E-Dor?czenia w iPKO. PKO BP, Poczta i KIR ruszaj? z pilota?em

1 Min

Poczta Polska, PKO Bank Polski i KIR wspólnie pracuj? nad wdro?eniem e-Dor?cze? w serwisie bankowo?ci internetowej iPKO. Us?uga, b?d?ca cyfrowym odpowiednikiem listu poleconego, ma umo?liwi? obywatelom odbiór urz?dowej korespondencji wprost z konta bankowego – szybko, bezpiecznie i bez konieczno?ci logowania si? do zewn?trznych portali.

To kolejny krok w stron? integracji us?ug publicznych z komercyjn? infrastruktur? cyfrow?. PKO BP, jako najwi?kszy bank w Polsce, ma odpowiedni zasi?g, by sta? si? skutecznym kana?em dystrybucji us?ug pa?stwowych. Poczta Polska zyskuje nowy, wygodny punkt kontaktu z obywatelami – bez kosztów utrzymania placówek i z korzy?ci? dla w?asnej cyfrowej transformacji. Z kolei KIR zapewni warstw? integracyjn?, która mo?e w przysz?o?ci umo?liwi? skalowanie us?ugi na inne instytucje finansowe.

Je?li projekt zako?czy si? sukcesem, e-Dor?czenia mog? sta? si? standardowym elementem bankowo?ci elektronicznej, podobnie jak profil zaufany czy dost?p do PUE ZUS. To zmiana modelu: bank staje si? bram? do us?ug pa?stwa, a pa?stwo – klientem nowoczesnych, komercyjnych platform.

W d?u?szej perspektywie, ta wspó?praca mo?e przekszta?ci? banki w cyfrowe urz?dy pierwszego kontaktu. Pytanie, czy inne instytucje pójd? za przyk?adem PKO BP – i czy pa?stwo b?dzie gotowe na realne partnerstwo z sektorem finansowym w obszarze e-us?ug.

Udostępnij