Wzros?a liczba zapyta? dotycz?cych w?asnej firmy kierowanych na infolini? PARP. Tylko w pierwszym kwartale 2021 r. jej pracownicy udzielili ??cznie blisko 20 tysi?cy konsultacji, odpowiadaj?c dziennie ?rednio na ponad 300 pyta? od polskich przedsi?biorców i osób, które my?l? o w?asnym biznesie. Najwi?cej dotyczy?o uruchomienia dzia?alno?ci gospodarczej, dofinansowania jej rozwoju, przebran?owienia czy korzystania z Bazy Us?ug Rozwojowych.
W pandemii Polska Agencja Rozwoju Przedsi?biorczo?ci odnotowuje rosn?ce zainteresowanie prowadzeniem biznesu w?ród Polaków. Wida? to w raportach z dzia?ania infolinii w pierwszym kwartale 2021 r., gdzie ponad 50 proc. wszystkich konsultacji dotyczy?a uruchomienia w?asnej dzia?alno?ci gospodarczej i finansowania jej rozwoju lub przebran?owienia oraz korzystania z Bazy Us?ug Rozwojowych. Rozmówcy najcz??ciej pytali o to jak za?o?y? konto, jak uzyska? wpis do Bazy jako dostawca us?ug, jak pozyska? dofinansowanie na us?ug?. Rosn?ce zainteresowanie w?asn? firm? widoczne by?o tak?e w liczbie uczestników szkole? w ramach Akademii PARP 2.0. Kurs “Jak za?o?y? w?asn? firm??” uko?czy?o a? 6197 osób. Nie maleje te? zainteresowanie programami i konkursami koordynowanymi przez PARP, w tym Programem Inteligentny Rozwój a tak?e programami Polska Wschodnia oraz Wiedza Edukacja Rozwój.
– Poza zagadnieniami dotycz?cymi uruchomienia dzia?alno?ci gospodarczej i Baz? Us?ug Rozwojowych, najcz?stszymi tematami by?y te dotycz?ce naborów takich jak : „Badania na rynek”, „Przemys? 4.0”, „Design dla przedsi?biorców”.Przedsi?biorcy pytali o to, kto mo?e by? wnioskodawc?, jakie kryteria nale?y spe?nia?, jak wygl?da ocena sk?adanych wniosków. Cz?sto pojawia?y si? te? pytania o Akademi? PARP, publikacje wydawane przez Agencj? czy spotkania i konferencje organizowane dla przedsi?biorców – mówi Aneta Zieli?ska-Sroka, kierownik w PARP, koordynuj?ca prac? Infolinii.
17 lat w kontakcie z firmami
Ju? od 17 lat infolinia PARP pomaga przedsi?biorcom i rozpowszechnia informacje o ofercie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsi?biorczo?ci. W tym czasie jej pracownicy udzielili ponad 500 tysi?cy konsultacji.
– Pomimo pandemii, jeste?my stale do dyspozycji przedsi?biorców, a liczba zapyta?, które do nas nap?ywaj? nieprzerwanie ro?nie. W pierwszym kwartale 2021 r. by?o ich o blisko 600 wi?cej ni? rok temu. Najch?tniej wybieran? drog? kontaktu s? po??czenia telefoniczne, które stanowi? 68,9 proc. wszystkich zapyta?, jednak nasi konsultanci dost?pni s? równie? za po?rednictwem poczty e-mail oraz LiveChat, gdzie udzielaj? odpowiedzi na bie??co – dodaje Aneta Zieli?ska-Sroka.
Wirtualny konsultant
Do dyspozycji przedsi?biorców jest te? strona www.faq.parp.gov.pl z odpowiedziami na najcz??ciej pojawiaj?ce si? pytania. Obecnie jest ich blisko 2200. Baza jest regularnie aktualizowana i uzupe?niana tak, by potencjalni beneficjenci mogli szybko znale?? odpowiedzi na swoje pytania i w?tpliwo?ci.
Z prowadzonego cyklicznie „Badania satysfakcji Klientów w zakresie obs?ugi Infolinii PARP” wynika, ?e klienci s? zadowoleni z jako?ci obs?ugi, uprzejmo?ci konsultantów, d?ugo?ci czasu oczekiwania na odpowied? oraz d?ugo?ci oczekiwania na po??czenie w kolejce. Ogólna sk?onno?? do polecenia Infolinii PARP w 2020 r. wynios?a 41 p.p. i by?a wy?sza od wska?nika z 2019 r. o 0,5 p.p. (40,5) – ?wiadczy to o wysokim poziomie zadowolenia klientów i ich ch?ci do polecania infolinii innym.