Czy koronawirus oka?e si? prze?omem dla chmury?

Klaudia Ciesielska
4 Min
cloud, chmura, Gartner, chmurze

Pandemia koronawirusa zmienia nastawienie do chmury równie? w?ród rz?dz?cych, którzy w ubieg?ym tygodniu zaprezentowali plan wdra?any przez Ministerstwo Cyfryzacji. Zgodnie z jego za?o?eniami chmura w sektorze publicznym b?dzie wdra?ana znacznie szybciej, a procedury z ni? zwi?zane ulegn? uproszczeniu i skróceniu.

Od kilku ostatnich lat rozwi?zania Cloud ERP budz? szereg w?tpliwo?ci po stronie klientów. Tymczasem oparcie ich o chmur? sprawia, ?e s? du?o ta?sze, szybsze we wdro?eniu i znacznie bardziej elastyczne w kontek?cie wymogów co do posiadania potrzebnej infrastruktury. Wdro?enie mo?e odby? si? w dowolnym momencie, trwa nawet 8 tygodni, a firma która si? na nie zdecyduje nie musi inwestowa? w serwery i pracowników do ich obs?ugi.

Brzmi jak panaceum na obecne czasy? Tak. Cloud ERP to rozwi?zanie, które z powodzeniem mo?e by? wykorzystane jako narz?dzie do zminimalizowania konieczno?ci pracy bezpo?rednio w danym miejscu – czy to jest fabryka, biuro, czy magazyn. Praca zdalna jest nie tylko mo?liwa dzi?ki Cloud ERP, ale równie skuteczna co tradycyjne podej?cie do prowadzenia biznesu.

Modu?y takie jak finanse, ksi?gowo?? czy zarz?dzanie ?a?cuchem dostaw – to tylko nieliczne  z elementów, które mo?na wesprze? odpowiednio wdro?onym systemem ERP osadzonym w chmurze.

Ad imageAd image

Gdy kryzys spowodowany koronawirusem zacz?? nadgryza? du?e cz??ci ?wiatowej gospodarki, Amazon og?osi? potrzeb? zatrudnienia dodatkowych 100 000 osób, aby nad??y? za popytem. Chocia? wielu nowych pracowników ma pracowa? w magazynach realizuj?cych zamówienia klientów, przytoczona informacja doskonale ilustruje zalet? modelu biznesowego, w którym relacje z kontrahentami s? ca?kowicie wirtualne. Jednym s?owem mo?na czerpa? korzy?ci ze sklepu internetowego, poniewa? nie wp?ywaj? na niego czynniki zewn?trzne.

Poza tym zarz?dy wielu firm b?d? mia?y teraz na pierwszym planie agend? „wirtualn?”. Obecnie w?ród najcz??ciej zadawanych pyta? s? te dotycz?ce wirtualizacji elementów ?a?cucha dostaw oraz relacji z klientem. Zadania te zostan? po??czone z krucjat? przeciwko CAPEX. Zastanówmy si? przez chwil?, w jaki sposób AirBnB zosta? dotkni?ty recesj? pandemii koronawirusa,  a nast?pnie porównajmy jej skal? z ekonomicznymi problemami Hilton Hotels & Resorts. Przedsi?biorstwa zintegrowane pionowo i obci??one nak?adami inwestycyjnymi s? bardzo wra?liwe na skutki kryzysu podczas trwaj?cej recesji. Po pierwsze w biznesach e-commerce nie ma mowy o takiej skali zatrudnienia, wynajmu, dzier?awach etc. Odpada znakomita cz??? kosztów – cho? mówimy o biznesach osadzonych na tym samym rynku, trudno upatrywa? tu dalszych podobie?stw. Co wi?cej e-commerce, jak i firmy tradycyjne posiadaj?ce mo?liwo?ci pracy zdalnej czy zautomatyzowane procesy, b?d? wychodzi?y z kryzysu du?o szybciej ni? te,  w pe?ni zale?ne od mo?liwo?ci prowadzenia dzia?alno?ci opartej o przebywanie w konkretnym miejscu i czasie.

Dobra wiadomo?? dla nas, dzia?aj?cych w bran?y oprogramowania biznesowego zorientowanego na chmur?, polega na tym, ?e w najbli?szym czasie czeka nas gruntowna zmiana nastawienia biznesu do rozwi?za? cloud. Ju? nikt nie b?dzie kwestionowa? konieczno?ci wirtualizacji pracy, procesów i przeniesienia zasobów do chmury. Tym bardziej, ?e okaza?a si? ona by? niezwykle bezpieczna i pomocna w trakcie najgorszego kryzysu ekonomicznego ostatnich lat.

Chocia? czasy mog? wydawa? si? trudne (i wiem, ?e s? one takie dla wi?kszo?ci z nas), ?wiat po Covid-19 wkrótce si? o?ywi i zaoferuje wi?cej mo?liwo?ci ni? kiedykolwiek wcze?niej. Dzisiaj jest w?a?ciwy czas dla nas specjalistów na rozmow? z rynkiem o tym co i jak szybko mo?emy wdro?y?, aby jak najszybciej zacz?? czerpa? korzy?ci biznesowe z chmury.

Udostępnij