Co zrobi?, gdy klienci rezygnuj? z newslettera?

Materia? Partnera
4 Min
newsletter, e-commerce

Newsletter to narz?dzie marketingowe, przy pomocy którego mo?esz zbudowa? trwa?e relacje ze swoimi klientami. Jest on wys?any na poczt? elektroniczn? i zawiera informacje o aktualnej ofercie firmy czy o planowanych zni?kach w sklepie. Zdarza si? jednak, ?e klienci rezygnuj? z newslettera i nie ?ycz? sobie, by przesy?a? wiadomo?ci na ich skrzynk? mailow?. Jak nale?y si? wtedy zachowa??

Jak zach?ci? klientów do newslettera?

To, ?e w newsletterze, znajduj? si? wy??cznie informacje na temat oferty twojego sklepu, mo?e nie do ko?ca zach?ci? klientów do tego, aby wyrazili zgod? na otrzymywanie go na poczt? elektroniczn?. Dlatego wykorzystaj kilka trików, które przekonaj? do tego, ?e utrzymywanie relacji z twoj? firm? naprawd? im si? op?aca. Dlatego te?:

  • wska?, jakie korzy?ci czekaj? na tych, którzy otrzymuj? newsletter – zadbaj o to, aby takie osoby czu?y si? wyj?tkowo. Zaproponuj im rabat na zakupy, darmow? dostaw?, wy?lij im próbki produktów i zapewnij o tym, ?e zawsze b?dzie czeka?a na nich specjalna oferta. Opisz te?, jak szybko i ?atwo mo?na zap?aci? za zrobione u ciebie zakupy – w tym celu skorzystaj z oferty www.dotpay.pl i zadbaj o elastyczne formy p?atno?ci
  • postaraj si? o to, aby newsletter by? estetycznie zaprojektowany – nie umieszczaj w nim na si?? zbyt du?ej ilo?ci informacji, odpowiednio dobierz kolorystyk?, krój czcionki, tak by by? czytelny
  • wyró?nij CTA, czyli wezwanie do dzia?ania – wska? klientowi, co powinien zrobi? – nie bój si? takich zwrotów jak „zapisz si?”, „do??cz”, „skorzystaj”.

Rezygnacja z newslettera – co robi??

Uszanuj osob?, która zapisa?a si? do twojego newslettera i daj jej mo?liwo??, aby kiedy tylko b?dzie tego chcia?a, mog?a szybko si? z niego wypisa?.

Ponadto warto, aby po wypisaniu si? z newslettera, otrzyma?a ona od ciebie kilka s?ów:

Ad imageAd image
  • podzi?kuj jej za to, ?e korzysta?a z tej us?ugi – b?dzie to dobrze ?wiadczy?o o twojej firmie,
  • poinformuj j?, ?e pomy?lnie zrezygnowa?a z newslettera i nie b?dzie otrzymywa? wiadomo?ci z twoj? ofert? na adres mailowy,
  • zapytaj, jakie by?y powody jej decyzji – dzi?ki temu by? mo?e dowiesz si? o tym, jakie b??dy pope?ni?e? i udoskonalisz mailowy kontakt z klientami. Warto w tym celu wykorzysta? krótk? ankiet?,
  • z wyczuciem napisz jej o tym, co traci, rezygnuj?c z otrzymywania newslettera.

Newsletter – skuteczne narz?dzie e-marketingu

Newsletter firmowy to dzi? niemal obowi?zkowe narz?dzie marketingowe w przypadku e-sklepów i firm. Pozwala on:

  • zbudowa? trwa?e relacje z klientami – zw?aszcza wtedy, gdy wraz z wiadomo?ci? zostanie wys?any kod rabatowy
  • zwi?kszy? sprzeda? – klient, który regularnie otrzymuje wiadomo?ci o ofercie, propozycje zni?ek, ma poczucie, ?e dana firma o nim pami?ta – tym samym czuje si? doceniony, ch?tniej robi zakupy i korzysta z us?ug.

Rezygnacja z newslettera jest te? cenn? informacj? – dzi?ki temu zyskujesz wiedz?, jaka grupa osób jest rzeczywi?cie zainteresowana twoj? ofert?. Dlatego mimo tego, ?e nie wszyscy klienci b?d? chcieli, aby? wysy?a? im wiadomo?ci mailowe, postaraj si? zach?ci? do tego jak najszersze grono konsumentów.

Udostępnij