Disney wprowadzi personalizowane reklamy dla najta?szych subskrypcji

Klaudia Ciesielska
2 Min
Disney
źródło: Unsplash

Disney zapowiada, ?e u?ytkownicy jego us?ug streamingowych z ta?sz? subskrypcj? reklamow? b?d? mogli w przysz?o?ci zobaczy? spersonalizowane reklamy. Koncern wykorzysta sztuczn? inteligencj?, by dopasowa? tre?ci reklamowe do kontekstu transmisji, co ma szczególne znaczenie przy transmisjach na ?ywo, takich jak wydarzenia sportowe. Reklamodawcy b?d? mogli przesy?a? ró?ne wersje swoich materia?ów, a algorytmy automatycznie wybior? te, które najlepiej pasuj? do bie??cej sytuacji na ekranie.

Sport i nowe mo?liwo?ci reklamowe

Disney zamierza po??czy? ofert? sportow? ESPN z Disney+, co otwiera nowe mo?liwo?ci monetyzacji lukratywnych transmisji sportowych. Przestrze? reklamowa w trakcie wydarze? sportowych w USA jest wyj?tkowo cenna, a planowane aukcje na dodatkowe miejsca reklamowe w czasie przed?u?onych meczów mog? przynie?? firmie znaczne przychody.

Zakupy i zak?ady z poziomu aplikacji

Firma chce tak?e zintegrowa? zakupy produktów bezpo?rednio z aplikacji streamingowej, co umo?liwi widzom natychmiastowe nabycie produktów zwi?zanych z ogl?danym programem. W planach jest równie? wprowadzenie opcji zak?adów sportowych, co mo?e przyci?gn?? nowych u?ytkowników w USA.

Globalny zasi?g i dane o widzach

Disney podaje, ?e jego trzy serwisy streamingowe – Disney+, Hulu i ESPN+ – maj? ??cznie 157 milionów u?ytkowników z subskrypcjami reklamowymi, z czego ponad dwie trzecie to klienci z USA.

Ad imageAd image

Netflix równie? stawia na reklamy

Disney nie jest jedynym gigantem streamingowym, który zmienia model biznesowy. Netflix, lider rynku, odnotowuje ju? 70 milionów u?ytkowników korzystaj?cych z subskrypcji z reklamami. To wyra?ny sygna?, ?e streamingowcy coraz bardziej zbli?aj? si? do modelu klasycznej telewizji, by generowa? dodatkowe przychody z reklam.

Transformacja rynku streamingowego pokazuje, ?e personalizacja i nowoczesne technologie, takie jak AI, odgrywaj? kluczow? rol? w przyci?ganiu zarówno reklamodawców, jak i widzów. Wprowadzenie spersonalizowanych reklam, zakupów w aplikacji oraz zak?adów sportowych mo?e znacz?co zmieni? sposób konsumpcji tre?ci i przyczyni? si? do dalszego wzrostu przychodów Disneya, cho? ruch ten rozczaruje grup? widzów, 

Udostępnij