e-point wygrywa przetarg dla UKE

Newsroom BrandsIT
5 Min

e-point SA rozbuduje dla UKE system Punktu Informacyjnego ds. Telekomunikacji. Projekt jest wynikiem przetargu, og?oszonego w kwietniu bie??cego roku.

Punkt Informacyjny ds. Telekomunikacji

Punkt Informacyjny ds. Telekomunikacji (PIT) zosta? stworzony na potrzeby  operatorów sieci, aby zapewni? im dost?p do informacji o:

·   procedurach i formalno?ciach wymaganych przed rozpocz?ciem robót budowlanych dotycz?cych infrastruktury telekomunikacyjnej;

·       istniej?cej i planowanej infrastrukturze technicznej;

·       obowi?zuj?cych stawkach op?at za zaj?cie pasa drogowego.

W ramach dost?pu do PIT operatorzy sieci mog? sprawdzi? przebieg istniej?cych sieci infrastruktury technicznej i kana?ów technologicznych, co u?atwia im podejmowanie decyzji biznesowych np. dotycz?cych dzier?awy elementów istniej?cych sieci lub kana?ów technologicznych.

Dodatkowo PIT umo?liwia przekazywanie przez operatorów sieci, w tym jednostki samorz?du terytorialnego, informacji o posiadanych przez nich sieciach lub kana?ach technologicznych. Informacje te udost?pniane s? innym operatorom sieci, zainteresowanym inwestycjami na danym terenie.

Istot? wprowadzanych modyfikacji jest rozbudowa Systemu o nowe funkcjonalno?ci, w tym umo?liwiaj?ce gromadzenie i prezentowanie nie tylko dotychczas zebranych danych, ale tak?e danych przekazywanych w ramach inwentaryzacji prowadzonej corocznie przez Prezesa UKE (obecnie za po?rednictwem Systemu Informacyjnego o Infrastrukturze Szerokopasmowej).

Podstaw? do rozpocz?cia prac nad nowym projektem jest procedowana nowelizacja art. 29 ustawy z 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju us?ug i sieci. Zmieniony zostanie w niej zakres inwentaryzacji, wprowadzone zostanie te? raportowanie fizycznych przebiegów sieci telekomunikacyjnych oraz przekazywanie danych dwa razy w roku, dlatego te? system PIT zostanie rozbudowany o nowe funkcje.

W?ród korzy?ci dla u?ytkowników mo?na wyró?ni?:

•           bezpo?redni dost?p do danych wprowadzanych przez przedsi?biorców telekomunikacyjnych w zakresie infrastruktury telekomunikacyjnej,

•            szybki i ?atwy dost?p przedsi?biorców telekomunikacyjnych do danych niezb?dnych do budowy lub rozbudowy sieci telekomunikacyjnych,

•            jeden system s?u??cy realizacji wi?kszo?ci obowi?zków sprawozdawczych wobec Prezesa UKE, podniesienie jako?ci e-us?ug oferowanych przez administracj? publiczn? poprzez budow? nowych funkcji umo?liwiaj?cych przedsi?biorcom telekomunikacyjnym przekazywanie danych o infrastrukturze telekomunikacyjnej w terminach i zakresie zgodnym z nowelizacj? ustawy o wspieraniu rozwoju us?ug i sieci telekomunikacyjnych.

Zakres umowy

Umowa mi?dzy podmiotami zosta?a podpisana na pocz?tku sierpnia. Jej zako?czenie zaplanowane jest na wrzesie? 2024 roku i obejmuje pe?ny proces tworzenia oprogramowania. Od analizy i projektowania, poprzez wytworzenie i przetestowanie systemu, szkolenia dla u?ytkowników i administratorów a? po wdro?enie i konfiguracj? systemu oraz przygotowanie dokumentacji u?ytkowej. Ostatni etap przewiduje ?wiadczenie us?ug gwarancji i rozwoju. Efektem prac ma by? dzia?aj?cy, rozbudowany o nowe funkcjonalno?ci, system Punkt Informacyjny ds. Telekomunikacji. System PIT zostanie rozbudowany m.in. w zakresie:

·       e-us?ugi umo?liwiaj?cej zg?aszanie popytu na us?ugi;

·       e-us?ugi umo?liwiaj?cej identyfikacj? us?ug dost?pnych pod wybranym adresem;

·       dedykowanej wtyczki QGIS;

·   modu?u integracji z publicznymi rejestrami pa?stwowymi prowadzonymi przez GUS, GUNB i GUGiK oraz innymi wskazanymi w ofercie;

·       modu?u do analizowania procesu raportowego U?ytkowników zewn?trznych;

·       modu?u raportowego;

·       modu?u kontroli – Baza podmiotów zobligowanych do przekazania danych;

·   ogólnodost?pnego portalu informacyjnego, zgodnego z RWD o informacj? dotycz?c? inwentaryzacji, planów inwestycyjnych, jako?ci us?ug, oferty hurtowej i informacji dotycz?cej obs?ugiwanego obszaru geograficznego i punktów adresowych w zasi?gu Sieci POPC; zawieraj?cego instrukcj? u?ytkowania Rozbudowanego Systemu w cz??ci pomocy.

Grupa e-point SA wchodzi w sektor publiczny

W czerwcu ubieg?ego roku, grupa e-point SA rozpocz??a dzia?alno?? w sektorze publicznym powo?uj?c spó?k? e-point Polska, któr? tworz? eksperci zwi?zani z administracj? publiczn? od wielu lat. Jej celem jest dostarczanie rozwi?za? z obszaru informacji geoprzestrzennej dla administracji publicznej.

Wykorzystanie nowoczesnych rozwi?za? w jednostkach administracji publicznej ma ogromny wp?yw na sposób, w jaki wykonuj? one swoje zadania oraz komunikuj? si? z odbiorcami.  Mo?liwo?? tworzenia narz?dzi, które s?u?? spo?ecze?stwu nap?dza nas do dzia?aniadodaje Marek Szulc, CEO e-point Polska.

Udostępnij