?osowych, przy u?yciu szerokopasmowego po??czenia internetowego. Nie wymaga wi?c ona analogowej linii telefonicznej. Jednak czy warto wdro?y? j? w swojej firmie i jakie p?yn? z tego korzy?ci? W dzisiejszym wpisie odpowiemy na te pytania.

Jak dzia?a wirtualna centrala telefoniczna?

Centrala voip, jak sama nazwa wskazuje, ??czy si? za pomoc? sieci. Jej „mózg” to przede wszystkim serwery, których zarz?dc? jest operator telefonii. W firmie znajduj? si? jedynie aparaty telefoniczne oraz urz?dzenia potrzebne do sprawnego dzia?ania centrali. Dzi?ki temu, nie ma w biurze niepotrzebnego okablowania.

Centrale telefoniczne voip oferuj? wiele ciekawych funkcji, takich jak:

  • automatycznie dzielone po??czenia,
  • rozmowy wideo,
  • mo?liwo?? dodania dodatkowych numerów wewn?trznych,
  • automatyczn? sekretark? i menu g?osowe.

Zalety

Przede wszystkim, najwi?ksz? jej zalet? jest jako?? po??cze?. S? one nawi?zywane za pomoc? Internetu, a ich jako?? mo?e by? nawet o dwa razy lepsza ni? w standardowych po??czeniach. Centrale voip, w przeciwie?stwie do telefonii analogowej, posiadaj? szereg opcji dodatkowych. Warto doda?, ?e takie rozwi?zanie to równie? oszcz?dno??. Miesi?czne rachunki s? niskie, poniewa? p?aci si? jedynie za wykonane po??czenia. Kolejn? zalet? jest to, ?e z funkcjonalno?ci centrali korzysta? mo?emy nie tylko w biurze czy firmie, ale te? w dowolnym miejscu. Wystarczy mie? ze sob? smartfon z aplikacj? i mo?emy realizowa? wszystkie rozmowy tak, jakby?my byli w firmie. Centrala telefoniczna voip pozwala tak?e na wykupienie nie tylko lokalnych numerów telefonów, ale równie? tych zagranicznych, czy z innego województwa. Dzi?ki temu klienci b?d? mieli ta?sze po??czenia z firm?, co jest szczególnie istotne w przypadku klientów zagranicznych.

Jak wdro?y? voip?

Istnieje kilka sposobów wdro?enia centrali – najprostszym jest rozbudowa istniej?cej infrastruktury telekomunikacyjnej w firmie za pomoc? technologii internetowej przy u?yciu telefonów voip.

Bardziej zaawansowane wdro?enie obejmuje zakup smartfonów, laptopów lub profesjonalnych s?uchawek z mikrofonem i pod??czenie ich do centrali. Centralka voip – takie rozwi?zanie warto rozwa?y? przy tworzeniu nowego systemu telekomunikacyjnego.

Korzy?ci z wdro?enia wirtualnej centrali w firmie

Dzi?ki wprowadzeniu rozwi?zania, jakim jest centrala voip, komunikacja z klientami staje si? znacznie lepsza i ?atwiejsza. Poprawia si? tak?e tempo przep?ywu informacji mi?dzy pracownikami. Firma zyskuje przede wszystkim bardzo proste narz?dzie do komunikacji. Nie potrzebna jest specjalistyczna wiedza – panel do zarz?dzania jest przejrzysty i prosty, a w razie jakichkolwiek problemów mo?na liczy? na pomoc specjalistów. Centrala telefoniczna voip umo?liwia równie? kolejkowanie. Dzi?ki niemu, eliminuje si? sygna? zaj?to?ci, co sprawia, ?e firma nie traci klientów zainteresowanych jej us?ugami.

Artyku? sponsorowany

Udostępnij