OpenAI opublikowa?o bloga z poradami dla nauczycieli, w którym podkre?lono rol? krytycznego my?lenia studentów. Firma zaleca, aby nauczyciele wykorzystywali ChatGPT jako narz?dzie edukacyjne, które mo?e pomóc w rozwijaniu krytycznego my?lenia uczniów. Jest to zgodne z d??eniem OpenAI do demokratyzacji dost?pu do informacji i technologii.
Brak niezawodno?ci detektorów AI
W sekcji FAQ na swojej stronie, OpenAI przyznaje, ?e detektory AI, takie jak GPTZero, nie s? w stanie niezawodnie odró?ni? tekstów generowanych przez AI od oryginalnych. Badania przeprowadzone przez ArsTechnica równie? wykaza?y, ?e te detektory cz?sto daj? fa?szywie dodatnie wyniki. To oznacza, ?e istnieje ryzyko, ?e narz?dzia te mog? by? ?atwo oszukane.
Klasyfikator OpenAI: Niepowodzenie i nadzieje
OpenAI wy??czy?o swój w?asny “klasyfikator”, narz?dzie, które mia?o odró?nia? teksty oryginalne od tekstów generowanych przez AI. Z wska?nikiem dok?adno?ci zaledwie 26%, narz?dzie to nie spe?ni?o oczekiwa?. Sam Altman zaznacza, ?e klasyfikator nie jest jeszcze martwy i pogrzebany, ale potrzebuje znacz?cych ulepsze?.
Ograniczenia ChatGPT
OpenAI podkre?la, ?e ChatGPT równie? nie jest w stanie samodzielnie odkry? ró?nicy mi?dzy tekstami oryginalnymi a wygenerowanymi przez AI. Firma zauwa?a, ?e ChatGPT mo?e czasami generowa? informacje, które s? nieprawdziwe lub wprowadzaj?ce w b??d. Dlatego OpenAI zaleca, aby nie korzysta? z ChatGPT jako jedynego ?ród?a informacji w badaniach.