Wi?kszo?? Polaków pozytywnie postrzega technologi? PV – wynika z badania Columbus Energy. Respondenci najcz??ciej wskazuj?, ?e fotowoltaika pomaga w ochronie ?rodowiska, transformacji energetycznej, a tak?e pozwala obni?y? rachunki za energi? elektryczn?.
Fotowoltaika a transformacja energetyczna
Badanie Columbus Energy, przeprowadzone na prze?omie marca i kwietnia br. pokaza?o, ?e Polacy dostrzegaj? rol? fotowoltaiki w ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych oraz transformacji energetycznej kraju. A? 79 proc. badanych uwa?a, ?e fotowoltaika to dobry sposób na ochron? ?rodowiska, 63 proc. twierdzi, ?e jest to technologia potrzebna do transformacji energetycznej, a 60 proc. s?dzi, ?e pomaga w zwi?kszeniu bezpiecze?stwa energetycznego. Jednocze?nie, tylko niewielki procent respondentów deklaruje, ?e nie zgadza si? w tez?, dotycz?c? roli fotowoltaiki w ochronie ?rodowiska (7 proc.) oraz transformacji i zwi?kszeniu bezpiecze?stwa energetycznego (9 proc.).
– Jak pokazuje nasze badanie, nastawienie Polaków do zielonej energii zmieni?o si? w ostatniej dekadzie. Zdecydowana wi?kszo?? dostrzega, ?e fotowoltaika jest nieod??cznym elementem domowego ekosystemu. To ju? nie tylko oszcz?dno?? i ochrona ?rodowiska, ale te? ?wietna inwestycja kapita?u oraz inwestycja w bezpiecze?stwo domowe – twierdzi Dawid Zieli?ski, prezes Columbus Energy S.A.
Fotowoltaika a oszcz?dno?ci
Wi?cej ni? po?owa badanych dostrzega równie? ekonomiczne korzy?ci wynikaj?ce z posiadania w?asnej instalacji fotowoltaicznej. 62 proc. uwa?a, ?e PV pomaga w obni?eniu rachunków za energi? elektryczn?, a 55 proc. twierdzi, ?e jest dobrym sposobem na zainwestowanie kapita?u.
Jak fotowoltaik? postrzegaj? jej u?ytkownicy?
Badanie wykaza?o, ?e u?ytkownicy fotowoltaiki cz??ciej ni? reszta spo?ecze?stwa dostrzegaj? zalety tej technologii. 92 proc. osób, które posiada w?asn? instalacj? PV podkre?la, ?e ma ona wp?yw na ochron? ?rodowiska. 9 na 10 w?a?cicieli PV twierdzi, ?e fotowoltaika pomaga w obni?eniu rachunków. Z kolei 78 proc. uwa?a, ?e fotowoltaika jest dobrym sposobem na transformacj? energetyczn?, a 77 proc. – ?e zapewnia bezpiecze?stwo.
Kompletny raport z badania mo?na pobra? na stronie: https://columbusenergy.pl/lp/badanie-ce/
Szczegó?y badania:
Badanie postrzegania fotowoltaiki oraz nastrojów i postaw konsumentów dotycz?cych cen energii elektrycznej i cieplne zosta?o zrealizowane na zlecenie Columbus Energy S.A. w terminie 2 marca – 6 kwietnia 2022 r. na próbie N = 1031 doros?ych Polaków. Próba badawcza posiada struktur? zbli?on? do reprezentatywnej grupy pe?noletnich konsumentów. Badanie mia?o zasi?g ogólnopolski i zosta?o przeprowadzone metod? wywiadu telefonicznego (CATI).