Czym jest samochód dla ró?nych pokole? Polaków?

Newsroom BrandsIT
3 Min

Wed?ug starszych pokole? kierowców auto powinno by? przede wszystkim praktyczne i niezawodne. M?odsi wol? za to, by by?o wygodne i… dobrze brzmia?o. Temu, jak z wiekiem zmieniaj? si? nasze preferencje oraz spojrzenie na cztery kó?ka, w swoim nowym badaniu przyjrza? si? Europejski Fundusz Leasingowy.

Autorzy badania przyjrzeli si? perspektywom czterech pokole? Polaków: Baby Boomers (osoby w wieku 55+), X (dzisiejsi 40- i 50-latkowie), Y (millenialsi, urodzeni pomi?dzy 1981 a 1995 rokiem) i Z (dzisiejsi 20-latkowie). Respondenci odpowiadali m.in. na pytania dotycz?ce podej?cia do samochodów oraz swoich preferencji przy wyborze auta.

Ró?nice mi?dzypokoleniowe

Jak pokazuje raport EFL, starsze pokolenia kierowców przy zakupie samochodu zwracaj? uwag? przede wszystkim na niezawodno?? oraz koszty utrzymania. Dla m?odszych cz??ciej maj? za to znaczenie estetyka, moc silnika oraz komfort. Niezale?nie od wieku, priorytetem jest jednak dla Polaków bezpiecze?stwo.

Wyra?ne ró?nice mi?dzypokoleniowe wida? równie? przy preferencjach dotycz?cych dodatkowego wyposa?enia. Pokolenia X oraz Baby Boomers z regu?y podejmuj? praktyczne decyzje: wybieraj? pok?adow? nawigacj? czy dodatkowe poduszki powietrzne. Dla pokole? Y i Z znacznie wa?niejsza jest za to muzyka w samochodzie – m?odsi kierowcy zwracaj? bowiem wi?ksz? uwag? na sprz?t car audio, taki jak g?o?niki czy radio.

Czym dla Polaków  jest motoryzacja?

Co ciekawe, cztery pokolenia polskich kierowców niemal zgodnie przyznaj?, ?e motoryzacja jest ich pasj?, a samochód daje im poczucie wolno?ci. Jednak to ci najm?odsi najmocniej przywi?zuj? si? do swoich aut. Ze stwierdzeniem “Samochód jest dla mnie niczym dobrym kompan, lubi? sp?dza? w nim czas” zgadza si? 8 na 10 kierowców z pokolenia Z i tylko 5 na 10 baby boomersów. Co trzeci kierowca w wieku 40+ przyznaje za to, ?e za kierownic? wsiada rzadko, przede wszystkim wtedy, gdy musi co? za?atwi?.

Ekologia coraz wa?niejsza

Autorzy badania sprawdzili równie?, jaki wp?yw na stosunek do samochodów ma rosn?ca ?wiadomo?? ekologiczna Polaków. Okazuje si?, ?e 46% kierowców nie widzi w samochodach zagro?enia dla ?rodowiska. Przeciwnej odpowiedzi udzieli?o 33% badanych – w?ród nich przede wszystkim respondenci z pokolenia X.

Wi?cej o czterech spojrzeniach na cztery kó?ka w nowym raporcie EFL: Jak na samochody patrz? ró?ne pokolenia Polaków?

Udostępnij