Citrix: COVID-19 przyspieszy? cyfrow? transformacj? i przej?cie na model pracy zdalnej

Klaudia Ciesielska
4 Min

Blisko trzy czwarte (72%) managerów IT s?dzi, ?e szybkie przej?cie na model pracy w domu przyspieszy?o cyfrow? transformacj? w ich organizacji, wynika z nowego badania przeprowadzonego przez Citrix. Ponadto 44% z nich uwa?a, ?e sam proces migracji na model pracy zdalnej zosta? przyspieszony o ponad rok.

Globalne badanie zosta?o przeprowadzone w?ród ponad 3700 managerów IT. Wed?ug niego firmy staraj? si? sprosta? nowej rzeczywisto?ci, jak? jest masowa praca z domu i wyzwaniom zwi?zanym z jej bezpiecze?stwem i wydajno?ci?. Ze wzgl?du na fakt, i? trzy czwarte managerów IT uwa?a, ?e pracownicy b?d? chcieli pozosta? przy takiej formie pracy, na firmy wywierana jest presja, by szybko ustanowi? formalnym modelem dzia?ania.

„Dla wielu osób niemal z dnia na dzie? biuro sta?o si? cyfrow? przestrzeni? pracy, a nie fizycznym miejscem” – powiedzia? Krzysztof Rachwalski, Country Manager Citrix Polska. „Badanie pokazuje, ?e zespo?y IT podj??y wyzwanie szybkiego umo?liwienia masowej pracy z domu. Kolejnym zadaniem jest uczynienie z niej zrównowa?onej i skutecznej metody dzia?ania w perspektywie d?ugoterminowej, przy jednoczesnym rozpocz?ciu ogromu prac polegaj?cych na przywracaniu pracowników do fizycznych lokalizacji. Zdarzenia ostatnich miesi?cy z pewno?ci? odcisn? zmiany w otoczeniu biznesowym i przyspiesz? powstanie hybrydowego ?rodowiska pracy, jednak taka zmiana musi by? p?ynna i bezpieczna.”

W miar? ?agodzenia restrykcji i ponownego uruchamiania gospodarki apetyt na powrót do poprzedniego modelu pracy w biurze wydaje si? by? do?? ograniczony. Ponad dwie trzecie managerów IT (69%) zgadza si? z tez?, ?e dla wi?kszo?ci pracowników praca z domu by?a do?? ?atwa, a 71% uwa?a, ?e dzi?ki odpowiednim technologiom efektywno?? wspó?pracy nie ró?ni?a si? niczym od jej tradycyjnej formy.

Badanie ukazuje, ?e zespo?y IT wdra?aj? technologie u?atwiaj?ce d?ugoterminow? prac? z domu. W odpowiedzi na kryzys COVID-19, 62% managerów IT potwierdza, ?e ich dzia?y rozwa?aj? redukcj? fizycznej infrastruktury IT i przej?cie na model chmury, 42% spodziewa si? wprowadzenia cyfrowych rozwi?za? przestrzeni pracy, a 44% zainteresowanych jest us?ugami dost?pnymi w chmurze publicznej.

Jednak droga do masowej pracy zdalnej nie oby?a si? bez przeszkód. Mimo i? ponad dwie trzecie (68%) pracowników, z badanych organizacji pracuje w domu co najmniej jeden dzie? w tygodniu, firmy mia?y  trudno?ci z pe?n? migracj? do tego modelu. Prawie po?owa (48%) nie mia?a planu ci?g?o?ci dzia?ania, dedykowanego dla zdecydowanej wi?kszo?ci pracowników, którzy byli upowa?nieni do pracy zdalnej, a 61% potwierdzi?o, ?e taka zmiana modelu pracy stanowi?a dla organizacji pewne wyzwanie. To odbi?o si? negatywnie na dzia?ach IT: ponad trzy czwarte (77%) do?wiadcza wysokiego poziomu stresu.

„Kryzys spowodowa?, ?e firmowe dzia?y IT znalaz?y si? w centrum uwagi” – mówi Krzysztof Rachwalski. „Z badania jasno wynika, ?e ich reputacja i postrzeganie na tle innych dzia?ów uleg?o zmianie, gdy? infrastruktura IT i cyfrowe narz?dzia do pracy sta?y si? kluczowe dla biznesowej ci?g?o?ci dzia?ania. Jak pokazuje badanie ponad trzy czwarte managerów IT (77%) zgadza si?, ?e IT jest obecnie postrzegane jako kluczowy dzia? w ich organizacji.”

Szybka zmiana modelu pracy wzbudzi?a pewne obawy i by?a przyczyn? okre?lonych wyzwa?. Wi?ksza liczba osób pracuj?cych z domu powoduje, ?e 70% managerów IT martwi si? o bezpiecze?stwo firmowych informacji, a ponad po?owa (54%) potwierdza, ?e nast?pi? gwa?towny wzrost liczby pracowników instaluj?cych nieusankcjonowane przez organizacj? oprogramowanie. Równie? niektóre rozwi?zania techniczne stwarzaj? problemy. Prawie jedna czwarta (23%) managerów IT twierdzi, ?e w ci?gu ostatnich kilku tygodni to nag?e awarie wirtualnych sieci osobistych (VPN) by?y kluczowym problemem, z jakim boryka?y si? ich dzia?y.

Udostępnij
Redaktor Brandsit