Chwilowe zauroczenie czy szansa na d?u?szy zwi?zek? – O AI w komunikacji

Newsroom BrandsIT
4 Min

Jak korzysta? z dobrodziejstw sztucznej inteligencji w sposób bezpieczny i skuteczny? Co powinni?my wiedzie? o AI nim zaczniemy jej u?ywa?? Czy wytwory AI obj?te s? prawami autorskimi? Jak marki wykorzystuj? sztuczn? inteligencj? w komunikacji i jak? przysz?o?? jej wró??? To tylko kilka z pyta?, na które odpowiedzi znajdziemy w specjalnym raporcie przygotowanym przez Lighthouse, firm? doradztwa komunikacyjnego. Publikacja „SZTUCZNA INTELIGENCJA W KOMUNIKACJI. Chwilowe zauroczenie czy szansa na d?u?szy zwi?zek?” powsta?a we wspó?pracy z ekspertami m.in. od komunikacji, technologii socjologii i prawa.

Cho? sztuczna inteligencja towarzyszy nam od d?u?szego czasu, to jednak dopiero ostatnie miesi?ce przynios?y prawdziwy wybuch jej popularno?ci. Wszystko za spraw? pojawienia si? systemu ChatGPT, który szturmem wdar? si? do naszego ?ycia, wywo?uj?c tyle samo zachwytu co i obaw. 

„Sztuczna inteligencja wykorzystywana m.in. do usprawnienia procesów biznesowych, do czego, swoj? drog?, zd??yli?my ju? w pewnym stopniu przywykn??. Jednak pojawienie si? jej kolejnej ods?ony, czyli modelu ChatGPT, to zdecydowanie moment zwrotny – nie bójmy si? u?ycia tego stwierdzenia – w historii ludzko?ci. Ten »game changer« OpenAI, otwiera zupe?nie now? er? sztucznej inteligencji, a prognozy jej rozwoju s? wr?cz osza?amiaj?ce” – czytamy ju? we wst?pie publikacji.

Raport przygotowany przez Lighthouse zbiera w jednym miejscu opinie ekspertów na temat tej technologii, prognozy na przysz?o??, jak i najg?o?niejsze oraz najwa?niejsze przyk?ady wykorzystania sztucznej inteligencji. 

W publikacji znajdziemy odpowied? na pytanie, czym w?a?ciwie jest sztuczna inteligencja, przeczytamy o regulacjach prawnych dotycz?cych jej wykorzystania oraz wp?ywie na rynek pracy, czy potrzebie i sposobach edukacji konsumentów.

“W Lighthouse bacznie przygl?damy si? trendom, zw?aszcza tym, które wp?ywaj? na komunikacj? marek, a finalnie na konsumentów, którzy wchodz? z nimi w naturalne interakcje. Wykorzystanie rozwi?za? opartych na sztucznej inteligencji to w ostatnich tygodniach niezwykle gor?cy temat. Obserwujemy swego rodzaju wy?cig. Globalne koncerny i mniejsze firmy wykorzystuj? AI do optymalizacji procesów komunikacyjnych, ale co ciekawsze do coraz bardziej kreatywnych akcji i kampanii. Dlatego postanowili?my przyjrze? si? temu trendowi i zastanowi? si?, czy zostanie z nami na d?u?ej. Testowali?my dost?pne rozwi?zania, zadali?my niezliczone ilo?ci pyta? modelowi ChatGPT, tworzyli?my zdj?cia i grafiki za pomoc? Midjourney. Przygoda z rozwi?zaniami AI, rozmowy z ekspertami i pog??biony mi?dzynarodowy research potwierdzi?y przeczucie, które towarzyszy?o nam od samego pocz?tku pracy nad raportem. Sztuczna inteligencja to rozwi?zanie, które pod wieloma wzgl?dami mo?e przynosi? korzy?ci i wspiera? codzienn? prac? ekspertów od komunikacji. Zarówno dla osób z niej korzystaj?cych jak i odbiorców tre?ci tworzonych przy u?yciu AI dzi? na pierwszy plan wysuwa si? potrzeba szeroko zakrojonej edukacji.”

Katarzyna Matolicz, PR Manager dzia?u Consumer, Lighthouse

Przygotowuj?c raport, jego autorzy zwrócili si? do czo?owych naukowców i ekspertów z najwi?kszych polskich i mi?dzynarodowych firm z pro?b? o komentarz na temat tego, jakie szanse i mo?liwo?ci daje nam sztuczna inteligencja, ale te? tego, jak chroni? si? przed potencjalnymi zagro?eniami wynikaj?cymi z jej stosowania. Poza sam? teori? raport po?wi?cony jest w znacznej mierze stronie praktycznej – wskazuje wykorzystanie AI w komunikacji marek wraz z przyk?adami jej zastosowania, omawia kwesti? praw autorskich oraz potrzeb? edukacji, by korzystanie z AI by?o bezpieczne i przynosi?o wymierne korzy?ci. 

Ca?o?? raportu dost?pna pod linkiem.

Udostępnij