Dlaczego personalizacja e-maili statusowych i strony ?ledzenia przesy?ek jest wa?na?

Izabela Myszkowska
4 Min
mail

Kreowanie pozytywnego do?wiadczenia zakupowego powinno by? kluczem dla ka?dego w?a?ciciela e-sklepu. Jak o to zadba?? Znacz?c? zmian? b?dzie personalizacja wiadomo?ci otrzymywanych po z?o?eniu zamówienia przez konsumenta. Badania pokazuj?, ?e maile statusowe s? jednymi z najcz??ciej otwieranych wiadomo?ci i s? u?ytecznym narz?dziem do budowania relacji na linii klient-sprzedawca.

Kliknij „usu?”? Nie tym razem! Klienci czytaj? maila statusowe dotycz?ce przesy?ek

Automatyzacja wysy?ek statusowych by?a du?ym krokiem naprzód w informowaniu konsumentów o stanie ich zamówienia. Potwierdzaj? to wyniki 18. Ogólnopolskiego badania wykorzystania poczty elektronicznej przeprowadzonego przez SARE z Digitree Group – niemal po?owa firm dostrzega wzrost sprzeda?y dzi?ki zastosowaniu marketing automation. Wi?kszo?? z wiadomo?ci jest jednak such? i bezosobow? informacj? wygenerowan? przez system kurierski, której g?ównym celem jest potwierdzenie dla zamawiaj?cego, ?e zlecenie przyj?to do realizacji lub przesy?ka jest w drodze do odbiorcy. Klienci stawiaj? poprzeczk? wy?ej i zagl?daj?c do wiadomo?ci statusowych, oczekuj? spersonalizowanej informacji, a nie suchego komunikatu. Masowa komunikacja odchodzi do lamusa.

Wed?ug danych serwisu Apaczka.pl, nawet 85 proc. wiadomo?ci e-mail z powiadomieniami o statusie przesy?ki jest otwieranych przez adresatów. Wspomniane wcze?niej rezultaty badania wykorzystania poczty elektronicznej przeprowadzonego przez SARE z Digitree Group, pokazuj? z kolei, ?e 84 proc. firm wskazuje na email jako g?ówny kana? komunikacji z klientem. Maile s? zatem najwa?niejszym punktem styku klienta z e-sklepem i na ich podstawie kreowana jest opinia konsumenta o sprzedawcy.

Dopasowanie komunikatu do klienta jest mo?liwe, gdy sklep realizuje dziennie kilkadziesi?t zamówie?, ale co zrobi?, gdy ich liczba si?ga tysi?cy dziennie?

Z pomoc? przychodz? wyspecjalizowane narz?dzia, które krok po kroku pomog? w personalizacji komunikacji z kupuj?cymi. Jednym z nich jest us?uga PRO Brand, oferuj?ca szereg korzy?ci w?a?cicielom e-sklepów, spo?ród których jako najwa?niejsze mo?na wymieni?: spersonalizowanie komunikatu, przygotowanie layoutu z wykorzystaniem brandingu sklepu czy stworzenie unikalnej podstrony ?ledzenia przesy?ki, na której klient mo?e sprawdzi? status zamówionego towaru, zapozna? si? z promocyjnymi ofertami na inne produkty czy skorzysta? z odno?ników do mediów spo?eczno?ciowych.

Ad imageAd image

„Personalizacja komunikacji to nie tymczasowa moda, lecz absolutny must have ka?dego sprzedawcy w Internecie. W?a?ciciel e-sklepu buduje dzi?ki niej relacj? z konsumentem, zwi?ksza jego zaufanie, co przek?ada si? na wzrost lojalno?ci ze strony klienta” – mówi Marcin Susmanek, cz?onek zarz?du Wolante Investments. „Pakiet PRO Brand przygotowany przez naszych ekspertów dostarcza narz?dzi do tego, by zadba? o interpersonalne relacje na linii klient-sprzedawca i jest odpowiedni zarówno dla mniejszych e-sklepów, jak i tych wi?kszych” – dodaje Marcin Susmanek. 

Personalizacja ma znaczenie

Sektor e-commerce ro?nie w dynamicznym tempie, a jego warto?? w 2021 r. przekroczy?a 100 mld z?. Rosn? tak?e oczekiwania osób kupuj?cych w e-sklepach, a indywidualne podej?cie do konsumenta mo?e sta? si? nie tylko wyró?nikiem firmy, ale tak?e doskona?? okazj? do zwi?kszenia sprzeda?y, budowania lojalno?ci czy odpowiedniego wizerunku firmy.

„Klienci nie zawsze wiedz?, jak kontaktowa? si? z e-sklepem, szczególnie na etapie tzw. ostatniej mili. Utrudniony kontakt lub poczucie niedopasowania stylu komunikacji prowadzi do nieufno?ci, a st?d krótka droga do utraty klienta” – mówi Kamil Krzos, Dyrektor Dzia?u Enterprise w Wolante Investments (w?a?ciciel platformy Apaczka.pl). „Sprzedawcy musz? by? proaktywni w swoich dzia?aniach i to po ich stronie le?y odpowiedzialno?? za szybk? i skuteczn? komunikacj? z konsumentem, zw?aszcza w procesie posprzeda?owym” – zaznacza Kamil Krzos. 

TEMATY:
Udostępnij