Czy polskie biura s? przestarza?e? Oto, jak chc? pracowa? polscy pracownicy

Izabela Myszkowska
2 Min

Wed?ug badania Sony, 58% polskich pracowników biurowych wci?? chce pracowa? w dedykowanym biurze. Ale uwaga! A? 39% z nich narzeka na brak odpowiedniej infrastruktury technicznej i nieadekwatno?? biur do ich aktualnych potrzeb. Czy to oznacza, ?e nasze biura s? przestarza?e? Mo?e tak, ale to równie? pokazuje, ?e pracownicy s? gotowi na zmiany, pod warunkiem ?e b?d? one s?u?y? ich produktywno?ci.

Co z przedsi?biorcami?

Z drugiej strony, 61% dyrektorów i przedsi?biorców w Polsce planuje korzysta? z przestrzeni coworkingowych w przysz?o?ci. Co ciekawe, tylko 11% pracowników podziela ten entuzjazm. Czy to oznacza, ?e jeste?my na drodze do konfliktu mi?dzy pracownikami a pracodawcami? Mo?liwe. Ale jest te? dobra wiadomo??: 45% przedsi?biorców planuje zwi?kszy? liczb? w?asnych biur, z odpowiedni? infrastruktur? technologiczn? i elastycznymi godzinami pracy.

Elastyczno?? vs. stacjonarno??

Elastyczno?? sta?a si? ju? norm?. A? 95% polskich pracowników biurowych uwa?a, ?e asynchroniczny model pracy pozytywnie wp?ywa na ich produktywno??, zdrowie psychiczne i równowag? mi?dzy prac? a ?yciem osobistym. Tymczasem, tylko 27% pracuje wy??cznie w firmowych biurach. To pokazuje, ?e przysz?o?? nale?y do modelu hybrydowego, gdzie pracownicy mog? wybiera?, sk?d chc? pracowa?.

Wyzwania i przeszkody

Nie wszystko jednak idzie g?adko. A? 87% pracodawców skar?y si? na trudno?ci w dostosowaniu biur do aktualnych potrzeb pracowników. Brak odpowiednich rozwi?za? budowlanych, niewystarczaj?cy bud?et i rozproszenie pracowników to tylko niektóre z wyzwa?, z którymi musz? si? zmierzy?.

Adam Dover z Sony podsumowuje to doskonale: “Biura przysz?o?ci musz? wykorzystywa? technologi?, aby dostosowa? si? do tych zmian; ale nie wystarczy po prostu zaproponowa? opcji pracy w biurze — biuro to wraz z wyposa?eniem technicznym nale?y dostosowa? do aktualnych potrzeb pracowników.”

Czy polskie przedsi?biorstwa s? gotowe na t? now? normalno??? Zarówno pracownicy, jak i pracodawcy musz? by? gotowi na kompromisy i innowacje.

Udostępnij