Clickmeeting: Edukacja zdalna w 2020 roku wzros?a o 586 proc.

Klaudia Ciesielska
4 Min

Nauka w szko?ach i na uczelniach znów przez pandemi? koronawirusa, prowadzona jest zdalnie. Mi?dzy innymi dlatego w tym trudnym czasie platformy do wideokonferencji i webinarów odnotowuj? du?y wzrost popularno?ci. W przypadku polskiego narz?dzia ClickMeeting, je?li chodzi o liczb? spotka? edukacyjnych, osi?gn?? on poziom 345 proc. w porównaniu do 2019 roku i 586 proc. w porównaniu do 2018 roku. Z najnowszych danych firmy mo?na te? wywnioskowa?, jak wygl?daj? typowe zaj?cia w szkole, na uczelni, czy te? kursie online.

Systematyczny wzrost popularno?ci edukacji zdalnej

Jeszcze w 2018 roku wi?kszo?? osób nie wyobra?a?a sobie, ?e wiedz? b?dzie zdobywa?a z domu. Rzeczywisto?? zmieni?a si? i edukacja online sta?a si? faktem prawie dla wszystkich. Popularno?? nauki online z roku na rok ros?a jeszcze przed pandemi?. Na przyk?ad porównuj?c liczb? spotka? edukacyjnych z 2018 do 2019 roku, które odby?y si? na platformie ClickMeeting, wida? 54 proc. wzrost. Zwi?kszy?a si? te? liczba aktywnych u?ytkowników ucz?cych si? lub nauczaj?cych o 15 proc.

Jednak bez porównania wi?kszy wzrost mia? miejsce w 2020 r.. W tym momencie liczba spotka? online jest o 345 proc. wi?ksza ni? w 2019 roku i a? o 586 proc. wi?ksza ni? w 2018 r. W przypadku liczby aktywnych u?ytkowników obecnie  jest ich o 351 proc.w stosunku do 2019 r. i  a? 427 proc. wi?cej w odniesieniu do danych z 2018 r.. Bior?c pod uwag?, ?e do ko?ca tego roku pozosta?o jeszcze kilka tygodni, wyniki ko?cowe b?d? jeszcze wy?sze.

Te dane najlepiej pokazuj?, jak wa?na w codziennym ?yciu sta?a si? technologia. Platformy do wideokonferencji i webinarów pozwalaj? na efektywn? komunikacj? i nauk?, dlatego notuj? kilkusetprocentowe wzrosty popularno?ci. Warto jednak w tym zakresie zwróci? szczególn? uwag? na bezpiecze?stwo wykorzystywanego rozwi?zaniamówi Magdalena Ciszewska, Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzeda?y ClickMeeting.

Dwugodzinne wyk?ady i dwa razy wi?cej uczestników

Dane dotycz?ce wykorzystania platformy ClickMeeting pozwalaj? te? okre?li?, jak wygl?daj? i ile trwaj? typowe zaj?cia: lekcje w szkole, wyk?ady na uczelni lub kursy. Okazuje si?, ?e w 2020 roku ?rednia d?ugo?? spotkania edukacyjnego wynosi 128 minut, czyli troch? ponad dwie godziny zegarowe. Jest to wzrost o 113 proc. w porównaniu do 2018 r. i 120 proc. w odniesieniu do 2019 r. Co wi?cej, obecnie w zaj?ciach bierze udzia? dwana?cie osób, podczas gdy rok temu by?o to sze??, a dwa lata temu dziewi?ciu uczestników.

Najbardziej pomocne narz?dzia w bran?y edukacyjnej

Popularno?? nauki online wida? te? w najcz??ciej wykorzystywanych funkcjach. Przede wszystkim zwi?zane s? one z automatyzacj? powtarzalnych czynno?ci, czyli na przyk?ad przypomnieniach o spotkaniu wysy?anych mailem. Poza tym zainteresowaniem ciesz? si? funkcje: prezentacji czy tablicy. Druga z nich to dedykowane dla edukacji usprawnienie umo?liwiaj?ce notowanie na ekranie, zupe?nie jak na tablicy szkolnej. Ch?tnie stosowane s? równie?: udost?pnianie pulpitu czy materia?u na Youtube. Warto wspomnie? te? o opcji wydania certyfikatu po uko?czeniu spotkania. To funkcja, która pozwala na wydanie uczestnikom dokumentu potwierdzaj?cego ich udzia? w wydarzeniu.

Du?a cz??? naszych u?ytkowników wykorzystuje ClickMeeting w?a?nie do edukacji. Dlatego stale rozwijamy kolejne funkcjonalno?ci, które pozwol? na efektywne nauczanie onlineMagdalena Ciszewska, Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzeda?y ClickMeeting.

Udostępnij
Redaktor Brandsit