Coraz wi?cej funkcji wbudowanych w nowoczesne samochody — takich jak zdalna diagnostyka, telemetria czy rozbudowane systemy informacyjno-rozrywkowe — wykorzystuje kana?y komunikacji mi?dzy pojazdami a chmur? lub inn? infrastruktur?. Wymiana danych z pojazdem oferuje wiele technologicznych mo?liwo?ci, jednak kana?y te mog? by? równie? wykorzystane do przeprowadzenia cyberataków. Przy rosn?cym ryzyku w?ama? do pojazdów, które mog? zagrozi? bezpiecze?stwu oraz prywatno?ci ich w?a?cicieli, wymagane jest przygotowanie ?rodków technologicznych zapewniaj?cych nale?yt? ochron? samochodów.
Aby sprosta? wyzwaniom stawianym cyberbezpiecze?stwu przez nowoczesne systemy stosowane w motoryzacji, firmy Kaspersky Lab oraz AVL Software and Functions GmbH podj??y wspó?prac? maj?c? na celu opracowanie zaawansowanych, osadzonych technologii bezpiecze?stwa.
Doktor Georg Schwab, dyrektor zarz?dzaj?cy AVL Software and Functions GmbH oraz Aleks Mojsiejew, dyrektor ds. sprzeda?y, Kaspersky Lab podpisali umow? o wspó?pracy w Regensburgu 1 czerwca 2017 r. Umowa obejmuje nast?puj?ce zagadnienia:
- Wspólny rozwój oprogramowania gwarantuj?cego bezpieczn?, niezak?ócon? komunikacj? mi?dzy komponentami samochodu, pojazdem oraz zewn?trzn? infrastruktur?.
- Rozwój osadzonych rozwi?za? motoryzacyjnych z wykorzystaniem najlepszych praktyk i technologii z obszaru cyberbezpiecze?stwa.
- ??czenie produktów bezpiecze?stwa z komponentami samochodów oraz promocja zaawansowanych rozwi?za? ochrony w bran?y motoryzacyjnej.
- Przygotowanie programu szkole? dla bran?y motoryzacyjnej.
- Rozszerzanie portfolio rozwi?za? bezpiecze?stwa dla samochodów po??czonych z internetem oraz pojazdów autonomicznych.
Jednym z kluczowych celów wspó?pracy jest przygotowanie skutecznej i elastycznej platformy bezpiecze?stwa, która pozwoli producentom samochodów na rozwijanie oraz stosowanie modu?u Secure Communication Unit (SCU lub Car Gateway) w swoich pojazdach, z u?yciem dodatkowych komponentów dopasowanych do planów produkcyjnych. Po opracowaniu prototyp rozwi?zania SCU zostanie wnikliwie przetestowany pod k?tem bezpiecze?stwa i zgodno?ci z wymogami. Takie podej?cie pozwoli nie tylko na skuteczne dostarczanie ?rodków technologicznych wymaganych przez bran??, ale tak?e umo?liwi rozwijanie nowych koncepcji, które przyczyni? si? do tego, ?e oprogramowanie wykorzystywane w pojazdach b?dzie uwzgl?dnia?o bezpiecze?stwo ju? na etapie projektowania.
Kaspersky Lab wraz ze swoim partnerem technologicznym AVL Software and Functions GmbH przedstawi? opracowan? wspólnie przyk?adow? platform? SCU na targach New Mobility World / IAA 2017, które odb?d? si? w dniach 12-17 wrze?nia 2017 r. we Frankfurcie.