Mennica Skarbowa sprzedaje coraz wi?cej swoich produktów przez internet. Jeszcze niedawno udzia? kana?u online w wolumenie sprzeda?y wynosi? kilkana?cie procent – teraz, w niektórych miesi?cach znacznie przekracza nawet 20 procent. Co wi?cej, jak podkre?laj? przedstawiciele spó?ki oraz sklepu partnerskiego jubiler.pl, nadchodz?ce tygodnie powinny przynie?? kolejne wzrosty, szczególnie w zakresie sprzeda?y z?otej bi?uterii.
Mennica Skarbowa notuje wzrost sprzeda?y produktów online. Udzia? zdalnych kana?ów w wolumenie sprzeda?y, który jeszcze niedawno stanowi? kilkana?cie procent, teraz niekiedy znacznie przekracza nawet 20 i systematycznie ro?nie. Najwi?ksz? popularno?ci? w e-sklepie Mennicy Skarbowej ciesz? si? sztabki i monety bulionowe o wadze 1 uncji (31,1 grama), a tak?e sztabki 100-gramowe. Przez pierwsze trzy kwarta?y bie??cego roku Mennica Skarbowa sprzeda?a ok 1,5 tony z?ota, czyli niemal 70 proc. wi?cej w porównaniu do tego samego okresu w ubieg?ym roku.
– Trwaj?ca pandemia przynios?a wzrost zakupów online i rozwój tej formy sprzeda?y, tak?e w przypadku z?ota i bi?uterii. Z jednej strony ca?y czas mamy utrzymuj?ce si? na wysokich poziomach ceny kruszcu, które czyni? go atrakcyjn? lokat? kapita?u, szczególnie w kontek?cie niskich stóp procentowych i szar?uj?cej inflacji. Z drugiej, mamy trend spo?ecznej izolacji, dzia?ania prewencyjne maj?ce zahamowa? rozwój pandemii – wiele osób decyduje si? w tym czasie na zakupy online. Wyra?nie widzieli?my to w czasie wiosennego lockdown’u: mimo ?e nasze oddzia?y by?y otwarte, du?a cz??? osób decydowa?a si? na zakup przez internet i bezpieczn? dostaw? za po?rednictwem kuriera. Teraz, wraz z wracaj?cymi obostrzeniami, znowu obserwujemy wzmo?ony ruch w naszych e-sklepach sprzedaj?cych nie tylko z?oto inwestycyjne, ale tak?e bi?uteri? – mówi Jaros?aw ?o??dowski, Prezes Mennicy Skarbowej.
Jak podkre?la Weronika Teichert z jubiler.pl, partnerskiego sklepu Mennicy Skarbowej, w ostatnich tygodniach mo?na równie? zaobserwowa? znaczny wzrost sprzeda?y bi?uterii online, a nadchodz?cy okres ?wi?teczny sprawia, ?e mo?na spodziewa? si? jeszcze wi?kszego zainteresowania klientów.
– Zbli?aj? si? Miko?ajki, Gwiazdka i Sylwester – czyli czas, kiedy e-handel notuje zwyczajowo najwi?ksze obroty. W tym roku jednak, ze wzgl?du na zamkni?te do niedawna galerie handlowe, ten okres jest dla ca?ego e-commerce szczególnie „gor?cy”. Nale?y si? spodziewa?, ?e wi?kszo?? klientów, którzy do tej pory robili zakupy ?wi?teczne w sposób tradycyjny przerzuci si? w?a?nie na kana? online – mówi Weronika Teichert z jubiler.pl. – Ju? teraz widzimy wzmo?ony ruch w naszym e-sklepie. Jak co roku popularno?ci? w?ród kobiet ciesz? si? przede wszystkim kolczyki i naszyjniki. Panowie z kolei cz??ciej wybieraj? ?a?cuszki i pier?cionki, w tym te zar?czynowe. W tym roku obserwujemy te? wyra?ne odej?cie od srebrnej bi?uterii na rzecz tej wykonanej ze z?ota. W ostatnim czasie zaopatrzyli?my równie? oddzia?y Mennicy Skarbowej S.A. w bi?uteri? i ju? widzimy zainteresowanie ze strony Klientów. – dodaje Teichert.
Perspektywy rozwoju rynku i wzrostu popytu na z?oto od kilkunastu miesi?cy s? niezmiennie na wysokim poziomie. Pod koniec lipca bie??cego roku cena kruszcu pobi?a rekord wszech czasów – 1921 USD z 2011 roku, a w sierpniu ustanowi?a nowy rekord na poziomie 2070 USD za uncj?. Obecnie cena za uncj? z?ota utrzymuje si? na poziomie 1800-1900 USD, eksperci podkre?laj? jednak, ?e w krótkim horyzoncie czasowym mo?e wzrosn?? nawet do 2500-2800 USD.