Cartoon Network nawi?za? wspó?prac? z Envision Racing – ruszy?a nowa kampania w regionie EMEA, która ma na celu informowanie, anga?owanie i wzmacnianie pozycji dzieci w zakresie ?wiadomo?ci dotycz?cej e-odpadów. Badanie przeprowadzone przez Cartoon Network wykaza?o, ?e 70% dzieci w wieku 6-11 lat w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) nie s?ysza?o o e-odpadach lub nie by?o pewne, co to poj?cie oznacza. Polska odnotowuje znacznie wi?kszy poziom ?wiadomo?ci ni? pozosta?e kraje, takie jak Wielka Brytania i Francja.
Elektronika odgrywa fundamentaln? rol? w codziennym ?yciu najm?odszych. Dzieci na ca?ym ?wiecie maj? do czynienia z e-odpadami, w?ród których istotne s? zabawki – to a? 7,3 miliarda e-zabawek. S? to zestawy wy?cigowe, kolejki elektryczne, zabawki muzyczne, elektroniczne lalki czy drony.
Badanie przeprowadzone przez Cartoon Network wykaza?o, ?e 70% dzieci w wieku 6-11 lat w regionie EMEA nie s?ysza?o o e-odpadach b?d? wiedzia?o o ich istnieniu, jednak nie by?o pewne, co to poj?cie oznacza.
Wyniki badania pokazuj?, ?e:
- Polskie dzieci (81%) du?o cz??ciej kojarz? e-odpady z poprawn? definicj? poj?cia ni? dzieci z innych rynków. Dzieci z Wielkiej Brytanii (26%) i Francji (19%) znalaz?y si? poni?ej ?redniej.
- Dzieci w Polsce (47%), Turcji (37%) i Po?udniowej Afryce (28%) s? lepiej zaznajomione z e-odpadami ni? ich rówie?nicy w Wielkiej Brytanii (19%) i Francji (17%).
- Wi?kszo?? dzieci w wieku 6-11 lat twierdzi, ?e s?ysza?o o e-odpadach, ale w rzeczywisto?ci niewiele z nich (30%) wie, co to poj?cie oznacza.
- Wi?kszo?? dzieci (87%) ma przynajmniej jeden e-?mie? w domu: zabawki, s?uchawki i tablety znajduj? si? w top 3 takich przedmiotów.
- Wiele dzieci twierdzi, ?e przechowuje e-odpady w swoim domu lub wyrzuca je – to pokazuje, ?e edukacja jest potrzebna.
?ród?o: EMEA Kids Insights. Pierwotna ankieta zosta?a przeprowadzona w sierpniu 2023 roku na platformie Quantilope na próbie 1500 ankietowanych (300 ankietowanych z ka?dego rynku). Grupa badawcza: dzieci w wieku 6-11 lat. Rynki: Wielka Brytania, Po?udniowa Afryka, Francja, Turcja i Polska.
W odpowiedzi na te dane Cartoon Network podj?? dzia?anie, które b?dzie odpowiada? potrzebom planety i samych dzieci. Stacja wykorzystuje swoje platformy oraz zasi?g i ??czy je z wiedz? Envision Racing, aby zwróci? uwag? na kwesti? odpadów elektronicznych. Kampania dotycz?ca e-odpadów ma na celu zwi?kszenie ?wiadomo?ci i zrozumienia poprzez nowe, zabawne, pozwalaj?ce na uto?samienie si? i inspiruj?ce tre?ci. Maj? zach?ca? do dzia?ania: tak jak wyzwania Mistrzów Klimatu zwi?zane z e-odpadami, filmy informacyjne, quizy i ciekawostki.
Na kanale Cartoon Network, w ramach kampanii Mistrzowie Klimatu, emitowany b?dzie film „Przewodnik po e-odpadach” wyja?niaj?cy, czym s? e-odpady, dlaczego jest to wa?na kwestia i jak mo?emy pomóc w jej rozwi?zaniu. Cartoon Network wyemituje równie? reklamy dotycz?ce e-odpadów, wyja?niaj?ce kwestie zwi?zane z e-?mieciami i wzywaj?ce do dzia?ania. Marka co tydzie? b?dzie publikowa? na swoich kana?ach spo?eczno?ciowych i YouTube specjalne tre?ci, aby przekaza? kluczowe wiadomo?ci dotycz?ce e-odpadów.
Ponadto dzieci mog? znale?? nowe, zabawne i pouczaj?ce tre?ci dotycz?ce e-odpadów w aplikacji Mistrzowie Klimatu Cartoon Network oraz na stronie internetowej. To nowe wyzwania zwi?zane z e-odpadami, fakty i ciekawostki na temat e-odpadów, quizy, karty do g?osowania oraz filmy, w których dzieci mówi? o kwestii odpadów elektronicznych.
Zgodnie z wcze?niejszymi zapowiedziami, Cartoon Network i Envision Racing uruchomi?y mini-gr? Climate E-Racers. Gracze mog? ?ciga? si? ze sob? w pojazdach dostosowanych do e-odpadów zebranych w grze i podejmowa? wyzwania Mistrzów Klimatu. W??czenie e-odpadów do Mistrzów Klimatu gwarantuje, ?e przes?anie dotrze do dzieci w formie zabawy.
?ród?o: Cartoon Network