Bank Millennium udost?pni? w serwisie internetowym Millenet, aplikacji mobilnej oraz w swoich placówkach us?ug? doradztwa inwestycyjnego. Po tym jak klient uzupe?ni ankiet? oraz okre?li m.in. swoje cele inwestycyjne oraz horyzont czasowy ich realizacji, bank z wykorzystaniem specjalnego algorytmu b?dzie móg? zarekomendowa? mu najlepiej dopasowany do jego potrzeb fundusz inwestycyjny, spo?ród oferty funduszy dost?pnych w ramach us?ugi. Klient mo?e skorzysta? z rekomendacji i zacz?? swoj? przygod? z inwestowaniem ju? od kwoty 200 z?. Us?uga ma na celu uczyni? ten sposób lokowania oszcz?dno?ci bardziej przyst?pnym dla ka?dego.
– Obecnie niewielu klientów banków w Polsce decyduje si? na inwestycje. Chcemy rozszerzy? dost?pno?? tego obszaru dla jak najwi?kszej grupy klientów. Dlatego wprowadzili?my w pe?ni zautomatyzowan? us?ug?, skierowan? m.in. do osób, które nie inwestuj?, nie wiedz? jak zacz?? lub po prostu nie maj? czasu na ?ledzenie wydarze? ekonomicznych – mówi Tomasz Brzostowski, kierownik Wydzia?u Sprzeda?y w Kana?ach Elektronicznych w Banku Millennium.
W ramach us?ugi doradztwa inwestycyjnego na podstawie odpowiedzi na szczegó?owe pytania dotycz?ce m.in. celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej oraz potrzeb danego klienta wydawana jest rekomendacja inwestycyjna. – To znacznie u?atwia proces decyzyjny. Klient nie musi samodzielnie szuka? i porównywa? dost?pnych produktów – dodaje Tomasz Brzostowski.
Dodatkowo w systemie banku prezentowana jest symulacja oparta na historycznych wynikach rekomendowanego funduszu inwestycyjnego w trzech scenariuszach: pozytywnym, negatywnym i neutralnym. Ta informacja obrazuje klientowi, ile jego inwestycja warta by?aby dzi?, gdyby kilka lat temu zainwestowa? w rekomendowany fundusz i pozwala tym samym przygotowa? si? na ró?ne scenariusze rozwoju sytuacji na rynkach finansowych.
By inwestowanie uczyni? dost?pnym dla ka?dego, oferta Banku Millennium dost?pna w ramach us?ugi charakteryzuje si? niskim progiem wp?at, wystarczy 200 z?. Ponadto bank wprowadzi? mo?liwo?? ?atwego zarz?dzania inwestycj?, w tym ustanowienie zlecenia sta?ego, dzi?ki czemu wskazana kwota b?dzie automatycznie wp?acana na konto wybranego produktu inwestycyjnego, co u?atwia regularne inwestowanie. Klient mo?e skorzysta? z rekomendacji i z?o?y? zlecenie nabycia wskazanego produktu za po?rednictwem kana?ów elektronicznych. Mo?e te? zmieni? parametry celu i otrzyma? now? rekomendacj?.
Pozosta?e zalety us?ugi doradztwa inwestycyjnego:
- w pe?ni zautomatyzowany, sk?adaj?cy si? z kilku prostych kroków i przejrzysty proces dost?pny w kana?ach zdalnych;
- nie wymaga zaawansowanej znajomo?ci produktów inwestycyjnych i rozleg?ej wiedzy na temat inwestowania;
- mo?liwo?? utworzenia wielu ró?nych celów inwestycyjnych, dla ka?dego z nich klient definiuje swoj? w?asn? nazw? i okre?la okres inwestycji;
- po wype?nieniu ankiety i zawarciu z bankiem umowy klient mo?e otrzyma? rekomendacj? nabycia jednego z funduszy Millennium TFI dost?pnych w ramach us?ugi doradztwa inwestycyjnego. Rekomendacja wydawana jest odr?bnie dla ka?dego celu;
- swoje cele klient mo?e monitorowa? w systemie internetowym Millenet i w aplikacji mobilnej, ma te? sta?y dost?p do swoich ?rodków – a w ramach us?ugi przyjmowania i przekazywania zlece? mo?e sk?ada? zlecenia zamiany lub odkupienia cz??ci lub ca?o?ci inwestycji;
- us?uga jest darmowa, klient nie ponosi kosztów za wydanie rekomendacji, czy z?o?enie zlecenia zgodnie z wydan? rekomendacj? ani te? za realizacj? zlece? sta?ych w ramach us?ugi przyjmowania i przekazywania zlece? ;
- us?uga zosta?a przygotowana przez wykwalifikowanych ekspertów i jest na bie??co przez nich monitorowana.
Bank planuje wkrótce wprowadzi? równie? monitoring celów klienta polegaj?cy na tym, ?e w okre?lonych przypadkach wydawana b?dzie aktualizacja rekomendacji, tym samym klient b?dzie posiada? wsparcie doradcze nie tylko na starcie ale przez ca?y okres trwania inwestycji.