Czy e-sklepy korzystaj? z AdWords?

Klaudia Ciesielska
3 Min

O sile reklamy mo?na pisa? wiele. Jednak faktem jest, ?e w ró?nym stopniu ka?da reklama j? posiada. Reklama w wyszukiwarce jest jedn? z podstawowych metod promocji sklepów internetowych. Jak wiele firm z niej korzysta i jakie s? powody nie stosowania jej?

56 proc. e-sklepów nigdy nie prowadzi?o kampanii AdWords – tak wynika z danych platformy Shoper. Powodem jest brak ?rodków i do?wiadczenia. Tymczasem wyszukiwarka to miejsce, od którego klient bardzo cz?sto zaczyna zakupy w sklepie internetowym. Szuka interesuj?cego go produktu, sprawdza cen? i dost?pno?? w ró?nych witrynach. Na samym pocz?tku lejka sprzeda?owego sklepy powinny maksymalizowa? wysi?ki, by trafi?o do nich jak najwi?cej klientów. G?ównymi sposobami na to jest pozycjonowanie sklepu i reklama AdWords. Nawet je?li w wynikach wyszukiwarki sklep przegrywa z konkurencj?, poprzez reklam? tekstow? AdWords czy Google Shopping ma szans? na ?ci?gni?cie ruchu na swoj? stron?.

kampania

Umo?liwienie sklepom dost?pu do ekspertów od marketingu internetowego to jeden z pierwszych kroków do profesjonalizacji e-sklepów. Powodem nieprowadzenia kampanii reklamowych jest bowiem najcz??ciej brak wiedzy na ten temat – tak przyzna?o 46 proc. ankietowanych przez platform? Shoper sklepów. Dla 28 proc. sprzedawców dzia?anie jest zbyt kosztowne a dla 11 proc. zajmuje zbyt wiele czasu.

Uruchomi? i zatowarowa? e-sklep to jedno, pozyska? do niego ruch to ju? zupe?nie co innego. Rozpoczynaj?c sprzeda? w internecie trzeba si? zna? nie tylko na oferowanych produktach, ale równie? na mechanizmach marketingu internetowego. Nie wszyscy sprzedawcy tak? wiedz? posiadaj?, a jest ona bardzo istotna ju? na samym pocz?tku – mówi Tomasz Tybon, dyrektor ds. sprzeda?y w Dreamcommerce

?eby pomóc e-sklepom na starcie, na pocz?tku 2016 r. platforma Shoper wprowadzi?a us?ug? Sklep z zamówieniami, w ramach której ka?demu nowemu sklepowi uruchamiana jest i bezp?atnie prowadzona miesi?czna kampania AdWords. Po miesi?cu sklep mo?e kontynuowa? wspó?prac? z platform?, prowadzi? kampani? sam lub zleci? agencji.

Dlaczego sklepy nie korzystaj??

E-sklepy rzadko jednak zostaj? klientami agencji performance marketingowych ze wzgl?du na zbyt ma?e bud?ety, którymi dysponuj?. Wed?ug ankiety po?owa sklepów jest w stanie przeznaczy? na dwumiesi?czn? kampani? AdWords nie wi?cej ni? 500 z?. Tyle samo sprzedawców jest w stanie zaakceptowa? koszt pojedynczej transakcji przychodz?cej z reklamy Google na poziomie 5 proc. warto?ci koszyka zakupowego. 28 proc. sklepów nie potrafi okre?li? takiego kosztu, co równie? potwierdza brak do?wiadczenia z narz?dziami marketingowymi.

kmpania 2

Po ponad roku prowadzenia kampanii dla sklepów widzimy, jak bardzo taka us?uga by?a naszym sklepom potrzebna. Dotychczas blisko 300  klientów skorzysta?o z prowadzonych przez nas kampanii – wylicza Tomasz Tybon.

Do tej pory platforma wygenerowa?a tym klientom ponad 4,6 mln z? przychodu. W marcu ruszy?a us?uga kampanii AdWords dla sklepów korzystaj?cych z oprogramowania w Indiach i Turcji. Nied?ugo Shoper planuje równie? zaproponowa? sklepom pomoc w prowadzeniu kampanii na Facebooku.

Dane pochodz? z internetowej ankiety wype?nionej przez 413 e-sklepów z platformy Shoper od stycznia 2016 do marca 2017.

kampania 3

Udostępnij
Redaktor Brandsit