W ramach pog??biaj?cej si? wspó?pracy pomi?dzy obiema firmami, Cisco og?asza pierwsz? fal? integracji swoich rozwi?za? z zakresu collaboration z produktami Google. Partnerstwo to wykracza daleko poza zapewnienie kompatybilno?ci rozwi?za? do po??cze? g?osowych, poczty e-mail, wymiany dokumentów czy obs?ugi klienta. Celem wspó?pracy jest przede wszystkim pomoc u?ytkownikom w bardziej efektywnym wykonywaniu ich pracy.
Integracja rozwi?za? Cisco i Google Cloud, og?oszona na konferencji Google Cloud Next, obejmuje 4 kluczowe obszary:
1. Osoby pracuj?ce w centrach obs?ugi klienta mog? liczy? na wsparcie sztucznej inteligencji, dzi?ki czemu b?d? w stanie szybciej i lepiej odpowiada? na pytania.
Obecnie ponad 3 miliony pracowników obs?ugi klienta na ca?ym ?wiecie korzysta z oprogramowania Cisco dedykowanego centrom kontaktowym. Rozwi?zanie Cisco Customer Journey rozbudowane o Contact Center AI od Google Cloud sprawi, ?e jako?? ich interakcji z klientami b?dzie najwy?sza z mo?liwych.
Contact Center AI jest prostym, bezpiecznym i elastycznym rozwi?zaniem, pozwalaj?cym przedsi?biorstwom o ograniczonej wiedzy z zakresu wykorzystania uczenia maszynowego na wdro?enie sztucznej inteligencji w ich centrach kontaktowych. Rozwi?zanie automatycznie dostarcza agentom odpowiednie dokumenty, które pomagaj? prowadzi? rozmowy z klientami. System jednocze?nie stale si? uczy, aby dostarcza? coraz istotniejsze informacje w czasie rzeczywistym.
Kombinacja mo?liwo?ci AI firmy Google z globalnym zasi?giem technologii Cisco ma szans? znacznie poprawi? sposób, w jaki firmy kontaktuj? si? ze swoimi klientami.
2. Planowanie spotka? Webex w Kalendarzu Google za jednym klikni?ciem.
Dzi?ki dodatkowi z G Suite (pakiet aplikacji Google), w najbli?szych miesi?cach ikona Webex Meetings b?dzie wy?wietlana za ka?dym razem, kiedy u?ytkownicy b?d? planowali spotkanie w Kalendarzu Google. Wybranie tej opcji pozwoli skonfigurowa? wideokonferencj? Webex dla wybranych u?ytkowników, uwzgl?dniaj?c pokoje, w których ma si? odby?. Inni uczestnicy spotkania mog? nast?pnie wzi?? w nim udzia?, korzystaj?c z terminala wideo Cisco, naciskaj?c du?y zielony przycisk „do??cz” lub z poziomu przegl?darki Chrome za pomoc? jednego klikni?cia. Nie trzeba pobiera? plików ani instalowa? kont go?ci. Pomimo tego, ?e rozwi?zania pochodz? od ró?nych firm, u?ytkownicy b?d? mieli wra?enie, jakby od pocz?tku zosta?y one stworzone do wspólnego u?ytkowania.
U?atwienie planowania i do??czania do spotka? to tylko jedna z nowych funkcjonalno?ci. Wykorzystanie Google AI do takich czynno?ci, jak transkrypcja, t?umaczenie, podsumowania spotka? i zarz?dzanie zadaniami sprawi, ?e to, o czym rozmawiamy stanie si? bardziej u?yteczne dla wszystkich, niezale?nie od tego, czy uczestniczyli w spotkaniu, czy nie.
3. Po??czenia g?osowe i spotkania wideo Cisco jako dodatek do aplikacji na Androida.
Dzi?ki pakietowi Webex Teams Android SDK, programi?ci mog? ?atwo wzbogaci? swoje aplikacje na Androida o funkcje wspó?pracy Cisco. Dzi?ki temu mo?liwe b?dzie dodanie spotkania wideo do inteligentnych okularów, aby zaoferowa? rozmówcom opcj? „zobacz, co ja widz?”, która mo?e mie? zastosowanie np. w rozmowie eksperta znajduj?cego si? na l?dzie z in?ynierem na statku po?rodku oceanu.
4. U?ytkownicy Webex Teams mog? swobodnie korzysta? z dokumentów, arkuszy, prezentacji czy formularzy Google.
Poniewa? u?ytkownicy coraz cz??ciej wspólnie pracuj? nad tre?ciami, Cisco i Google testuj? sposoby na u?atwienie tej pracy. Efektem jest np. mo?liwo?? udost?pnienia dokumentu, wspólnej pracy na nim i ponownej jego edycji tak wiele razy, jak to tylko potrzebne, bez konieczno?ci zapisu za ka?dym razem, gdy wprowadzono zmian?. Ka?dy u?ytkownik b?dzie mia? zawsze dost?p do aktualnej wersji pliku.