Co druga wiadomo?? e-mail to SPAM

Klaudia Ciesielska
4 Min

Co ??czy mielonk? z USA, nie?mierteln? grup? Monty Python oraz noblist? Paula Romera, który nie odbiera? telefonu? Jest to SPAM, czyli niechciane, natarczywe wiadomo?ci. Z najnowszych bada? polskiego Internetu wynika, ?e a? 53% wiadomo?ci to SPAM zawieraj?cy reklamy lub co gorsza szkodliwe dla komputerów oprogramowanie. Na szcz??cie jest on w znacznej mierze wy?apywany ju? na poziomie dostawcy us?ug hostingowych.

Nie odebra?em, poniewa? s?dzi?em, ?e to SPAM– powiedzia? Paul Romer z New York University* , tegoroczny laureat nagrody Nobla z dziedziny ekonomii. SPAM pierwotnie to nazwa konserwowej mielonki wieprzowej produkowanej od lat 30. XX wieku. W popkulturze okre?lenie to zapisa?o si? dzi?ki grupie Monty Python. Pod koniec jednego ze skeczów grupy osadzonego w scenerii restauracji pojawiaj? si? wikingowie, którzy zaczynaj? g?o?no ?piewa? piosenk? o tre?ci: “SPAM, SPAM, lovely SPAM, wonderful SPAM”, skutecznie zak?ócaj?c rozmow? klientów.

Sk?d pochodzi najwi?cej SPAM-u?

Wiod?c? pozycj? w?ród krajów, z których rozsy?any jest SPAM stanowi? Chiny (14.36%). Za nimi plasuj? si? Stany Zjednoczone (12.11%), co ciekawe na trzeciej pozycji s? nasi zachodni s?siedzi – Niemcy, odpowiedzialni za 11.12% globalnego SPAM-u**. Jak wygl?da sytuacja w polskim Internecie? Badania ilo?ci SPAM-u przechodz?cego przez rodzime serwery przeprowadzi?a spó?ka nazwa.pl – najwi?kszy w Polsce rejestrator domen i dostawca us?ug hostingowych. Badaniu poddano kilka milionów kont email oraz kilkaset milionów wysy?anych i odbieranych miesi?cznie wiadomo?ci wychodz?cych z kont ponad 600 tys. klientów firmy. Na podstawie tych danych spó?ka przeprowadzi?a analiz?, z której wynika, ?e 53% wiadomo?ci, które by?y skierowane do u?ytkowników tej firmy to SPAM zawieraj?cy reklamy lub co gorsza szkodliwe dla komputerów oprogramowanie. Wiadomo?ci takie zosta?y jednak wychwycone przez filtry antywirusowe oraz filtry antyspamowe dzia?aj?ce na bardzo zaawansowanych mechanizmach detekcji.

Poczta elektroniczna to bardzo wa?na dla naszych Klientów us?uga, dlatego nad poprawnym jej dzia?aniem czuwa zespó? in?ynierów, którzy 24 h na dob? monitoruj? funkcjonowanie wszystkich systemów antyspamowych i antywirusowych. Przy tak du?ej skali dzia?alno?ci jak nazwa.pl nawet 1% niezdiagnozowanych przypadków SPAM-u oznacza?by miliony przepuszczonych szkodliwych wiadomo?ci e-mail –mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarz?du nazwa.pl

Ochrona u dostawców us?ug

Walka ze SPAM-em to priorytet dla firm hostingowych. Pomaga w tym technologia automatycznej detekcji znanych zagro?e? w postaci list RBL (Real-time Blackhole List) znanych nadawców SPAM-u, filtry bazuj?ce na s?owach kluczowych, zaawansowane heurystyki, oprogramowanie antywirusowe oraz co najwa?niejsze zespo?y wykwalifikowanych in?ynierów, którzy podejmuj? reakcje równie? na podstawie indywidualnych zg?osze? u?ytkowników. Takie rozwi?zania skutecznie blokuj? SPAM, co na ko?cu objawia si? tym, ?e klienci firmy nie otrzymuj? niechcianych wiadomo?ci.

Walka ze SPAM-em przypomina nieco walk? z wirusami, dzia?amy ca?y czas prewencyjnie, staramy si? przechytrzy? spamerów jednak oni, tak jak wirusy, ca?y czas mutuj? swoje wiadomo?ci, a firmy hostingowe musz? reagowa? na bie??co. Wa?ne, aby nie odpuszcza? i skutecznie przeciwdzia?a? temu zagro?eniu – podsumowuje Krzysztof Cebrat, prezes zarz?du nazwa.pl

*https://www.apnews.com/87598b3d269f4891984c0d7304ab2c1e                                                                             ** https://securelist.com/spam-and-phishing-in-q2-2018/87368/
Udostępnij
Redaktor Brandsit